Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

  • <€500

    Stemmen: 35 4,3%
  • €500-€600

    Stemmen: 45 5,5%
  • €600-€700

    Stemmen: 37 4,5%
  • €700-€800

    Stemmen: 51 6,2%
  • €800-€900

    Stemmen: 65 7,9%
  • €900-€1000

    Stemmen: 92 11,2%
  • €1000-€1100

    Stemmen: 86 10,5%
  • €1100-€1200

    Stemmen: 66 8,0%
  • €1200-€1300

    Stemmen: 70 8,5%
  • €1300-€1400

    Stemmen: 66 8,0%
  • €1400-€1500

    Stemmen: 50 6,1%
  • €1500-€1600

    Stemmen: 42 5,1%
  • €1600-€1700

    Stemmen: 18 2,2%
  • €1700-€1800

    Stemmen: 16 2,0%
  • >€1800

    Stemmen: 81 9,9%

  • Totaal aantal stemmers
    820
Kan je bij een lening van 100% een schuldsaldo nemen van 50%? Wij moesten verplicht 100% nemen.
er zijn geen wetteljke verplichtingen, dus je kan overeenkomen wat je wil. Als je bvb al een deftige groepsverzekering hebt met veel kapitaal erin, zou de bank kunnen zeggen dat je minder dan 100% moet nemen (waarbij het bedrag van de groepsverzekering afgetrokken kan worden.
 
Voor banken maakt dit normaal weinig zolang het totaal op 100% komt. Hij zegt zelf dat ze beide elks 50% nemen dus 100% globaal gezien over hun beide heen.
 
Nee , heb me er al bij neergelegd. We gaan de schuldsaldo waarschijnlijk allebei nemen voor 50%.
Volgens een berekening bij Fortis zou het daar 28000€ worden. dat is bijna de helft van het voorstel van Argenta.
Ik begrijp zo'n verschillen gewoon niet.
Dat is gewoon de bank die een risicoinschatting maakt en daarop een premie voorstelt.
Bij een lening is het vaak de combinatie van heel uw pakket dat je moet bekijken. Dus rente - SSV en brandverzekering.
Er bestaat niet zoiets als een slechte SSV.
 
Ik denk toch dat de graad van afwerking, los van wat verplicht wordt, toch ook veel hoger is dan vroeger. Mensen willen geen kiezel meer rond hun huis, het moet veelal 'uniek' zijn of wat foliekes bevatten. De knoppen van de keukenkasten moeten bij wijze van spreken exact passen bij de plinten. Badkamers/keukens worden na 10 jaar al vaak vervangen. Dat was vroeger allemaal veel minder (allee, in mijn omgeving toch). Gemiddelde gezinnen zonder enige vorm van huishoudhulp zijn ook schaars, alsook mensen die niet of louter in eigen land es op vakantie gaan of mensen met maar 1 auto. We maken het voor een stuk ook gewoon duurder dan vroeger.
Dit dus. Ge moet u inbeelden dat er op de voetbal wat werd 'gelachen' dat ik na 2 jaar nog geen tuin/oprit had en dat mijn woning nog niet geverfd is en dat we nog geen plinten hadden . Mijn tuin van 45k werd pas aangelegd nadat we 2,5 jaar in het huis woonde. Plinten heb ik de afgelopen maanden gezet. Ik ben nu bezig met het verven. Een echte schande:unsure:

Een woning van 750k/800k euro in Limburg.
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, ik heb als 26-jarige een krot kunnen kopen met een lening aan 100% met een 16-jarige ford voor de deur en een gsm van 100 euro in mijn pollen en veel kin moeten kloppen en tijdens mijn verlof ging ik gewoon elders gaan werken, anders kon ik niet renoveren.
Maar dat is ook ALLEEN maar omdat ik in een goedkope regio woon. Ik denk dat een doorsnee alleenstaande van 25 jaar zonder een resem aan extralegale voordelen in 80% van Vlaanderen er niet toe komt iets instapklaar te kunnen kopen, ook niet een appartement van 70m2 want tegenwoordig willen de banken 20% eigen inbreng + notariskosten wat velen niet zomaar gespaard krijgen (in normale omstandigheden, niet "de doorsnee BG'er" natuurlijk) en met een nettoloon van 2000 euro krijg je nog geen 200.000 geleend bij de banken... Veel geluk om voor 200.000 een instapklaar iets te vinden waarbij je niet overboden wordt door een koppel. Want naast "vind je iets voor je geld?" Heb je daarmee tegenwoordig ook te kampen: er zijn veel kapers op de kust in het goedkopere segment.
Jij hebt waarschijnlijk de reflex 'tering naar de nering te zetten'. Niet iedereen deelt dat talent met jou. Feit is dat er een minderheid was die ver boven zijn kunnen leende en daardoor bij de minste tegenslag in de problemen kwam. Er worden dan regels opgemaakt om deze minderheid tegen zichzelf te beschermen. Das nu eenmaal één van de gevolgen van een zorgmaatschappij te hebben.

Dat zijn gewoon veralgemeningen en vooroordelen.

Het gemiddelde loon is sinds 1985 maal 3 gegaan terwijl de gemiddelde huisprijs maal 6 gegaan is.

1985​
2020​
stijging
Gemiddelde huisprijs
35000​
217000​
6,2​
Gemiddeld maandloon
1400​
3780​
2,7​
Een factor die vaak uit het oog verloren wordt is het feit dat er in 2022 veel meer vrouwen aan het werk zijn dan in 1985. Waar in 1983 ong 1/3 van de gezinnen uit tweeverdieners bestond is dat vandaag bijna +60%. Die tweeverdieners hebben 'bruut geteld' dan ook twee maal zoveel budget om aan een huis te spenderen...
Bron:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JPV
Een factor die vaak uit het oog verloren wordt is het feit dat er in 2022 veel meer vrouwen aan het werk zijn dan in 1985. Waar in 1983 ong 1/3 van de gezinnen uit tweeverdieners bestond is dat vandaag bijna +60%. Die tweeverdieners hebben 'bruut geteld' dan ook twee maal zoveel budget om aan een huis te spenderen...
In dat geval kunnen we ook rekening houden dat er nu ook meer single-huishoudens zijn of single-huishoudens met kinderen dan in 1985.
 
In dat geval kunnen we ook rekening houden dat er nu ook meer single-huishoudens zijn of single-huishoudens met kinderen dan in 1985.
Begrijp me niet verkeerd, ik juich het niet toe dat huizen veel duurder zijn geworden.
Er zijn alleen redelijk wat factoren die hier voor zorgen en ik haalde er maar eentje aan.
Een andere is het ontbreken van een belasting op huurinkomsten wat woningverhuur (en dus meerdere woningen bezitten) zeer lucratief maakt.
 
In dat geval kunnen we ook rekening houden dat er nu ook meer single-huishoudens zijn of single-huishoudens met kinderen dan in 1985.
Gemiddeld (dus niet mediaan) gezinsinkomen, index-gecorrigeerd

1978-79 € 42.831,81
1987-88 € 37.437,69
1995-96 € 45.563,96
1996-97 € 49.511,35
1997-98 € 46.006,69
1999 € 48.500,81
2000 € 49.964,15
2001 € 46.795,20
2002 € 49.381,63
2003 € 48.387,73
2004 € 49.710,53
2005 € 49.828,55
2006 € 49.346,15
2007 € 48.758,35
2008 € 47.533,75
2009 € 51.354,48
2010 € 49.766,06
2012 € 40.941,69
2014 € 41.559,51
2016 € 38.171,76
2018 € 37.702,40
2020 € 36.446,91

(dit gaat over het huishoudonderzoek. Vanaf 2012 gaat het over een ander onderzoek en methodologie, dus daarom andere cijfers).

Het lijkt me dus dat er een stevige extra inkomen geweest is tot de jaren 2000, maar dat het daarna zowat gestabiliseerd wordt
 
Mannekes, wij hebben vandaag ons huis verkocht.

Belangrijk vraagje, wie heeft de 'macht' om de verhuisdatum & aktedatum te beslissen ?
De verkoper of de koper ? Op het bod dat werd ingediend wordt niet gepraat over een verhuisdatum of aktedatum.
Jullie maar dat moet in de compromis staan die beide partijeen overeen komen
 
Ivm met een mogelijke aankoop + renovatie ben ik her en der wat online simulaties aan het doen wat mogelijk is qua hypotheek. Nu valt me op dat Keytrade beduidend lagere tarieven in deze simulaties hanteert dan reguliere banken.

Heeft iemand ervaringen met Keytrade misschien?

PS Is er overigens een apart hypotheek topic? Met de search niet kunnen vinden...
 
Ivm met een mogelijke aankoop + renovatie ben ik her en der wat online simulaties aan het doen wat mogelijk is qua hypotheek. Nu valt me op dat Keytrade beduidend lagere tarieven in deze simulaties hanteert dan reguliere banken.

Heeft iemand ervaringen met Keytrade misschien?

PS Is er overigens een apart hypotheek topic? Met de search niet kunnen vinden...
Prima ervaringen mee, twee keer al. What you see is what you get, geen gedoe of honderd afspraken om te onderhandelen.
 
Ivm met een mogelijke aankoop + renovatie ben ik her en der wat online simulaties aan het doen wat mogelijk is qua hypotheek. Nu valt me op dat Keytrade beduidend lagere tarieven in deze simulaties hanteert dan reguliere banken.

Heeft iemand ervaringen met Keytrade misschien?

PS Is er overigens een apart hypotheek topic? Met de search niet kunnen vinden...

Misschien toont Keytrade van in het begin een scherper tarief, terwijl je bij de meeste banken moet gaan onderhandelen (of bepaalde extra voorwaarden zoals brandverzekering bij hen) om een deftige rentevoet te krijgen?
Niet dat ik Keytrade goed ken, eerder omdat er bij de meeste banken een groot verschil zit tussen de online simulaties en de scherpere tarieven die ze kunnen bieden als ze moeite doen.
 
Misschien toont Keytrade van in het begin een scherper tarief, terwijl je bij de meeste banken moet gaan onderhandelen (of bepaalde extra voorwaarden zoals brandverzekering bij hen) om een deftige rentevoet te krijgen?
Niet dat ik Keytrade goed ken, eerder omdat er bij de meeste banken een groot verschil zit tussen de online simulaties en de scherpere tarieven die ze kunnen bieden als ze moeite doen.
Klopt.
Keytrade geeft meteen beste rentevoet. Geen verplichting om SSV, brandverzekering of zichtverzekering bij hen te nemen.
Zelfs loondomiciliëring is niet verplicht. ("Zelfs over loondomiciliëring beslist u zelf. (Al zien wij uw loon ook graag komen.)"
 
Ivm met een mogelijke aankoop + renovatie ben ik her en der wat online simulaties aan het doen wat mogelijk is qua hypotheek. Nu valt me op dat Keytrade beduidend lagere tarieven in deze simulaties hanteert dan reguliere banken.

Heeft iemand ervaringen met Keytrade misschien?

PS Is er overigens een apart hypotheek topic? Met de search niet kunnen vinden...
Deze thread kan daartoe dienen: https://www.beyondgaming.be/threads/maandelijkse-aflossing-woning.461/page-79#post-891269. :)
 
T huis van mijn vriendin staat te koop.
We verkopen zonder immo kantoor.

We weten wanneer we de bezoekuren zullen doen.

-moeten we aan elke persoon die dit huis komt bezoeken, informatie over t huis meegeven (epc en asbest attest, bodemattest,...) of enkel een blad om een bod te doen ?
-wat als er 2 personen hetzelfde bod doen.. is het wettelijk toegelaten om ze tegen elkaar te laten overbieden?
 
Niemand
(Uw huis is eigenlijk ook nog niet echt verkocht natuurlijk. Als jullie zodanig gaan ruzie maken over de datum dat er geen overeenkomst wordt getekend dan kan je terug naar af:) Maar dat gebeurt zelden.)
Voor alle duidelijkheid: als er een bod is dat aanvaard is, is de koop in principe gesloten. Je hebt wel enkele verplichte documenten die afgegeven moeten zijn, maar de koop is bij het aanvaarden van het bod/bij de compromis, niet bij het verlijden van de akte. De akte is de eigendomsoverdracht, niet de verkoop.
 
Terug
Bovenaan