Marvel Champions

Welke sleeves gebruiken jullie voor de kaarten? Ik lees op BoardGameGeek dat vooral Dragon Shield wordt aangeraden maar dat wordt een duur grapje om daarmee alles te sleeven 😂
Ik gebruik de "standard" sleeves van Arcane Tinmen en bestel meestal hier. Is hetzelfde merk als de Dragon Shields, maar iets betaalbaarder :p
 
Welke sleeves gebruiken jullie voor de kaarten? Ik lees op BoardGameGeek dat vooral Dragon Shield wordt aangeraden maar dat wordt een duur grapje om daarmee alles te sleeven 😂
Mijn antwoord + dezelfde vraag staat 4 posts boven die van u 😅

Ik gebruik voor de heroes 'Mayday Standard Premium(125% thicker) (63.5X88mm)' en voor alles wat met villains te maken heeft 'Mayday Standard (63.5X88mm)' via spelonk.be

Precies wel opgeslagen sinds de laatste keer ik er doos heb gekocht. Van 2,40 naar 3,20 per pak op een jaar tijd :(
Almaargoed beetje futureproof gekocht, ik kom nog wel een jaar of 2 toe 😅
 
Laatst bewerkt:
Ohja, even wachten misschien tot er wat solden zijn. Zo te zien heb ik 343 sleeves nodig voor de core set 😂

edit: nog wat on-topic. Tot nu toe een tiental plays met Spidey vs Rhino (de rest zit nog in de plastic :fingerguns:). Die Advance kaart is toch op momenten gruwelijk (meestal als ik net in alter-hero ben). 4/9 gewonnen tot nu toe. Nick Fury en Aunt May zijn toch wel mijn favorieten allies. Backflip is ook top. Avenger's Mansion zag ik eerst het nut niet van in, maar dat is ook een top kaart. Ik probeer nu ook altijd mijn hele hand te spelen en op einde de rest te discarden.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Swan Panasia voor alles (Premium, niet de goedkopere brol).
Prijs kwaliteit een van de betere, maar ze durven in de hoogte wel al eens ne mm verschillen :/
 
Ohja, even wachten misschien tot er wat solden zijn. Zo te zien heb ik 343 sleeves nodig voor de core set 😂

edit: nog wat on-topic. Tot nu toe een tiental plays met Spidey vs Rhino (de rest zit nog in de plastic :fingerguns:). Die Advance kaart is toch op momenten gruwelijk (meestal als ik net in alter-hero ben). 4/9 gewonnen tot nu toe. Nick Fury en Aunt May zijn toch wel mijn favorieten allies. Backflip is ook top. Avenger's Mansion zag ik eerst het nut niet van in, maar dat is ook een top kaart. Ik probeer nu ook altijd mijn hele hand te spelen en op einde de rest te discarden.
Voor Spider-Man is Backflip echt een heerlijke kaart :p. Aunt-May is inderdaad een toppertje. Nick Fury vind ik heel krachtig, maar heb die altijd op de verkeerde moment in mijn hand. Quasi je volledige hand moeten spelen om een ally in het spel te brengen die max 1 ronde blijft liggen moet op de goeie moment komen :).

Rhino is inderdaad niet de gemakkelijkste om te solo'en als je een hero hebt die al graag eens naar alter-ego wil gaan. Tkan opeens gedaan zijn, ongeacht wat. Maar je merkt nu wel, enkel nog maar Spiderman/Justice gespeeld, 9 potjes ver en dan heb je nog maar 1 hero van de 5, 1 aspect van de 4, 1 villain van de 3 gespeeld en dan heb je nog heel wat andere encounter-setjes te gaan :p.
 
Ik gebruik de Arcane Tinmen sleeves, die hebben hetzelfde formaat en dezelfde kleurcodes als die van FFG/GameGenic. 't Is alleen voor de helft van de prijs :unsure:
 
Oh, altijd interessant zo'n types die zichzelf beschadigen om (sneller) voordelen te behalen. De warlock klasse in Hearthstone is zoiets gelijkaardig.

Zijn er nog van zo'n klassen in Champions?
Niet rechtstreeks, maar Star Lord zijn risk/reward gameplay past zowat in hetzelfde straatje.
 
Niet rechtstreeks, maar Star Lord zijn risk/reward gameplay past zowat in hetzelfde straatje.
Oooh, 1 encounter card voor -3 kost.
Die mag al bovenaan het lijstje komen om als eerste uitbreiding te kopen 😂




Edit: net Captain Marvel open gemaakt en al de eerste win tegen Rhino behaald. Zo veel 5 damage kaarten!


Nu vraag ik me wel af, gezien die aspects, obligations, nemesis sets.... is het niet handig om dat per soort te sleeven met een bepaalde kleur? Ja, in het encounter deck ga je zien wanneer je je obligation gaat krijgen, en in je eigen deck of het een basic, hero of aspect kaart is... maar zou dat de spelervaring verminderen? Het is een coop game, dus je wint er eigenlijk weinig mee. Misschien dat je eem beetje kan anticiperen...
 
Laatst bewerkt:
Da's inderdaad iets dat het spel aanzienlijk makkelijker gaat maken, zeker omdat er nogal wat heroes zijn die met de encounter deck of hun eigen deck interacties hebben. Dan kan je echt het spel zwaar gaan manipuleren.
 
Yup, heb 2 soorten sleeves besteld.
Hebben jullie ook dividers voor de opslag? Zelf geprint (op welke dikte papier)?
 
Hoe stockeren jullie al die kaarten? Alles zit hier nu verspreid over de base game box en de expansions maar da's toch niet handig zo vind ik. Met Dominion heb ik 't zelfde probleem...
 
Hoe stockeren jullie al die kaarten? Alles zit hier nu verspreid over de base game box en de expansions maar da's toch niet handig zo vind ik. Met Dominion heb ik 't zelfde probleem...
Voor Arkham Horror LCG had ik hetzelfde probleem en heb ik mij het volgende gekocht:
Totaal niet fancy, maar wel functioneel.
 
Hoe stockeren jullie al die kaarten? Alles zit hier nu verspreid over de base game box en de expansions maar da's toch niet handig zo vind ik. Met Dominion heb ik 't zelfde probleem...
Ik doe het nu wel zo.
Core gebruik ik voor Core-villains, Wrecking Crew, Green Goblin, Red Skull-campaign, Galaxy-Campaign en modulars
Red Skull-box zitten alle heroes zonder aspect.
Galaxy-box alle heroes met aspect.
Mad Titan-box zit Mad Titan-campaign, Sinister Motives-campaign, The Hood en Kang.
En dan BCW storage box met 2 rijen voor alle ongebruikte aspect-kaarten.

Mss niet ideaal maar werkt momenteel wel 😅
 
Moest er nog iemand op zoek zijn naar Marvel Champions + Dr Strange expansion, ik verkoop mijn versie hier. Fijn spel, maar toch niet echt mijn cup of tea :).
 
Terug
Bovenaan