Sport PC PS5 PS4 XBOX Madden NFL 22

Kamperske

Well-known member
madden22.jpg


release: 20 augustus 2021
genre: American football
dev: EA Tiburon

NFL 22.

All-new features in Franchise include staff management, an enhanced scenario engine, and weekly strategy. Share avatar progress and player class between Face of The Franchise and The Yard with unified progression. And for the first time ever in Ultimate Team, adjust Superstar X-Factors at halftime.

 
Binnen 2 weken komt Madden NFL 22 weer uit. Ik ben zelf wel zot van alle soorten sport games, en deze reeks ben ik voor het eerst wat intensiever gaan spelen met Madden 25 noemde die toen, en Madden NFL 19. (de eerste met die storyline?)

Wel jammer dat we in BE alleen maar de Standaard editie kunnen kopen.
Deze staat op Bol.com voor €75 (atm)

Persoonlijk vond ik 21 niet goed. Ik speelde wel alleen MUD.
 
Thanx vr de topic! Staat op pre-order bij mij. Vooral benieuwd naar de nieuwe game-day variabelen. En natuurlijk ook als de defense nog meer op punt staat.
 
Ik weet het nog niet. Ik ben een fanboy, maar heb voor het eerst de vorige overgeslagen. Omdat ik het echt veel te veel geld en veel te weinig content vond in de laatste Maddens. Wat 16 en 17 nog hadden, is er totaal uit.

Ik maak ook niet graag negatieve posts, waarom ik ook uit het vorige topic bleef en het topic daarvoor. Dat vond ik zo’n kakspel dat het me er totaal af heeft gebracht. Maar naast content mis ik gewoon pure basis gameplay in die laatste, dingen die ze telkens beloven aan te passen: Pass/run blocking. Coverage breakers. Als ik alles juist zet tegen een bepaalde play, dan hoort dat ook het juiste resultaat te geven. Geen dollar defense tegen een run uit een heavy set of zo.

En ik zie vooral cosmetische veranderingen, sommige die nog ietsjes meer zorgen voor een arcadespel. Ik weet het niet. Het ging in de laatste naar het schijnt een betere kant op, dus ik wil me gerust laten verrassen! Maar preorderen zit er niet meer in voor mij. Waarschijnlijk ook omdat ik de tijd niet meer heb om een goeie MUT uit te bouwen :D
 
Ik vond de PS5 versie van 2021 toch al beter dan die van de PS4. Ik leef dus wel op goede hoop.
Dat klopt. Ik heb EA Play genomen, en daarmee eens gespeeld. Die laadtijden waren wel ZO een verbetering! Heel veel speelbaarder. Dus ik deel de hoop :D
 
Aangezien mijn laatste sportspel Fifa '14 ofzo moet zijn ben ik wel totaal niet mee met al die Ultimate Team toestanden.
Toevallig iemand met een linkje voor wat rookie uitleg daarover? Het lijkt precies wel een belangrijk deel vh spel te zijn terwijl ik nog uit de tijd kom dat je gewoon een match kon spelen tegen de cpu of tegen u kameraden off/online :)

Ik ga waarschijnlijk voor een maandje eens EA Play nemen om het eens te testen. Als het me bevalt mss een jaarabbo nemen en met de 21 wat spelen (of is dat niet aan te raden?) of ineens diep in de buidel tasten en de 22 kopen, we zien wel.
 
Aangezien mijn laatste sportspel Fifa '14 ofzo moet zijn ben ik wel totaal niet mee met al die Ultimate Team toestanden.
Toevallig iemand met een linkje voor wat rookie uitleg daarover? Het lijkt precies wel een belangrijk deel vh spel te zijn terwijl ik nog uit de tijd kom dat je gewoon een match kon spelen tegen de cpu of tegen u kameraden off/online :)

Ik ga waarschijnlijk voor een maandje eens EA Play nemen om het eens te testen. Als het me bevalt mss een jaarabbo nemen en met de 21 wat spelen (of is dat niet aan te raden?) of ineens diep in de buidel tasten en de 22 kopen, we zien wel.
Ultimate team is een game mode. In begin krijg je wat noob spelers om te starten. Door matchen en doelstelling te doen krijg je geld e.d. Met dat geld kan je betere spelers kopen. En zo kan je uw dream team samen stellen. Je kan met dat geld ook packs kopen (die het meestal niet waard zijn)

Let op let EA play kan je wel “maar” 10u spelen/de game aan staan (op consoles). Dus als je naar de WC moet enz snel alles afsluiten 😂.

En de basics worden in de game eigenlijk ook allemaal wel uitgelegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Ultimate team is dat je zelf een ploegje kan samenstellen met spelers van elke beschikbare competities die er zijn

Het heeft veel te maken met de chemistry ook, of spelers gelinkt kunnen worden via land of competitie of via clubs

Je hebt de gewone spelers kaarten brons zilver of goud, en daarboven komen speciale kaartjes uit in packs of via doelstellingen/opdrachten, je hebt bv. De icon kaarten, zeg maar pele, ronaldo R9 etc. die je met iedereen kan linken, zijn dus niet gekoppeld aan competities maar staan los van de rest, maar linken dus minimaal oranje ipv groen (groen is sterke link met minstens 2 van hierboven genoemde criteria)

Is gewoon tof om zelf je ploegje te kunnen samenstellen hoe jij het graag hebt, al ben je ergens wel gelimiteerd aan posities ook, je kan geen spits in de verdediging zetten bv. zonder dat het ten koste gaat van de chemistry

Binnen fut heb je verschillende modi, zoals rivals waar je voor uw divisie speelt, 1 het beste, 10 het minste beste, je kan champions (of ook weekend league genoemd) spelen voor rewards, je kan friendlies doen en je kan squad battles doen (eigenlijk tegen AI van het spel)

Kaartjes hebben ook contracten, positiewissels (binnen het mogelijke), en andere upgrade zaken zoals teamgeeststijlen (waarbij je ratings verschuift als het ware, dus meer dribbel bv. dan andere eigenschappen, wel met een maximum van 6 punten die je kan herschikken). Dit laatste klinkt moeilijk maar is gewoon een consumable die je toewijst aan een spelerskaart...

Voor de rest zijt ge er wel snel mee weg ze, kan wel een klein beetje verslavend werken :unsure:
Tot nu toe werkte chemistry bij MUT niet zoals bij FIFA. Tenzij ze het in 21 hebben veranderd, werkt het alleen als je ahv Training specifieke dingen bijkoopt. Bijvoorbeeld Zone Coverage, en dan wordt iedereen beter op dat vlak. En natuurlijk persoonlijke abilities.
 
Tot nu toe werkte chemistry bij MUT niet zoals bij FIFA. Tenzij ze het in 21 hebben veranderd, werkt het alleen als je ahv Training specifieke dingen bijkoopt. Bijvoorbeeld Zone Coverage, en dan wordt iedereen beter op dat vlak. En natuurlijk persoonlijke abilities.
Nee Dat werkt niet zoals in FIFA idd.
 
Let op let EA play kan je wel “maar” 10u spelen/de game aan staan (op consoles). Dus als je naar de WC moet enz snel alles afsluiten 😂.
En gewoon naar u hoofdmenu gaan met die PS knop en dan standby? Telt dat mee als "aan" staan? Want dan zal het gewoon een maand zijn om te proberen (basically €4 leggen om het spel als demo te spelen dus) en dan zien of het mijn geld waard is.

Merci voor de UT uitleg! Klinkt geestig als het plezant blijft zonder er extra geld in te steken.
 
En gewoon naar u hoofdmenu gaan met die PS knop en dan standby? Telt dat mee als "aan" staan? Want dan zal het gewoon een maand zijn om te proberen (basically €4 leggen om het spel als demo te spelen dus) en dan zien of het mijn geld waard is.

Merci voor de UT uitleg! Klinkt geestig als het plezant blijft zonder er extra geld in te steken.
Geen idee, maar de game moet volgens mij 100% af staan. ja, je hebt de full game, maar dan voor 10u om het idd te kunnen checken. op PC betaal je 10€ en heb je de duurste versie en onbeperkt.
 
Terug
Bovenaan