Match game 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuke lijstjes! En toch nog top 3, had ik niet verwacht na ronde 1 :D Alles zit wel dicht opeen in de top 10. Denk dat alles nog mogelijk is.

Leuk initiatief in elk geval @StanTem !
 
2. Noem 3 spellen met een speelbord dat niet vierhoekig is.

Veruit het populairste antwoord hier is Catan met 12 antwoorden. Daarna volgt Carcassonne met 5 antwoorden. Ook Everdell was met 4 antwoorden een van de populairdere antwoorden.

Catan 12
Carcassonne 5
Everdell 4
Tapestry 2
Azul 2
Hadara 2
Sagrada 2
Twilight Imperium 2
Spirit Island 1
Descent: Journeys in the Dark 1
Trekking the World 1
Tobago 1
The Quest for El Dorado 1
Kheops 1
Risk: Star Wars 1
Gloomhaven 1
Chinese checkers 1
Colt Express 1
Atlantis Rising 1
Vindication 1
Kwakzalvers van Kakelenburg 1
Takenoko 1
Articulate 1
Dominion 1
Civilization: A New Dawn 1
Crown of Emara 1
Heroscape 1
2000 Mijlen Onder Zee 1

NoGo en Creeping Death halen hier een eerste plaats met elk 19 punten.
Tweak37, OfFPiR en BleKKie halen elk 18 punten.
Ik volg met 17 punten.

Hekkensluiters zijn pamperke en FreakyJP met elk 4 punten.
Jamaja, dat zijn ier vaak tile laying games. Ik zocht tenminste voor een niet vierkant bord :p
Wie vindt jaipur en agricola nu tongbrekend? :D
(ik had beter de puntenregels voor deelname game 1 gelezen). Ik zal een inhaalbeweging pogen in spel 2!
 
Och verdomme, schaken en dammen. Zelfs nooit in mijn hoofd opgekomen.
Schaken wel, maar ik dacht niet dat er zo ouw peekes hier waren dat ze allemaal met dammen af gingen komen 😆

Nog nooit gehoord van Underwater Cities trouwens, ziet er wel cool uit .
 
Had een slechtere score verwacht. Ben nog half in de running, lol.

In mijn versie hebben Catan en Pandemic wel geen zwarte spelerskleur.
unsure.gif

De borden en muntjes vraag had ik ook letterlijk genomen.

Merci voor de organisatie alleszins!

Lol ik zou gezworen hebben dat Catan ook zwart had, maar klopt inderdaad niet in de klassieke versie. Wel op colonists.io vandaar allicht mijn verwarring.

Ja, eigenlijk klopt Dominion niet, want dat heeft geen spelersbord. De vraag was "Noem 3 spellen met een speelbord dat niet vierhoekig is". Mét een speelbord dus. Daarmee dat die ook niet goed scoorde natuurlijk.
Carcassonne, Catan, Azul, TI... zijn toch evengoed twijfelachtige antwoorden want technisch gezien is dat imho ook geen bord. Zijn eigenlijk maar weinig spellen met effectief een niet rechthoekig bord. Everdell lijkt een goed antwoord (ken ik niet), ik dacht aan zaken zoals Chinese checkers, Abalone. Maar uiteindelijk was het niet de bedoeling om juist te antwoorden maar om veel gegeven antwoorden te raden. Dus ook ingezet op Catan en Carcassonne. :)
 
Jamaja, dat zijn ier vaak tile laying games. Ik zocht tenminste voor een niet vierkant bord :p
Wie vindt jaipur en agricola nu tongbrekend? :D
(ik had beter de puntenregels voor deelname game 1 gelezen). Ik zal een inhaalbeweging pogen in spel 2!
Present (Jaipur)
Ik heb gewoon mijn collectie bekeken en dat waren de 3 met de raarste namen :p.
 
Lol ik zou gezworen hebben dat Catan ook zwart had, maar klopt inderdaad niet in de klassieke versie. Wel op colonists.io vandaar allicht mijn verwarring.


Carcassonne, Catan, Azul, TI... zijn toch evengoed twijfelachtige antwoorden want technisch gezien is dat imho ook geen bord. Zijn eigenlijk maar weinig spellen met effectief een niet rechthoekig bord. Everdell lijkt een goed antwoord (ken ik niet), ik dacht aan zaken zoals Chinese checkers, Abalone. Maar uiteindelijk was het niet de bedoeling om juist te antwoorden maar om veel gegeven antwoorden te raden. Dus ook ingezet op Catan en Carcassonne. :)
Ge bouwt uw bord op met tegels (al dan niet hexagons) ... maar dat is wel degelijk uw speelbord eh.
Ge kunt wel discuteren dat als uw tegels vierkantig zijn, uw bord ook vierkantig zal zijn :p.
 
Ha, ik had dus totaal niet door dat je de meest populaire antwoorden moest geven, volgende keer de regels wat beter lezen :p
 
Communicatie is met 2 partijen eh StanTem. Als de boodschap niet duidelijk aankwam, was de communicatie NIET succesvol!

😏
 
  • Haha
Waarderingen: LezZ
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan