Is er nog iets als respect ook? Ik behoor niet tot de 10% rijksten. Helaas.
Wat heeft dit met respect te maken?
Maar ik gun het hen van harte. Hoeveel tewerkstelling creëren families als Boël, Colruyt, Saverys, Solay, Janssen,.. niet? Direct en indirect? Goede doelen? Hele families kopen hun dagelijkse brood door hen.
Hoe is dit relevant? Kun je hier op ingaan? Als die mensen er niet waren dan zou er helemaal niemand anders een bedrijf hebben? Andere mensen kunnen dat niet?
(Kijk overigens naar de Ford bv. hoe wenselijk is dat het zo'n groot bedrijf zo'n impact heeft op zijn omgeving qua werkgelegenheid. Altijd maar die schrik, en dan subsidies geven, beetje gatlekken aan zo'n groot bedrijf, waarna het toch zijn biezen pakt. Wat heeft het dan opgeleverd buiten een gat in de begroting? Waar sta je dan met je werkgelegenheid? Hadden we dan niet beter gewoon iedereen gelijk behandeld en sneller wat andere bedrijven op die locatie gehad? Maar goed, semi andere discussie.)
Hebben zij er ook geen risico’s moeten voor nemen?
Opnieuw afromen waarom? Om het falen van anderen te compenseren?
Ik ben beschaamd te leven in een land waar geld vies is en vooruitgang in het leven als duivels aanzien wordt. En het wordt nog erger en erger.
Hoe is dit relevant? Kun je hier op ingaan?
Er is niemand die de dingen beweerd waar jij lijkt op te reageren.
Jij noemt de definitie nu op van communsime in mijn ogen. Iedereen even veel of je nu hard werkt of niet...
Again, dat wordt nergens gezegd. Stop met dit belachelijk soort stroman argumenten.
Iemand die iets heeft uitgebouwd door hard werk en groot kapitaal heeft verdient geeft dit op één of andere manier ook terug. Geeft werkzekerheid in de omgeving, meer winst is hogere verloningen, geeft toeleveranciers jobs en ga zo maar door.
Uiteindelijk moet die ceo mooi verloond worden voor de risico's etc. Eén verkeerde keuze kan nefast zijn voor een groot bedrijf.
Geeft die dat terug? Ja? Alle economisch onderzoek spreekt je tegen. Het is voor de economie juist veel beter als welvaart meer verdeeld zit. Daar gaat dit onderzoek juist rond.
Vooral je stelling rond werkzekerheid is toch echt ridicuul, als het onderwerp juist is om arbeid MINDER te belasten. Hoe zouden er jobs verdwijnen als we arbeid minder belasten?
Door kapitaal te belasten jaag je deze mensen enkel naar het buitenland waardoor de staat (en het volk) er dan erger aan toe is.
Kapitaalvlucht is inderdaad een probleem. Daarom dat dit ook meer internationaal moet aangepakt worden. Hierin worden al stilaan stappen gezet. Dat de staat/het volk per definitie slechter af is door een gedeeltelijke kapitaalvlucht, lijkt me wel niet direct een vast gegeven.
Kunnen we de discussie aub serieus houden? Ik vind het echt wel jammer dat er zoveel dingen worden opgeworpen die in mijn ogen echt gewoon stroman argumenten zijn. Er spreekt hier niemand over een totale herverdeling, maar er wordt wel gereageerd alsof dit zo op tafel gegooid is. Dat helpt de discusie niet.