Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

  • <€500

    Stemmen: 35 4,2%
  • €500-€600

    Stemmen: 45 5,5%
  • €600-€700

    Stemmen: 37 4,5%
  • €700-€800

    Stemmen: 51 6,2%
  • €800-€900

    Stemmen: 65 7,9%
  • €900-€1000

    Stemmen: 93 11,3%
  • €1000-€1100

    Stemmen: 86 10,4%
  • €1100-€1200

    Stemmen: 67 8,1%
  • €1200-€1300

    Stemmen: 70 8,5%
  • €1300-€1400

    Stemmen: 66 8,0%
  • €1400-€1500

    Stemmen: 50 6,1%
  • €1500-€1600

    Stemmen: 42 5,1%
  • €1600-€1700

    Stemmen: 18 2,2%
  • €1700-€1800

    Stemmen: 16 1,9%
  • >€1800

    Stemmen: 83 10,1%

  • Totaal aantal stemmers
    824
Ik ga in de komende weken misschien ook een eerste lening moeten aanvragen. Prijs ligt nog niet vast. Maar ik zie deze simulatie in kbc:

Prijs: 315k
Kosten:29k
Eigen inleg: 60k
25 jaar

1407 hypotheek, 3.47%


Enig idee of dat legit is? Vermoedens dat andere banken hier nog een stuk kunnen afromen?
 
Ge word duidelijk afgezet. Posters boven u krijgen 2.80%
Ik ga in de komende weken misschien ook een eerste lening moeten aanvragen. Prijs ligt nog niet vast. Maar ik zie deze simulatie in kbc:

Prijs: 315k
Kosten:29k
Eigen inleg: 60k
25 jaar

1407 hypotheek, 3.47%


Enig idee of dat legit is? Vermoedens dat andere banken hier nog een stuk kunnen afromen?
Volgens de antwoorden hierboven kan iedereen makkelijk 2.90 of lager halen bij Kbc.

Enkel vertellen ze hun situatie er niet bij.

Beste dat je kan doen is gewoon zelf bij andere banken horen.
 
Ja, zal ik zeker doen. Kbc is echt wel hardass met hun "we wijken niet af van wat in de app staat". Ze doen ook moeilijk over mijn loon (ik laat netto elke maand zo'n 400 euro inhouden, waarmee ik elke zes maanden 15% korting krijg op aandelen.. Meest winstgevende gegarandeerde investering indenkbaar.. Die 400 willen ze niet meerekenen lel 🤡)
 
Het tariefblad is het tariefblad.
Dat klopt en toch krijgt de ene klant (veel) meer korting dan de andere klant. Ik heb zelf de applicatie van woonleningen van Axa bank mee getest en .. het verschil tussen de hoogst mogelijk rentevoet en de laagst mogelijk rentevoet was toen toch best wel groot.

Wat veel mensen ook niet weten is dat de hoofzetel nog extra kortingen kan toepassen die een makelaar / uw lokaal kantoor niet kan doen. Dus als uw makelaar zegt dat je de laagste korting krijgt die mogelijk is en hij/zij er niets meer kan afdoen zonder dat ie de moeite heeft gedaan om eens de hoofdzetel te contacteren, dan is dat gewoon dat die mens geen extra moeite wil doen. ;)

3.47%
Enig idee of dat legit is? Vermoedens dat andere banken hier nog een stuk kunnen afromen?
3.47% MINUS wat de 'administrator / de big chief van de leendienst' op de hoofdzetel er nog kan afkrijgen = zeker ONDER 3% is zeker mogelijk. Zelfs bij de bank waar je gaan kijken bent.

Of je die tarieven gaat krijgen is natuurlijk een ander verhaal. Het beste is banken tegen elkaar uitspelen he, maar dat is al 1000x hier gezegd.
 
@RollerDrakes je zou al bijna een paar maanden uit dat systeem moeten stappen?
Klopt idd. Maar ben ik te koppig voor. Zal uiteindelijk wel moeten inbinden, maar zou toch verwachten van een bank dat ze dat begrijpen!

Dat klopt en toch krijgt de ene klant (veel) meer korting dan de andere klant. Ik heb zelf de applicatie van woonleningen van Axa bank mee getest en .. het verschil tussen de hoogst mogelijk rentevoet en de laagst mogelijk rentevoet was toen toch best wel groot.

Wat veel mensen ook niet weten is dat de hoofzetel nog extra kortingen kan toepassen die een makelaar / uw lokaal kantoor niet kan doen. Dus als uw makelaar zegt dat je de laagste korting krijgt die mogelijk is en hij/zij er niets meer kan afdoen zonder dat ie de moeite heeft gedaan om eens de hoofdzetel te contacteren, dan is dat gewoon dat die mens geen extra moeite wil doen. ;)


3.47% MINUS wat de 'administrator / de big chief van de leendienst' op de hoofdzetel er nog kan afkrijgen = zeker ONDER 3% is zeker mogelijk. Zelfs bij de bank waar je gaan kijken bent.

Of je die tarieven gaat krijgen is natuurlijk een ander verhaal. Het beste is banken tegen elkaar uitspelen he, maar dat is al 1000x hier gezegd.

Ja, zal inderdaad dat dan toch eens moeten doen. Wat een gedoe eigenlijk!
 
3.47% MINUS wat de 'administrator / de big chief van de leendienst' op de hoofdzetel er nog kan afkrijgen = zeker ONDER 3% is zeker mogelijk. Zelfs bij de bank waar je gaan kijken bent.

Of je die tarieven gaat krijgen is natuurlijk een ander verhaal. Het beste is banken tegen elkaar uitspelen he, maar dat is al 1000x hier gezegd.
Ik vraag zelden een afwijking aan, en dan nog moet die eerst worden goedgekeurd, dus is geen zekerheid. Zo’n afwijking zal zeker geen halve procent zijn… . Lachwekkend om t zien dat sommigen hier denken dat dit allemaal zomaar zou kunnen.

Als je bij KBC de simulatie volledig en correct invult, is dat het tarief. Wij werken ook met dagrentes, dus ik hou dat voor mijn klanten wel in het oog binnen de termijn dat ik mijn dossiers moet afwerken. Kan perfect zijn dat er een daling is van pakweg 0,2% is op 2 weken tijd met veel geluk.
 
Ik vraag zelden een afwijking aan, en dan nog moet die eerst worden goedgekeurd, dus is geen zekerheid. Zo’n afwijking zal zeker geen halve procent zijn… . Lachwekkend om t zien dat sommigen hier denken dat dit allemaal zomaar zou kunnen.

Als je bij KBC de simulatie volledig en correct invult, is dat het tarief. Wij werken ook met dagrentes, dus ik hou dat voor mijn klanten wel in het oog binnen de termijn dat ik mijn dossiers moet afwerken. Kan perfect zijn dat er een daling is van pakweg 0,2% is op 2 weken tijd met veel geluk.
Ik veronderstel dat jij makelaar / Agent bent? Ik kan je zeggen dat via de LOA applicatie van AXA een extra afwijking / korting van 0.5% weldegelijk mogelijk is.
Dat je zegt dat die korting in praktijk nooit wordt toegepast heb ik ook al ondervonden, dat zijn ook kortingen die niet bedoeld zijn om "zomaar" te geven, anders deed iedereen dit wel. Maar zo'n grote 'extra' korting bestaat wel. Dat je mij niet gelooft, is uw zaak.

Zo'n LOA applicatie kan echt wel best veel aan. Die korting was vooral bedoeld om toe te passen voor vermogende / kapitaalkrachtige klanten (die ondanks dat ze het geld hadden toch leenden voor hun woning, wegens aftrekposten van de overheid zoals de woonbonus he). Je wil namelijk geen vermogende klant verliezen aan de concurrentie omdat je aan je laagste rentevoet zit.

Ik vraag zelden een afwijking aan, en dan nog moet die eerst worden goedgekeurd, dus is geen zekerheid. Zo’n afwijking zal zeker geen halve procent zijn… . Lachwekkend om t zien dat sommigen hier denken dat dit allemaal zomaar zou kunnen.
Als het zo gemakkelijk zou zijn, deed iedereen het he. Dus neen zomaar kan dit niet ;)

----

Anyways, mijn suggestie blijft staan: Als gewone leek is de enige manier om het onderste uit de kan te halen, banken tegen elkaar uitspelen. En dan moet je gewoon kiezen he.
 
Laatst bewerkt:
Heb je een tariefblad van een andere bank waar het verschil echt veel is, dan zal ik zeker een afwijking aanvragen als er beloftevolle klanten voor mij zitten. Kortingen worden toegstaan als he bepaalde zaken bij ons bijpakt (verzekering, loon op rekening…).

Maar zoals ik al zei: vermogende klanten krijgen sowieso een ander tarief. Elke klant krijgt een persoonlijk tarief waar veel parameters in meespelen. Maar je kan ervan uitgaan dat het tarief online na de simulatie hetzelfde tarief is dan je in een kantoor krijgt. Tis niet zo dat er ineens een halve procent afgaat. We zullen eens onder onze interne rente gaan en verlies maken zeker… :sarcastic:
 
Ja, zal ik zeker doen. Kbc is echt wel hardass met hun "we wijken niet af van wat in de app staat". Ze doen ook moeilijk over mijn loon (ik laat netto elke maand zo'n 400 euro inhouden, waarmee ik elke zes maanden 15% korting krijg op aandelen.. Meest winstgevende gegarandeerde investering indenkbaar.. Die 400 willen ze niet meerekenen lel 🤡)
Simuleer dan ook eens hier : https://home.hellobank.be/nl/simulatie
 
Damned ik geraak niet meer onder de 3% (al denk ik dat dit nog wel mogelijk is voor bepaalde profielen?).
Maar wij hebben een lening lopen aan 1.6%. Dat percentage is anno 2022-2023 onmogelijk.
 
Klopt idd. Maar ben ik te koppig voor. Zal uiteindelijk wel moeten inbinden, maar zou toch verwachten van een bank dat ze dat begrijpen!



Ja, zal inderdaad dat dan toch eens moeten doen. Wat een gedoe eigenlijk!
Ze doen dat natuurlijk ook niet voor u schoon ogen eh...
Geld dat niet op u rekening staat kunnen ze natuurlijk ook niet gebruiken om de lening af te lossen.
Een firmawagen tellen ze ook niet mee in zo'n berekening. Alleen cash op u rekening telt.
 
Damned ik geraak niet meer onder de 3% (al denk ik dat dit nog wel mogelijk is voor bepaalde profielen?).
Maar wij hebben een lening lopen aan 1.6%. Dat percentage is anno 2022-2023 onmogelijk.
2,97% op 25 jaar als ik snel simuleer in de kbc app. Voor vermogende klanten zal het nog wel lager liggen want hier reken ik mezelf niet bij.

Half jaartje geleden uitgenodigd geweest, en als ik mijn pensioensparen verhuisde en wat geld wou beleggen konden ze mijn lening nog wel eens herbekijken. Was het hoofd van het kantoor, als ze willen kunnen ze wel nog iets doen hoor.
 
Laatst bewerkt:
De markt is dan ook momenteel heel volatiel, kan makkelijk bijna 0,8% schelen t.o.v. 2 maanden geleden.

Momenteel wel opnieuw een daling en lichte stabilisatie merkbaar.
 
2,97% op 25 jaar als ik snel simuleer in de kbc app. Voor vermogende klanten zal het nog wel lager liggen want hier reken ik mezelf niet bij.

Half jaartje geleden uitgenodigd geweest, en als ik mijn pensioensparen verhuisde en wat geld wou beleggen konden ze mijn lening nog wel eens herbekijken. Was het hoofd van het kantoor, als ze willen kunnen ze wel nog iets doen hoor.
Domme vraag misschien, maar is die 2.97% dan uw rente, of uw JKP?
En wat zijn de andere parameters van uw zoektocht?
 
@Mr. November worden beginnende zelfstandigen zwaar "afgestraft"?
We zijn nu aan het kijken om toch met een hypotheek onze renovatie (van 140k) te doen an onze woning (282K) dat ik geerfd heb en dus geen hypotheek op heb lopen.
Maar ik ben sinds 5 maand zelfstandig DevOps IT consultant. Gezamenlijk inkomen is 5k + 1k auteursrechten (tot eind 2023 helaas). Geschatte jaarinkomen zijn 136k.
 
@Mr. November worden beginnende zelfstandigen zwaar "afgestraft"?
We zijn nu aan het kijken om toch met een hypotheek onze renovatie (van 140k) te doen an onze woning (282K) dat ik geerfd heb en dus geen hypotheek op heb lopen.
Maar ik ben sinds 5 maand zelfstandig DevOps IT consultant. Gezamenlijk inkomen is 5k + 1k auteursrechten (tot eind 2023 helaas). Geschatte jaarinkomen zijn 136k.
Nope, niet per se. We kijken gewoon naar de bruto bezoldiging van het laatste boekjaar, maar als je al een berekening hebt voor dit jaar, is dat ook al voldoende.

Met een schatting houden we geen rekening, we kijken altijd naar de huidige situatie. Mss interessanter om te wachten
Tot het boekjaar volledig rond is, als de winst dan hoger is kan je mss meer lenen? Of ben je vast in dienst bij 1 bepaalde klant en krijg je elke maand hetzelfde? In dat geval maakt het niet uit.
 
Terug
Bovenaan