[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Heb ze tijdens mijn verlof alle 23 gebinged; keek vaak 3-4 films per dag, om terug up-to-date te zijn voor als Phase 4 (eindelijk) van start gaat.
 
Dus de films die je gerangschikt hebt heb je al herbekeken? Of die had je ooit al eens gerangschikt? Want anders hou je er toch ook een vrij vreemde methode qua herbekijken aan over eh.

Hier zelf ook bezig met een rewatch, wel in chronologische volgorde, laatste die ik gezien heb was Civil War dus heb er nog wel een stuk of 9 te gaan ongeveer. En Thor The Dark World krijgt niet genoeg liefde in mijn ogen
unsure.gif
Die heb ik al herbekeken ja. Rest volgt nog.

Dark world vond ik op bepaalde vlakken heel onnozel, vooral Darcy en Selvig. Geheel werd ook zo over the top dat ik het soms niet meer geloofde en dat is de enige marvelfilm waarmee ik dat ooit heb gehad
 
Ik zou ze ook nog eens allemaal opnieuw moeten zien. Toch zeker die van phase 1, aangezien die niet meer vers in het geheugen zitten.

Maar wat is jullie top 5 van de marvel universe? Moet niet in rangschikking, gewoon jouw 5 favoriete.

1. Thor Ragnarok (echt heel de Thor serie goed gemaakt)
2. The Winter Soldier (nog eens een rewatch nodig, maar ik herinner mij het gevoel uit de cinema nog)
3. Iron Man (Waar het mee is begonnen en gewoon een klassieker)
4. Guardians of the Galaxy (stijl, muziek,... voelde eindelijk iets anders dan alle andere films tot toen)
5. Spider-Man: Homecoming (zeker meer dan van genoten, gewoon een vlotte en leuke film)

Eigenlijk de originele X-men ook nog, maarja, die valt niet in de Disney-Marvel universe. (Of wel sinds de overname van Fox :thinking:)

Guardians of the Galaxy blijft absoluut mijn favoriete film. En te zeggen dat toen ik deze de eerste keer ik 'm zag ik er totaal geen fan van was. Dat is echt met het herbekijken van die film gegroeid. En nu is dat echt dé film voor mij tijdens een mindere dag. Ziek? In de zetel met GOTG. Klote dag? In de zetel met GOTG. Vrij indrukwekkend om te zien hoe ze een van hun meest obscure stripreeksen hebben gekatapulteerd tot een van hun populairste reeksen.

Infinity War & Endgame zijn voor mij eigenlijk 1 gigantische film. Hoe ze zoiets logistiek voor elkaar gekregen hebben is toch ook enorm zot als je erover nadenkt. Zoveel acteurs die eigenlijk allemaal hun schermtijd krijgen, vlot passen binnen het verhaal, emotionele impact, pay-offs van jewelste, etc. Meer dan 10 jaar naartoe gewerkt, maar het was het geduld meer dan waard.

De eerste Thor hoort ook wel tot mijn favorieten, al wordt deze samen met The Dark World vaak als een van de mindere gezien. Ik vind dat een vrij mooi redemption story, met ook een van de beste personages binnen de MCU. Ook de grandeur die je voelt als je de eerste keer Asgard in beeld krijgt.

Standaard aanvulling van het lijstje zijn uiteraard films als Thor Ragnarok, Black Panther en Civil War.

Al bij al is het toch vrij indrukwekkend wat Marvel hier neergezet heeft. Of je nu fan bent van superheldenfilms of niet, de MCU is iets dat gewoon ongezien is. Meer dan 20 films die zich in dezelfde wereld afspelen, die met elkaar verbonden zijn. De continuïteit wordt vrijwel altijd bewaard. En dan ook die casting, veel van de personages behoren in mijn ogen tot het rijtje met personages die onherroepelijk verbonden zijn aan hun acteur.

Waar Harison Ford voor eeuwig en altijd Indiana Jones & Han Solo is zal Robert Downey Jr. voor altijd Iron Man zijn. Net hetzelfde voor Chris Evans als Captain America en Chris Hemsworth als Thor. Dat zijn rollen die je nooit meer door iemand anders kan gespeeld zien worden.
 
Drax verpest GotG gewoon voor mij. Ik zou die film graag opnieuw zien, maar ik kan mij niet opniew blootstellen aan die zijn idiote humor. Het is niet alleen dat hij niet grappig is, die zijn humor is gewoon storend.
 
Tof! Ook eens gedaan: https://boxd.it/aUQn0

De Villain doet voor mij veel in het algemeen. Ook herbekijkbaarheid speelt mee.

Top 5:
1) Infinity war (zeker al 15x gezien, heel herbekijkbaar)
2) Endgame (die emotionele pay-off na 22 films was ongezien, nog nooit zo naar een film uitgekeken en maakte alle verwachtingen waar. Samen in blok met IW al vaak opnieuw gezien)
3) Thor Ragnarok (Thor gekatapulteerd naar het beste character in de MCU)
4) Captain America Civil War (Iron man vs Captain america.. what’s not to like?)
5) Captain America Winter soldier (waarschijnlijk de Marvel film met het best uitgewerkt scenario)
 
Drax verpest GotG gewoon voor mij. Ik zou die film graag opnieuw zien, maar ik kan mij niet opniew blootstellen aan die zijn idiote humor. Het is niet alleen dat hij niet grappig is, die zijn humor is gewoon storend.
Dat was vooral Vol. 2 eh? In de eerste is die nog vrij statisch met eens een droge opmerking. In Vol. 2 is hij inderdaad volledig komiek geworden. Al blijven er wel een paar geniale momentjes inzitten. Al is dat langs de andere kant ook nog goeie character development te noemen. In de eerste film wordt gezegd dat zijn ras geen humor of uitspraken kent en alles letterlijk neemt. Dus het past wel dat hij eens hij komisch probeert te zijn plots zo extreem gaat. Al kan dat soms wel storend overkomen inderdaad.

Zoals het stukje waar hij denkt dat hij onzichtbaar kan worden, dat vond ik nu echt wel een goei
 
Die 2de gotg is voor mij wel echt een groeier. Eerste 2 keer niet zo weg van maar begin meer en meer Gunn zijn moraal erin te zien. En die zin heeft de beste zin van alle marvelfilms
I'm Mary Poppins y'all !
 
Tof! Ook eens gedaan: https://boxd.it/aUQn0

De Villain doet voor mij veel in het algemeen. Ook herbekijkbaarheid speelt mee.

Top 5:
1) Infinity war (zeker al 15x gezien, heel herbekijkbaar)
2) Endgame (die emotionele pay-off na 22 films was ongezien, nog nooit zo naar een film uitgekeken en maakte alle verwachtingen waar. Samen in blok met IW al vaak opnieuw gezien)
3) Thor Ragnarok (Thor gekatapulteerd naar het beste character in de MCU)
4) Captain America Civil War (Iron man vs Captain america.. what’s not to like?)
5) Captain America Winter soldier (waarschijnlijk de Marvel film met het best uitgewerkt scenario)
Waarom far from home zo laag ? Ik vond Spidey altijd wat te braaf en vond het echt wel cool hoe ze daar toch een weg rond vonden in die film
 
Waarom far from home zo laag ? Ik vond Spidey altijd wat te braaf en vond het echt wel cool hoe ze daar toch een weg rond vonden in die film
Ben niet zo een supergrote fan van de MCU Spider-Man films. Niets tegen Tom
Holland maar het lijkt me een superheld die altijd maar “in toom” word gehouden. In de eerste door Iron Man (maar de film word gered door een top villain), in de 2de door misterio en omdat hij het zelf wilt.
Kijk wel enorm uit naar de 3de als ik lees wat ze daarmee van plan zijn!
 
Ik vind het ook wel jammer dat ze vrij hard pushen om van Peter Parker de nieuwe Tony Stark te maken.
 
lees hier niks over Doctor Strange :-o
Da’s mijn favoriet. Hou wel van meerdere dimensies en qua visuals top
Qua visuals inderdaad een topfilm, hiervoor alleen zou ik toch eens moeten overwegen om een nieuwe tv te kopen. Gelukkig destijds in de cinema gezien.
 
Hier zijn we begonnen aan een volledige rewatch van de MCU. Gisteren Iron Man 3 gezien, zal bij mij toch altijd laag staan. Volgende is Thor 2, ook geen grote fan van :p
 
Toch ook een kleine shout out naar Captain Marvel, ik vond dat ook echt een topper binnen de MCU. Buiten dat ze haar misschien een beetje té OP hebben gemaakt.
 
Terug
Bovenaan