Marvel Champions

Haha, hoeveel acceleration tokens had je op het einde?
3 :p, in Solo is dat best wel pikant :p

Wat sowieso al niet hielp is dat een van Zola's Mutates zo een Tech Attachment moest hebben die helemaal onderaan zaten. Meer als de helft van het deck er vandoor gejaagd voor 1 attachment :p

Ma soit, fijn deckje, volgende keer nog ies proberen en dan ies kijken om naar Expert of Standard 2 of whatever te gaan. Nu ook al paar keer aan zijden draadje gehangen, maar altijd met Hex Bolt kan je altijd wel wat forceren (en zeker in combo met SW's Crest).

Het gebruikte deck heb je HIER.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nog eens gespeeld se:
War Machine (Leadership) & Capt Marvel Justice
VS
Standard Klaw

Had zelf (wegens tijdsgebrek) voor War Machine een deckje van marvelcdb gehaald maar dat was gene vette. Leadership deck met de volle 3 ally's dat was het toch niet, maar moet wel zeggen dat WM zelf wel heel leuk speelt met die Ammo Counters. Geeft een leuke mechanic met over en weer switchen om nieuwe kogelkes te halen. Als je dan nog eens telkens 'Toughness' krijgt als je weer naar hero-form gaat.. :D

Uiteindelijk wel verloren! Klaw is en blijft een kl**tzakje! :p
 
Gisteren nog eens gespeeld se:
War Machine (Leadership) & Capt Marvel Justice
VS
Standard Klaw

Had zelf (wegens tijdsgebrek) voor War Machine een deckje van marvelcdb gehaald maar dat was gene vette. Leadership deck met de volle 3 ally's dat was het toch niet, maar moet wel zeggen dat WM zelf wel heel leuk speelt met die Ammo Counters. Geeft een leuke mechanic met over en weer switchen om nieuwe kogelkes te halen. Als je dan nog eens telkens 'Toughness' krijgt als je weer naar hero-form gaat.. :D

Uiteindelijk wel verloren! Klaw is en blijft een kl**tzakje! :p
Ik haal de meeste decks (of op z'n minst inspiratie) van marvelcdb, als het deck uiteindelijk op niets trekt of ik 'snap' het niet, vertrek ik daar van om zelf iets in elkaar te steken. Zo van 0 beginnen vind ik heel moeilijk want ik steek het nogal snel vol met allies 😅

Ben 1 oktober begonnen om elke villain standard met aanbevolen modules met Miles Morales Leadership (Spider-Verse Swarm, zo'n plezant deck, al haal ik er soms Meditation uit ) te doorploeteren op volgorde van release. Ga straks waarschijnlijk straks aan Drang beginnen.

Samen met Venom Justice mijn favo decks.
 
Ik haal eigenlijk ook altijd mijn decks van marvelcdb, als ik altijd de moeite zou moeten doen om tussen die intussen honderden (duizenden?) kaarten zelf een deck te maken, zou het spel nooit op tafel komen. Ik speel het op zich ook niet intensief genoeg om meteen goede ideeën of concepten voor decks te hebben.
 
Mijn Wolverine, Storm en Mojomania liggen ook alweer klaar :D

En Rogue ziet er interessant uit, duidelijk gefocust op multiplayer wel.
 
Ola, net bericht gekregen dat Wolverine, Storm en Mojomania klaarliggen.
En vandaag er effectief om geweest. Binnenkort eens testen.

Rogue kan true solo ook wel interessant zijn omdat ze ook van villains en minions traits kan overnemen. Ik vraag me bv af welke gekke combo's je kan krijgen als je haar de Sentinel trait geeft met Master Mold :unsure: waarschijnlijk niks, maar ik ga het wel eens in detail bestuderen of er geen interacties zijn met bepaalde villains die de boel eigenlijk compleet kapot maken.

Wat ik mij wel afvraag bij Rogue: als ik het goed voorheb krijgt ze de Mystic trait als ze Touched op bv. Dr. Strange speelt. Kan ze dan zelf Sorcerer Supreme spelen, zo lang het maar binnen die beurt is? En houdt ze die dan ook de volgende beurten? Want de kaart zegt dat ze enkel gespeeld kan worden door characters met de mystic trait, maar zegt in feite niks over welke traits een character moet hebben om de kaart in play te houden.

Dan zou ge in een 4 player game toch heel gekke combinaties kunnen maken met een deck die alles aan flarden speelt.
 
En vandaag er effectief om geweest. Binnenkort eens testen.

Rogue kan true solo ook wel interessant zijn omdat ze ook van villains en minions traits kan overnemen. Ik vraag me bv af welke gekke combo's je kan krijgen als je haar de Sentinel trait geeft met Master Mold :unsure: waarschijnlijk niks, maar ik ga het wel eens in detail bestuderen of er geen interacties zijn met bepaalde villains die de boel eigenlijk compleet kapot maken.

Wat ik mij wel afvraag bij Rogue: als ik het goed voorheb krijgt ze de Mystic trait als ze Touched op bv. Dr. Strange speelt. Kan ze dan zelf Sorcerer Supreme spelen, zo lang het maar binnen die beurt is? En houdt ze die dan ook de volgende beurten? Want de kaart zegt dat ze enkel gespeeld kan worden door characters met de mystic trait, maar zegt in feite niks over welke traits een character moet hebben om de kaart in play te houden.

Dan zou ge in een 4 player game toch heel gekke combinaties kunnen maken met een deck die alles aan flarden speelt.
Ja, ik denk dat wel! Is gewoon een basic, dus kan in haar deck, en als ze dan de trait leent, en die kaart speelt, blijft die liggen. Je hebt dan exact gedaan wat er op de kaart staat.
 
Nja, ik heb me ook wel ingekocht omdat ik een sucker voor card games en LCGs ben, zonder zware Marvel fan te zijn, maar het systeem is niet perfect.

Positieve, unieke punten zijn het hele flip identity gegeven en het resource systeem waarbij je kaarten met je andere kaarten moet betalen. Het meer plug en play gehalte en het gelimiteerde deckbuilding, waarbij 15 kaarten standaard deel uitmaken van je Hero vind ik ook een verademing.

Vilain en scénario design is vaak wel hit or miss. FFG hun testing is notoir gelimiteerd en dat merk je wel aan soms halfbakken output. Games kunnen ook soms wat tedious number counting worden. Als je dan geen fan bent van de lore, kan dat misschien wat gaan doorwegen.

Probeer eens mee te doen met iemand dat je kent?
 
Terug
Bovenaan