[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Het probleem gaat zo wel zijn dat met hoe Disney+ het speelt ge op termijn wsl regelmatig uw wenkbrauwen gaat fronsen omdat ge niet weet waar iets vandaan komt.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar in principe zouden dat maar kleine referenties mogen zijn. Als de films echt niet kijkbaar zijn omdat je zes andere series ofzo moet gezien hebben die nog eens matige recensies zouden krijgen, haak ik ook af met de films. Ik hoop dat ze op dat vlak niet over de top gaan. Maar we zien wel. Meestal kijk ik vooraf wel eens "wat je gezien moet hebben" vooraleer ik aan de volgende Marvel film begin. Als er dan effectief ooit een serie bijstaat die meerdere seizoenen heeft en een laag cijfer heeft en niet leuk of een chore schijnt te zijn, haak ik meer dan waarschijnlijk af, maar hopelijk loopt het zo een vaart niet. Voor de films moet je eigenlijk ook niet per se alles gezien hebben dacht ik van voorgaande films, vooral in het begin dan. Maar later is er wel meer connectie.

Maar het is niet dat ik per se de nieuwste Marvel moet zien. Een nieuwe Avenger film is toch nog niet voor direct. En ik betwijfel of die het niveau zou halen van IW/EG
 

Black Widow - July 9th 2021

Shang Chi and the Legend of the Ten Rings - September 3rd 2021

The Eternals - November 5th, 2021

Spider-Man: No Way Home - December 17th, 2021

Doctor Strange in the Multiverse of Madness - March 25th, 2022

Thor: Love and Thunder - May 6th, 2022

Black Panther: Wakanda Forever - July 8th, 2022

The Marvels (Captain Marvel 2) - November 11th, 2022

Antman and the Wasp: Quantumania - February 12, 2023

Guardians of the Galaxy 3 - May 5th, 2023

en eindigt met een logo waarvan iedereen weet dat het zit aan te komen maar zal zo te zien nog wel even op zich laten wachten.


Will superhero fatigue ever set in? Als het van marvel afhangt precies niet. :p
 
Call me crazy, maar ben bezig met alles van het MCU opnieuw te bekijken in chronologische volgorde.
Momenteel aan het einde van seizoen 1 van Agents of Shield.
 
Call me crazy, maar ben bezig met alles van het MCU opnieuw te bekijken in chronologische volgorde.
Momenteel aan het einde van seizoen 1 van Agents of Shield.
Nog 20 jaar en als ik op pensioen ben ga ik er ook eens aan beginnen :unsure:
 
Call me crazy, maar ben bezig met alles van het MCU opnieuw te bekijken in chronologische volgorde.
Momenteel aan het einde van seizoen 1 van Agents of Shield.
Agents of SHIELD was niet canon dacht ik :unsure:
Ik heb vorig jaar alle films bekeken, took me 11 days :unsure:

In juli ga je mij iig nog niet in de cinema zien hoor, mss in september als de meesten zullen gevaccineerd zijn
 
Agents of Shield en de Defenders-reeksen zijn inderdaad niet canon, maar zeker in het geval van AoS is dat toch jammer. Ik wacht ook nog altijd op de laatste 2 seizoenen op Disney+, of staan die er ondertussen wel op?

In juli ga je mij iig nog niet in de cinema zien hoor, mss in september als de meesten zullen gevaccineerd zijn
Ik ben de week voor ze sloten nog naar die nieuwe van Nolan gaan zien in Kinepolis, was toen de enige in de zaal :unsure:
 
Mss als ze terug late night voorstellingen doen, tijdens de week om 22u of zo. Hopelijk niet te veel volk dan :unsure:
Maar langs de andere kant.. t'is zomervakantie, dus zal toch wel vol zitten met klein mannen
 

Black Widow - July 9th 2021

Shang Chi and the Legend of the Ten Rings - September 3rd 2021

The Eternals - November 5th, 2021

Spider-Man: No Way Home - December 17th, 2021

Doctor Strange in the Multiverse of Madness - March 25th, 2022

Thor: Love and Thunder - May 6th, 2022

Black Panther: Wakanda Forever - July 8th, 2022

The Marvels (Captain Marvel 2) - November 11th, 2022

Antman and the Wasp: Quantumania - February 12, 2023

Guardians of the Galaxy 3 - May 5th, 2023

en eindigt met een logo waarvan iedereen weet dat het zit aan te komen maar zal zo te zien nog wel even op zich laten wachten.


Will superhero fatigue ever set in? Als het van marvel afhangt precies niet. :p
Hyped :love:
 
Agents of SHIELD was niet canon dacht ik :unsure:
Ik heb vorig jaar alle films bekeken, took me 11 days :unsure:

In juli ga je mij iig nog niet in de cinema zien hoor, mss in september als de meesten zullen gevaccineerd zijn
Zijn wat overlappingen her en der, en spelen toch in op de aftermath van sommige films.. sowieso interessant genoeg om te bekijken 😉
 
Call me crazy, maar ben bezig met alles van het MCU opnieuw te bekijken in chronologische volgorde.
Momenteel aan het einde van seizoen 1 van Agents of Shield.
Crazy? Ik doe dat zeker 1 keer per jaar, soms meer :unsure: (behalve AoS)
 
Ben ik de enige op dit forum die de meeste van die 'films' maar onnozel vind?
Enige goeie IMHO waren Iron Man 1, Guardians of the Galaxy en de eerste Wonder Woman. Voor de rest...
 
Wonder Woman vond ik nochtans ook vrij onnozel. 😅

Thor Ragnarok ook maar dan op een goeie manier. :woohoo:
 
Ben ik de enige op dit forum die de meeste van die 'films' maar onnozel vind?
Enige goeie IMHO waren Iron Man 1, Guardians of the Galaxy en de eerste Wonder Woman. Voor de rest...

Wonder Woman is niet van de MCU 😝

Veel zijn middelmatig, maar ik vind het feit dat alle films 1 geheel vormen een enorme meerwaarde aan elke film. Maar er zijn toch echt nog wel pareltjes tussen zoals Winter soldier, Thor ragnarok, civil war en het IW/Endgame 2-luik.
 
Die 2de gotg is voor mij wel echt een groeier. Eerste 2 keer niet zo weg van maar begin meer en meer Gunn zijn moraal erin te zien. En die zin heeft de beste zin van alle marvelfilms
I'm Mary Poppins y'all !

Yes. In de rewatch (voor mij, eerste watch voor de rest van het gezin) vond ik GotG2 ook veel beter dan de eerste keer. Idem voor een Hulk, Black Panther & Thor: Ragnarok. Iron Man 2 & 3 bvb vond ik wel veel slechter dan in mijn eerste view.

Agents of Shield en de Defenders-reeksen zijn inderdaad niet canon, maar zeker in het geval van AoS is dat toch jammer. Ik wacht ook nog altijd op de laatste 2 seizoenen op Disney+, of staan die er ondertussen wel op?

Nope. Ook nog altijd op aan het wachten.
 
de moment dat GotG2 uitkwam, was ik de comics aan het lezen, en ik vond Ego als vader van Quill dan ook een verkeerde keuze, wat een beetje de film verpestte voor mij

ondertussen vind ik hem wel al beter, maar Ego ben ik nog altijd geen fan van
 
Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar in principe zouden dat maar kleine referenties mogen zijn. Als de films echt niet kijkbaar zijn omdat je zes andere series ofzo moet gezien hebben die nog eens matige recensies zouden krijgen, haak ik ook af met de films. Ik hoop dat ze op dat vlak niet over de top gaan. Maar we zien wel. Meestal kijk ik vooraf wel eens "wat je gezien moet hebben" vooraleer ik aan de volgende Marvel film begin. Als er dan effectief ooit een serie bijstaat die meerdere seizoenen heeft en een laag cijfer heeft en niet leuk of een chore schijnt te zijn, haak ik meer dan waarschijnlijk af, maar hopelijk loopt het zo een vaart niet. Voor de films moet je eigenlijk ook niet per se alles gezien hebben dacht ik van voorgaande films, vooral in het begin dan. Maar later is er wel meer connectie.

Maar het is niet dat ik per se de nieuwste Marvel moet zien. Een nieuwe Avenger film is toch nog niet voor direct. En ik betwijfel of die het niveau zou halen van IW/EG
Op disney+ heb je wel de reeks "legends" waarin de achtergrond van de belangrijkste personages (voorlopig WandaVision en Falcon + Winter Soldier) gerecapped worden. als ze die lijn doortrekken naar de nieuwe films, is dat misschien wel handig als je de hele series niet wilt kijken
 
Terug
Bovenaan