Mazouttank verwijderen: welk attest?

Doxie

Active member
Wij willen een oude mazouttank verwijderen, bovengronds, bij de heropbouw. Blijkbaar heb je attesten nodig, maar het is me niet helemaal duidelijk van wat. Is enkel attest afkoppelen voldoende? Op 2dehands krijg je de oude tank namelijk makkelijk weg ... Terwijl je anders moet betalen hiervoor als je ook hiervan een attest nodig hebt.
 
Wij willen een oude mazouttank verwijderen, bovengronds, bij de heropbouw. Blijkbaar heb je attesten nodig, maar het is me niet helemaal duidelijk van wat. Is enkel attest afkoppelen voldoende? Op 2dehands krijg je de oude tank namelijk makkelijk weg ... Terwijl je anders moet betalen hiervoor als je ook hiervan een attest nodig hebt.
Vraag eerst eens nabij de gemeente. Hier heb ik een ondergrondse tank laten verwijderen. Een hoop extra betaald voor de attesten. Toen ik daarmee naar de gemeente ging zeiden die dat het helemaan niet nodig was gezien de tank niet geregistreerd stond.
 
Attest 1: cleaning door een erkende firma.
Attest 2: verschroting door waar de tank gestort is.

Dus papiertje 1 om te zeggen dat ze proper is, en papiertje 2 zodat je kan aantonen dat ze van uw perceel weg is.
(op uw notariële aankoopakte staat een mazouttank altijd bij op, en indien er later bij een latere koper zever komt met vervuiling ben jij ingedekt met deze attesten.)
 
Attest 1: cleaning door een erkende firma.
Attest 2: verschroting door waar de tank gestort is.

Dus papiertje 1 om te zeggen dat ze proper is, en papiertje 2 zodat je kan aantonen dat ze van uw perceel weg is.
(op uw notariële aankoopakte staat een mazouttank altijd bij op, en indien er later bij een latere koper zever komt met vervuiling ben jij ingedekt met deze attesten.)
Hoezo ben je ingedekt? Attest van correcte verwijdering zegt toch helemaal niets over wat er vooraf kan gebeurd zijn qua lekkage of vervuiling?
 
Je hebt wel gehandeld als een goede huisvader. (dus de tegenpartij moet bewijzen dat jij de vervuiler bent)

Als de mazouttank verdwenen is, en je hebt 0.0 papieren, Dan heb jij iets gedaan en daarmee de fout ingegaan, en zit de bewijslast van uw onschuld bij uzelf.

De firma die de tank reinigt en verwijdert zal bij een vervuiling ook hiervan nota doen, en zelfs actie ondernemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan