[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Was met The Mandalorian ook zo dat er wekelijks een aflevering is. Typisch Disney + waarschijnlijk?
 
9 afleveringen in totaal en ik verwacht dat
de sitcom na 2 afleveringen gedaan is aangezien het eindigt in kleur.
ze gaan gewoon de VS TV geschiedenis af, volgens mij? Zitten ze nu eind jaren '60, begin jaren '70 of zo.
Eens benieuwd hoe het verhaal gaat linken met de MCU op de lange termijn. Dat horloge in ep2 was van Hydra
 
Deze maand eens begonnen met de Marvel serie na Iron Man en Hulk reeds in het verleden gezien te hebben keek ik nu dus Iron Man 2, Thor, Captain America & uiteindelijk The Avengers.

Zoals verwacht waren de actiescènes zoals het hoort maar de dialoog zo vermoeiend voorspelbaar. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik 4x dezelfde film heb gezien deze week. Nu ik zie dat er nog zo'n tientallen films op ons zullen worden afgevuurd denk ik me toch te beperken tot The Avenger films.
 
Deze maand eens begonnen met de Marvel serie na Iron Man en Hulk reeds in het verleden gezien te hebben keek ik nu dus Iron Man 2, Thor, Captain America & uiteindelijk The Avengers.

Zoals verwacht waren de actiescènes zoals het hoort maar de dialoog zo vermoeiend voorspelbaar. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik 4x dezelfde film heb gezien deze week. Nu ik zie dat er nog zo'n tientallen films op ons zullen worden afgevuurd denk ik me toch te beperken tot The Avenger films.
Dat zou ik toch niet echt aanraden. Age of Ultron zal nog lukken, maar ik betwijfel dat je echt plezier gaat beleven aan Infinity War en Endgame als je de andere films niet ziet. Je gaat meer bezig zijn met jezelf afvragen wie en wat alles op uw scherm is. En de payoff in Endgame heeft gewoon een grote impact als je de 21 andere films gezien hebt.

Nu komen trouwens pas de echt goeie films pas. Captain America The Winter Soldier en Civil War, Guardians of the Galaxy 1 & 2, Thor Ragnarok, Black Panther...
 
Deze maand eens begonnen met de Marvel serie na Iron Man en Hulk reeds in het verleden gezien te hebben keek ik nu dus Iron Man 2, Thor, Captain America & uiteindelijk The Avengers.

Zoals verwacht waren de actiescènes zoals het hoort maar de dialoog zo vermoeiend voorspelbaar. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik 4x dezelfde film heb gezien deze week. Nu ik zie dat er nog zo'n tientallen films op ons zullen worden afgevuurd denk ik me toch te beperken tot The Avenger films.
Phase 1 is echt de set up voor wat 2 en 3 zijn geworden en daar wordt het inderdaad beter. Enige probleem dat ik met de latere films heb is dat de bad guy in de origin story altijd de slechte versie is van de held en dat steekt op den duur wel tegen. Maar vanaf 2 durven ze wel wat meer out of the box te gaan ( niet dat er vanaf dan geen mindere films meer komen maar guardians of the galaxy, cap winter soldier en Iron man 3 zijn echt fantastisch)
 
Deze maand eens begonnen met de Marvel serie na Iron Man en Hulk reeds in het verleden gezien te hebben keek ik nu dus Iron Man 2, Thor, Captain America & uiteindelijk The Avengers.

Zoals verwacht waren de actiescènes zoals het hoort maar de dialoog zo vermoeiend voorspelbaar. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik 4x dezelfde film heb gezien deze week. Nu ik zie dat er nog zo'n tientallen films op ons zullen worden afgevuurd denk ik me toch te beperken tot The Avenger films.
Dat zou ik juist niet doen.

Als je enkel Avengers gaat kijken dan ga je op den duur niet meer weten wie wie is. Er zitten ook zoveel references in naar eerdere films waar je dan totaal geen besef van hebt waarover het juist gaat.

Je zou echt alles moeten kijken en liefst ook nog in volgorde om helemaal mee te zijn met MCU. Als dit nu al je mening is, dan vrees ik dat dit niets voor jou is. Er komen inderdaad nog hele goeie films aan zoals eerder gezegd, maar na Thor, Iron Man en Captain America zou je toch al redelijk hooked moeten zijn.
 
Goeie tips, ik zal het wat trager aanpakken maar aan het tempo dat ze de films blijven maken zal ik moeten blijven achtervolgen :)

Naar mijn mening zijn ze op dit moment de koe volledig aan het uitpersen, de tijd van de eerste Spiderman film (en zelfs de tweede) kon ik nog enthousiast zijn maar so be it.
 
Word heus beter. Tijdens de lockdown met mijn vriendin alle films eens beginnen kijken (ik had ze al allemaal gezien). Ze was er tegen maar er komt niets meer uit tegenwoordig dus er maar aan begonnen. Begin was moeilijk maar de “flauwe moppen en de minieme romantiek” trokken haar erdoor. Phase 2 is waar het echt begint en ze alles aan elkaar beginnen hangen. Hebbe ze op een 3-tal maanden uitgezien en ze vond het toch goed.

Engame kijken met een zwangere vrouw is echt een aanrader 😅
 
Goeie tips, ik zal het wat trager aanpakken maar aan het tempo dat ze de films blijven maken zal ik moeten blijven achtervolgen :)

Naar mijn mening zijn ze op dit moment de koe volledig aan het uitpersen, de tijd van de eerste Spiderman film (en zelfs de tweede) kon ik nog enthousiast zijn maar so be it.
Tgoh, ik vind uitpersen een groot woord. Akkoord dat alles zich in hetzelfde universum afspeelt, maar je krijgt wel telkens nieuwe personages te zien. Vrij geniaal bedacht eigenlijk, je neemt een handvol personages, geeft ze elk hun eigen solofilm(s) om ze nadien in een spektakel van 2,5 uur te stoppen. Als ik aan uitpersen denk, dan denk ik eerder aan iets als de Fast & Furious reeks of Star Wars waar ze ondertussen al 11 films aan dezelfde personages / gebeurtenissen vasthangen.

Het grote voordeel is in mijn ogen vooral dat je altijd vrij zeker bent van een bepaalde kwaliteit. Zijn alle Marvel films geweldig? Absoluut niet, Iron Man 3 is daar een goed voorbeeld van, maar zelfs de slechtste Marvel film is nog altijd interessant genoeg om te kijken op vrijdagavond.
 
Volledig akkoord maar Iron man 3 een voorbeeld van een slechte Marvel film? 😮
Zal niet de top 5 halen maar zeker top 10!
 
Vond dat na eerste keer zien ook. Maar na herzien, en zien hoe belangrijk die is in de hele MCU verhaallijn alsook de ontwikkeling van het personage van Tony Stark vind ik het toch 1 vd betere.
 
Iron Man 3 is zo een raar geval waar het echt een love it or hate it is blijkbaar. Ik vond die ook niet echt goed.
 
MCU ranked https://boxd.it/7nKBM

Ben de films wat aan het herbekijken ( buiten captain marvel alles gezien) en aant rangschikken van best naar slechtst. Voor de geinterreseerden.
Dus de films die je gerangschikt hebt heb je al herbekeken? Of die had je ooit al eens gerangschikt? Want anders hou je er toch ook een vrij vreemde methode qua herbekijken aan over eh.

Hier zelf ook bezig met een rewatch, wel in chronologische volgorde, laatste die ik gezien heb was Civil War dus heb er nog wel een stuk of 9 te gaan ongeveer. En Thor The Dark World krijgt niet genoeg liefde in mijn ogen
unsure.gif
 
Ik zou ze ook nog eens allemaal opnieuw moeten zien. Toch zeker die van phase 1, aangezien die niet meer vers in het geheugen zitten.

Maar wat is jullie top 5 van de marvel universe? Moet niet in rangschikking, gewoon jouw 5 favoriete.

1. Thor Ragnarok (echt heel de Thor serie goed gemaakt)
2. The Winter Soldier (nog eens een rewatch nodig, maar ik herinner mij het gevoel uit de cinema nog)
3. Iron Man (Waar het mee is begonnen en gewoon een klassieker)
4. Guardians of the Galaxy (stijl, muziek,... voelde eindelijk iets anders dan alle andere films tot toen)
5. Spider-Man: Homecoming (zeker meer dan van genoten, gewoon een vlotte en leuke film)

Eigenlijk de originele X-men ook nog, maarja, die valt niet in de Disney-Marvel universe. (Of wel sinds de overname van Fox :thinking:)
 
Tgoh, ik vind uitpersen een groot woord. Akkoord dat alles zich in hetzelfde universum afspeelt, maar je krijgt wel telkens nieuwe personages te zien. Vrij geniaal bedacht eigenlijk, je neemt een handvol personages, geeft ze elk hun eigen solofilm(s) om ze nadien in een spektakel van 2,5 uur te stoppen. Als ik aan uitpersen denk, dan denk ik eerder aan iets als de Fast & Furious reeks of Star Wars waar ze ondertussen al 11 films aan dezelfde personages / gebeurtenissen vasthangen.

Het grote voordeel is in mijn ogen vooral dat je altijd vrij zeker bent van een bepaalde kwaliteit. Zijn alle Marvel films geweldig? Absoluut niet, Iron Man 3 is daar een goed voorbeeld van, maar zelfs de slechtste Marvel film is nog altijd interessant genoeg om te kijken op vrijdagavond.

Ik kan me wel vinden in het laatste gedeelte, ze zijn van een degelijke kwaliteit maar weinig vernieuwend. Slecht zeker niet, maar ook niet geweldig. En dat is wel spijtig met zo'n ongeziene budgetten. In hun plaats zou zo goed als iedereen natuurlijk hetzelfde doen, de cijfers zijn uitstekend dus waarom niet dezelfde formule blijven gebruiken.

Gelukkig is er genoeg plaats voor ander soort films en is het voor mij duidelijk dat ik beter elke maand eentje meepik in plaats van 4 op een week. De series laat ik sowieso wel over aan de liefhebbers :)
 
Terug
Bovenaan