Ik had het op beleggingen waar hij over spreekt. Hij zei dat je sneller resultaat ziet op beleggingen, niet van een huisStruikgewas spreekt over huis en niet over aandelen, ETF, fonds, ...

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik had het op beleggingen waar hij over spreekt. Hij zei dat je sneller resultaat ziet op beleggingen, niet van een huisStruikgewas spreekt over huis en niet over aandelen, ETF, fonds, ...

Dat is dan niet omdat ze delegee zijn, maar omdat ze zich niet houden aan de wettelijke geheimhoudingsplicht.Waarom?
Ik zie het probleem niet in om vakbondsafgevaardigen die hun job als vakbondsafgevaardigde slecht doen, en misbruik maken van de informatie die met hen gedeeld wordt op een ondernemingsraad, te ontslaan.
. Zelfs een vakbond kan een verkozen vakbondsafgevaardigde niet 'ontslaan'Dat is dan niet omdat ze delegee zijn, maar omdat ze zich niet houden aan de wettelijke geheimhoudingsplicht.
En of iemand zijn job als vakbondsafgevaardigde 'slecht' doet, lijkt me aan het personeel om te beoordelen. Zelfs een vakbond kan een verkozen vakbondsafgevaardigde niet 'ontslaan'
Pas de lening afgesloten?gezamenlijk netto inkomen: 5100
Duurtijd lening: 324000 op 25 jaar (1,24%)
maandelijks aflossing: gestart aan 1.087 en verhoogt elke maand met +- 2 euro
Leeftijd einde aflossing: 54 & 52
Extra info: werken met een terugbetaling die stijgt in de tijd

Eens je prijs zo hoog is, moet je oppassen. Als je het uithangt, doen ze er alles aan om niet te moeten uitbetalen. Als je het niet genoeg uithangt, word je geparkeerd in een kutjob tot je zelf vertrekt.Gewoon in je blote piemel voor de cam zitten tijdens een conference call en 50K cashen...
Zwaar off-topic, dus als je er verder op wil ingaan, liefst in een andere topic, maar D'Orazio is enkel ontslagen bij Forges, niet bij Durferco. Daar heeft hij nooit mogen werken.Ik heb absoluut gedrag van vakbondsafgevaardigden gezien wat gewoon ontslag verdient. En neen, ik spreek dan niet over het verdedigen van het personeel. Want sterke vakbondsafgevaardigden, die het personeel beschermen zijn nooit een probleem, integendeel, daar kan je mee onderhandelen, en die zijn gewoon een zegen. Ik ga geen concrete gevallen van mijn onderneming neerpennen.
Maar Duferco had volgens jou dus geen recht om Roberto D'Orazio te ontslaan?

samen met je dop? Als je een verbrekingsvergoeding krijgt, heb je geen recht op dop voor de periode die gedekt wordt door je opzegvergoedingMaar goed, punt was. Als je normaal je werk doet, vlieg je normaal niet buiten. Als ze herstructurering doen, dan mag je snel vertrekken en krijg je zakje geld. Opzegging.be leert met dat zelfs als je ergens 5y werkt aan een niet exotisch loon je al 10k netto meeneemt. Dat samen met je dop zorgt er voor dat je de eerste maanden wel vlot doorraakt.
Als je een ontslagvergoeding krijgt dan zal je voor die periode niet kunnen gaan doppen he. Zou proper zijn... Denk dat iedereen zich dan enkele jaren voor het einde van de loopbaan zou laten ontslaan en er paar jaar pré-pensioen van maakt.En je krijgt toch een zak geld bij Ontslag en dop.
Het is niet dat je bij ontslag na 1 dag zonder centen valt...
Wij betalen hier samen 1750 per maand af. Zelfs als we alle 2 ontslaan worden en een jaar werkloos thuis zitten, krijgen we nog 2000 per maand aan dop binnen. De eerste 3 maanden zelfs 3000. Reken dan nog een netto ontslag vergoeding bij mij van rond de 50k en we overleven wel.
Dit in de veronderstelling dat we geen spaargeld zouden hebben.
Je moet toch al een serieus en en en en scenario kiezen om in de problemen te komen.
dit is waarschijnlijk 490 euro?Duurtijd lening: 10 jaar (nog 8,5 jaar te gaan vanaf januari)
Vaste/Variabele lening: €55.000 Vast 1,30%
maandelijks aflossing (bedrag): €1490
Leeftijd einde aflossing: 41
Puur door eigen (slechte) ervaring: in jullie geval kan je maar best hopen dat jullie relatie blijft duren tot je minstens 45 bent. Enkel vanuit financieel standpunt bekeken he...gezamenlijk netto inkomen: €5000
Duurtijd lening: 15 jaar (nog 13 jaar te gaan vanaf januari, met woonbonus)
Vaste/Variabele lening: €270.000 Vast 1,33%
maandelijks aflossing (bedrag): €1655
Leeftijd einde aflossing: 45
Extra info: Lening eerste woning. Groot deel zelf ingelegd met spaargeld.
Duurtijd lening: 10 jaar (nog 8,5 jaar te gaan vanaf januari)
Vaste/Variabele lening: €55.000 Vast 1,30%
maandelijks aflossing (bedrag): €1490
Leeftijd einde aflossing: 41
Extra info: Renovatie lening bij andere bank dan hypothecaire
Maandelijks betalen we €2150 af. Met het geld dat ons nog rest kunnen we comfortabel leven (komen nog bonus, premies, enz. bij). Maar veel sparen zit er niet in. Ik ben zelf al een tijdje aan het kijken om onze leningen te herzien. Optie zou zijn om ze beide samen te nemen en op een langere termijn te zetten. Uiteraard zijn hier hoge kosten aan verbonden. De bank waar we onze hypothecaire lening hebben, loopt hier niet erg warm van en biedt ons een lening op 20 jaar aan een rentevoet van 1,90%.
Wat zouden jullie aanraden? Huidige leningen laten lopen en weinig sparen, of lening herzien (incl. hoge kosten) en wat meer marge hebben per maand?
Wat moet je dan doen? Je kan toch moeilijk in een appartement of een krot gaan wonen met uw gezin omdat je de lening in elk geval met 1 persoon wil kunnen afbetalen.Het valt me op dat de meeste hier hun lening met 2 personen aflossen.
Zelf heb ik dat tijdens mijn huwelijk ook gedaan en bij de scheiding gaf dit heel wat problemen. Hebben jullie er al over nagedacht wat er zou gebeuren indien jullie niet langer met 2 gaan afbetalen?
Dat is iets waar banken je nooit op wijzen (tenzij in het geval van een overlijden dmv SSV) terwijl een exit strategie altijd een goede optie is, ook al ga je ervan uit dat een relatie voor het leven is.
Klopt. Ik heb het aangepast.dit is waarschijnlijk 490 euro?
1/3e van de huwelijken resulteert in een echtscheiding. Geen enkel koppel gaat ervan uit dat het hen zal overkomen maar de statistieken liegen niet. Op voorhand vastleggen welke verdeling er zal gebeuren is een taboe maar lijkt me toch niet zo slecht om daar 's bij stil te staan.Wat moet je dan doen? Je kan toch moeilijk in een appartement of een krot gaan wonen met uw gezin omdat je de lening in elk geval met 1 persoon wil kunnen afbetalen.
Kan je niet gewoon het huis verkopen bij een scheiding of mis ik iets?
Waarom trouw je dan al in de eerste plaats als je er met zo een ingesteldheid aan begint ? Ik betaal meer dan mijn vriendin, 350€ vs 600€.1/3e van de huwelijken resulteert in een echtscheiding. Geen enkel koppel gaat ervan uit dat het hen zal overkomen maar de statistieken liegen niet. Op voorhand vastleggen welke verdeling er zal gebeuren is een taboe maar lijkt me toch niet zo slecht om daar 's bij stil te staan.
Ik heb het meegemaakt en dat zal me geen twee keer overkomen. Daarom woon ik nu in een huis dat ik alleen kan financieren. Mijn vriendin woont bij me en heeft haar woning verhuurd. Stel dat er hier een haar in boter zit dan vallen we allebei terug op ons eigen vermogen en hoeft er quasi niks te worden verdeeld.
De situatie met mijn ex met een hoge afbetaling en laag spaarvermogen was ok zolang we samen door dezelfde deur konden. Tijdens de scheiding zorgde die situatie echter voor heel wat financiële kopzorgen. Naast de emotionele impact van een scheiding was dat de extra druk die ik heel zwaar vond.

Ja maar ik vermoed dat jij al iets ouder bent en dus al wat eigen inbreng hebt. Als jong koppel heb je meestal weinig eigen inbreng en lukt dat niet om een deftig huis te kopen zonder een lening af te sluiten waarbij je samen moet afbetalen.1/3e van de huwelijken resulteert in een echtscheiding. Geen enkel koppel gaat ervan uit dat het hen zal overkomen maar de statistieken liegen niet. Op voorhand vastleggen welke verdeling er zal gebeuren is een taboe maar lijkt me toch niet zo slecht om daar 's bij stil te staan.
Ik heb het meegemaakt en dat zal me geen twee keer overkomen. Daarom woon ik nu in een huis dat ik alleen kan financieren. Mijn vriendin woont bij me en heeft haar woning verhuurd. Stel dat er hier een haar in boter zit dan vallen we allebei terug op ons eigen vermogen en hoeft er quasi niks te worden verdeeld.
De situatie met mijn ex met een hoge afbetaling en laag spaarvermogen was ok zolang we samen door dezelfde deur konden. Tijdens de scheiding zorgde die situatie echter voor heel wat financiële kopzorgen. Naast de emotionele impact van een scheiding was dat de extra druk die ik heel zwaar vond.
Dat is toch gewoon voorbereiding en behoeden voor en heeft niks met ingesteldheid te maken?Waarom trouw je dan al in de eerste plaats als je er met zo een ingesteldheid aan begint ?