Marvel Champions

Timberwinter

Well-known member
Bij deze dus een apart topic voor Marvel Champions.

@Wacko Santa, om nog te antwoorden op jouw bericht: momenteel is het dus niet de bedoeling om expansions of extra’s te kopen, gewoon als een korter alternatief voor Arkham Horror (dat is op dit moment mijn money sink 🙈). Maar mij kennende zou dat wel eens snel kunnen veranderen als ik eraan verknocht geraak…
 
Potjandorie, der is er enen mij voor :p

En geen expansions kopen? Dat zeggen ze allemaal, maar op zich kunt ge u met de corebox ook al goed bezighouden ze. 5 heroes, 4 aspects, 3 villains met elk 4 moeilijkheden en dan is zijn er nog de modules encounter sets.. :p
 
AH heb ik enkel de corebox van, da's leuk als je even de tijd hebt. Een vriend heeft daar redelijk veel van, dus als ik het speel is het met 1 van zijn decks.

LotR heb ik ook, maar da's teveel deckbuilding, meer bezig met een optimaal deck te maken dan effectief te spelen, dus setting spreekt me zeer aan, maar 'te moeilijk' imo.

MC is 'simpeler' en is sneller gespeeld, hero-deck, villain-deck, wat tokens en klaar en dat was waar ik op zoek was 2 jaar geleden :D
Helpt natuurlijk ook dat ik Marvel een leuke franchise vind en ik dan ook de meeste personages ken.

Ivm expansions: Ik heb mij 2 weken elke dag bezig gehouden met de core en dan Captain America en Dr Strange gekocht en dan nog een en dan nog een en dan... :p

Ik moet wel zeggen, ik speel meestal op Standard. En soms Rookie (enkel eerste stage van villain) omdat ik dan nog snel een rondje wil doorjagen of een deck wil testen.
 
En die campaigns, is dat enkel bij expansions? Of zitten er in de core ook?
Campaign met verhaallijn en perks (zowel positief als negatief) is enkel bij de expansions.

Wat ge kunt doen met de corebox is bvb uw health dat ge bij Rhino overhebt, bij Klaw mee starten enz.
 
Is dit een leuke boardgame ?

beetje opgezocht erover maar weet niet zo of het mijn ding is thanks in advance
 
Is dit een leuke boardgame ?

beetje opgezocht erover maar weet niet zo of het mijn ding is thanks in advance
Moeilijk te zeggen, het is wel binnen de LCG's zijn eigen "beest". Het voordeel is dat er op zich weinig échte deckbuilding op voorhand mee gemoeid is (de meeste characters zijn gebaat met een deck van 40 kaarten, waarvan 15 al vast liggen) en dat het zeer modulair is qua moeilijkheidsgraad. 't Spel is ook zeer simpel uit te leggen.

De campaign mode vind ik in dit spel wel enorm flets en voelt een beetje "er opgeplakt" aan, dus als het u vooral om campaigns te doen is zou ik eerder kijken naar Arkham Horror.
 
De campaign mode vind ik in dit spel wel enorm flets en voelt een beetje "er opgeplakt" aan, dus als het u vooral om campaigns te doen is zou ik eerder kijken naar Arkham Horror.
Dit is voor mij net de reden dat ik Marvel Champions gekocht heb. AH heb ik al voor de campaign (en zal me genoeg geld kosten) terwijl MC mij meer om een snel potje te doen is.
En ook om mijn vrouw eindelijk eens aan de tafel te krijgen bij dit soort games.
 
De campaign is idd gene vetten. Al toch lezen we altijd wel het beetje story tussen de verschillende villains luidop, heerlijk theatraal :).

Maar gewoon de grote hoeveelheid aan heroes, villains, encounter sets, ... Die immense pool aan combinaties, dat maakt het gewoon nooit hetzelfde :). Ik hou mijn decks ook zelden :p

Voor zij die graag ies een spelleke randomizen:
https://naouak.github.io/marvel-lcg-randomizer/
 
Moet mij er terug eens aanzetten. Ik heb me vorig jaar verdiept in het spel en me ingekocht in enkele expansions, maar dit jaar nog niet erg veel verder gedeckbuild. Het is het enige spel dat ik solo speel. Liefst true solo, maar recent ook wel wat two handed. Dat verhoogt de speelduur wel significant.

Enkele goede web resources voor de liefhebbers hier:



 
Stevige nemesis.

Ze mogen nu wel stilletjes aan gaan stoppen met die form/phase cards, 'k heb het er wat mee gehad :p
Bwa, nog niet te veel gestoord daaraan. Bij Phoenix is het nu wel nog thematisch genoeg om te accepteren :). Maar amai, die Nemesis in het spel brengen en weg battleplan :). Zeker als dan nog ies die sie scheme erbij ligt :p
 
Ondertussen al 8 plays erop zitten (allemaal tegen Rhino met Bomb Scare). Maar heb alle decks eens uitgeprobeerd en ook eens 2-handed. Moet zeggen, vind zowel 1- als 2-handed plezant. 2-handed is leuker (er gebeurt meer), maar als ik minder tijd heb, zie ik mezelf wel een potje 1-handed spelen. Heel tof spel en voor mij zijn Black Panther en Iron Man wel heel leuke decks. She-Hulk was ook plezant voor de “ME SMASH” mentaliteit, maar had te weinig threat reducers (ik denk dus beter in 2-handed).
Next up: Klaw.
 
Haha, zo hoor ik het graag! Zelf nooit echt Iron Man gespeeld. Die was altijd te populair en eerst gekozen :p. Vind idd She-Hulk wel het coolst. In combinatie met het Justice aspect is die echt wel heel veelzijdig. Leuke combo's om uw kaarten op te doen, dan van form te veranderen en opeens moogt ge weer uw hand vullen en verder doen :p.

Maar goed dat je fan bent ;).
 
Vind idd She-Hulk wel het coolst. In combinatie met het Justice aspect is die echt wel heel veelzijdig.
Hmm, is misschien nog wel een goed idee, want ik denk dat er in haar eigen deck al genoeg aggression zit en dat die aspect het overkill maakt. Ga ik eens uitproberen!
 
Ultron is echt busywork als uw deck ni tuned is om met die drones om te gaan. Ik vind dat niet zo'n toffe villain tbh.

Klaw is basic maar wel tof. En de meest geslaagde villain om te experimenteren met de modular sets imo.
 
Terug
Bovenaan