Hoeveel betalen jullie maandelijks af voor je woning?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kingsora

Member
Ik en mijn vriendin wonen nu een tweetal jaar in een mooi, afgewerkt en modern rijhuis in het Antwerpse. We willen nu echter heel graag groter gaan wonen: extra slaapkamer, grotere tuin, grotere badkamer, open of halfopen bebouwing, enz. We zijn nu eigenlijk twee maanden echt stevig aan het zoeken, maar de huizenmarkt momenteel vooral de regio waar wij wonen (Brasschaat, Schoten, Wommelgem, Wijnegem, Schilde, ...) qua prijzen is echt compleet uit de hand aan het lopen.

We gaan er zelf vanuit als we nu zien wat de prijzen zijn dan we onze woning voor minstens 50 tot 70k meer kunnen verkopen tegenover twee jaar geleden, maar we zitten vooral een beetje met hoeveel mogen we maximaal uitgeven aan onze lening. We hebben een gezamenlijk netto inkomen van ongeveer 5.200 euro en één bedrijfswagen en één gewone wagen en geen kinderen. Maar wat is realistisch om maximaal van dat bedrag maandelijks uit te geven aan een lening volgens jullie?

Ik ben dan eigenlijk ook heel benieuwd naar hoeveel jullie als gezin, koppel of single aan netto inkomen hebben en hoeveel jullie uitgeven aan je lening? Was jullie eigen inbreng ook groot of redelijk beperkt? Zou me ook wat een beter beeld geven van hoe ver we maximaal moeten gaan. En indien dat tegenslaat dat we misschien gewoon moeten beslissen om wat verder te gaan wonen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan