Marvel Champions

Met het Black Panther deck nu aan het spelen. Al 1 game verloren tegen Rhino (iets te agressief willen zijn, Rhino niet kunnen afmaken, en daarna kwam ook nog eens
Killmonger
te voor schijn), en 1 game gewonnen. Wel een aparte manier van spelen met zijn upgrade-systeem.

Vinden jullie Shuri een goede kaart? In die 2 games telkens als resource ingezet in plaats van ally :eek2:
 
Met het Black Panther deck nu aan het spelen. Al 1 game verloren tegen Rhino (iets te agressief willen zijn, Rhino niet kunnen afmaken, en daarna kwam ook nog eens
Killmonger
te voor schijn), en 1 game gewonnen. Wel een aparte manier van spelen met zijn upgrade-systeem.

Vinden jullie Shuri een goede kaart? In die 2 games telkens als resource ingezet in plaats van ally :eek2:
Tuulijk! 2 betalen om een upgrade uit uw deck te halen in hand, en een chumpblocker waar ge tijdens uw beurt toch al 1 scheme kunt wegdoen of in het beste geval 'Tough' kunt weghalen van de villain/minion.
 
Laatst bewerkt:
Mijn voorbeeld:
Als de Solid/Phased-kaart op haar Phased kant ligt staat er: "While Shadowcat is defending, she cannot take damage."
Dus villain valt aan, je exhaust voor basic defend en je krijgt geen damage.

Maar als je Quick Shift speelt, staat er Hero Interrupt (defense): When an enemy attacks..., dus door de (defense) ben je al aan het defenden, je moet niet nog eens je Hero exhausten om te defenden.
Door die synergy moet je niet exhausten, krijg je geen damage, en ben je dus Ready als het terug uw beurt is.


When a player resolves a triggered ability labeled as a defense—such as “Hero Interrupt (defense)”—that player’s identity becomes the defender and is considered to have defended the attack (they do not reduce the damage dealt by their DEF value). Unless specified by the ability’s text, a hero does not exhaust when using such an ability. The defending player may resolve any number of defense abilities during an enemy attack (as long as the triggering conditions of those abilities are met). Once a player resolves a defense ability during an enemy attack, no other player can resolve defense abilities for that same attack.
 
When a player resolves a triggered ability labeled as a defense—such as “Hero Interrupt (defense)”—that player’s identity becomes the defender and is considered to have defended the attack (they do not reduce the damage dealt by their DEF value). Unless specified by the ability’s text, a hero does not exhaust when using such an ability. The defending player may resolve any number of defense abilities during an enemy attack (as long as the triggering conditions of those abilities are met). Once a player resolves a defense ability during an enemy attack, no other player can resolve defense abilities for that same attack.
Oh my fucking god! Dit wist ik niet (of toch niet meer)! Dan is dat inderdaad wel nice.
 
Oh my fucking god! Dit wist ik niet (of toch niet meer)! Dan is dat inderdaad wel nice.
Dat is uit de regels ook helemaal niet duidelijk, is recent in een FAQ verschenen als ik het goed voorheb.

Is inderdaad voor Shadowcat een geschift goede zaak, het zou mij niet verbazen als ze het nog eens FAQ/Errata'en door haar release :biglaugh:
 
Dat is uit de regels ook helemaal niet duidelijk, is recent in een FAQ verschenen als ik het goed voorheb.

Is inderdaad voor Shadowcat een geschift goede zaak, het zou mij niet verbazen als ze het nog eens FAQ/Errata'en door haar release :biglaugh:
Die Rules Reference in de Core-set is zogezegd niets meer waard :)

Recentste Rules Reference

Da's diegene van op fantasyflightgames.com, best is dat je deze volgt. Vooral 'you' en defending is aangepakt, en ook skirmish wordt daarin verduidelijkt en een boel errata's en dergelijke.
 
Ik heb toevallig gisteren iets rond defenden ontdekt in de andere richting: als ik allies gebruikte om te defenden, exhauste ik ze niet waardoor ik ze volgende beurt gewoon kon gebruiken, maar blijkbaar is die exhaust dus wel de bedoeling. Ook leuk om te ontdekken na 100+ plays :wallbash:
 
Ik heb toevallig gisteren iets rond defenden ontdekt in de andere richting: als ik allies gebruikte om te defenden, exhauste ik ze niet waardoor ik ze volgende beurt gewoon kon gebruiken, maar blijkbaar is die exhaust dus wel de bedoeling. Ook leuk om te ontdekken na 100+ plays :wallbash:
Haha inderdaad ja :D Ga pikken de volgende keren :p


En zo zijn er ongetwijfeld nog een paar regels/nuances/volgordes die we verkeerd spelen.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk tijd gevonden om Captain America eens uit te halen voor een test-run tegen Rhino. Wat een keirel, zeg! Het heeft niet lang geduurd voor Rhino op zijn gat lag: back-to-back ‘Avengers Assemble’ met 3 Avenger allies op tafel 🙈.
 
Ben nu wel eens benieuwd welke cycle eraan komt na de huidige X-Men. Twijfel enorm om te stoppen met nog meer content bij te halen na de huidige reeks. 2 packs per maand aan 15+ euro is toch wat te veel van het goeie aan het worden.
 
Ben nu wel eens benieuwd welke cycle eraan komt na de huidige X-Men. Twijfel enorm om te stoppen met nog meer content bij te halen na de huidige reeks. 2 packs per maand aan 15+ euro is toch wat te veel van het goeie aan het worden.
Ik dacht dat de volgende 2 expansions + en bijhorende cycle allemaal Mutants/X-men gingen zijn.

Ipv elke maand een pack doen ze nu om de 2 maand 2 packs en 2 expansions/campaigns per jaar en dan willekeurig een Scenario-pack, daar hebben ze niet echt een plan voor. Kan goed zijn dat ze volgend jaar weer iets anders doen.

Releasedates (oud en nieuw)
 
Captain Marvel vs Rhino nog eens gespeeld.
2x verloren haha. Eerste keer wegens de anti-solo kaart: Advance.
Tweede keer wegens te veel willen focussen op een one-hit-knock-out van phase 2 Rhino. Ik had alles klaarstaan om 15 damage te doen maar Rhino mocht 2x aanvallen met te veel bonus damage...

Het blijft wel een heerlijk spel! Beginnen met spelen is al bij het uitkiezen van een deck en opruimen is enkel wat kaarten uitzoeken.
 
313029380_814837736405065_3700129501488919844_n.jpg

Dat zal schelen.
 
Gisteren voor het eerst sinds lang nog eens een solo'ke gespeeld.. Scarlet Witch (Justice) tegen Zola (met zzzaxx).

SW speelt wel leuk zo met het legen van het Encounter deck en de boost icons gebruiken voor zichzelf :).. nadeel wel dat dat deck pokkesnel leegloopt :)
 
Gisteren voor het eerst sinds lang nog eens een solo'ke gespeeld.. Scarlet Witch (Justice) tegen Zola (met zzzaxx).

SW speelt wel leuk zo met het legen van het Encounter deck en de boost icons gebruiken voor zichzelf :).. nadeel wel dat dat deck pokkesnel leegloopt :)
Haha, hoeveel acceleration tokens had je op het einde?
 
Terug
Bovenaan