Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

  • <€500

    Stemmen: 36 4,3%
  • €500-€600

    Stemmen: 45 5,4%
  • €600-€700

    Stemmen: 39 4,7%
  • €700-€800

    Stemmen: 51 6,1%
  • €800-€900

    Stemmen: 67 8,0%
  • €900-€1000

    Stemmen: 93 11,1%
  • €1000-€1100

    Stemmen: 87 10,4%
  • €1100-€1200

    Stemmen: 68 8,1%
  • €1200-€1300

    Stemmen: 71 8,5%
  • €1300-€1400

    Stemmen: 66 7,9%
  • €1400-€1500

    Stemmen: 51 6,1%
  • €1500-€1600

    Stemmen: 41 4,9%
  • €1600-€1700

    Stemmen: 19 2,3%
  • €1700-€1800

    Stemmen: 16 1,9%
  • >€1800

    Stemmen: 87 10,4%

  • Totaal aantal stemmers
    837
Hmm mijn woonlening (VMSW) wordt herzien van 0.5% naar 2% =(
107k en nog 20 jaar te gaan, huis zal ondertussen wel op 350k geschat worden.
Misschien toch eens info opvragen bij mijn huisbank

Bij VMSW als alleenstaande is er geen verplichting tot nemen van schuldsaldo, vrijheid van keuze brandverzekering en ik denk dat 2% nog aan de goedkope kant is momenteel.

2% is ook dacht ik het maximum bij VMSW dus “slechter” dan dat wordt het nooit.

Reken de kost van nieuwe akte, brandverzekering en nieuwe SSV (je bent ouder nu) en ik heb een vermoeden dat je niet beter zal vinden.

Hou ook rekening met het feit dat in het slechtste geval (wanbetaling nav ziekte, werkloosheid…), VMSw extreem meegaand is itt een andere bank die minder medelijden zal hebben. Nu, die kans is natuurlijk klein maar het is ook een deeltje gemoedsrust als je alleen leent,
 
Hmm mijn woonlening (VMSW) wordt herzien van 0.5% naar 2% =(
107k en nog 20 jaar te gaan, huis zal ondertussen wel op 350k geschat worden.
Misschien toch eens info opvragen bij mijn huisbank
Hier van 0,98% naar voorlopig 4,14% . Hebben beslist om die lening vervroegd af te betalen, er was op die lening toch geen fiscaal voordeel meer.
 
Gezamelijk netto inkomen: Ruw geschat ruim 3300€ vanaf januari
Duurtijd lening: 20 jaar (Dit was eerst 25 jaar maar is enkele jaren geleden herzien)
Vast / Variabel? 15 jaar vast (1.60%) / 5 jaar variabel (max 3.20%)
maandelijks aflossing (bedrag): 940.85€ (Inclusief SSV wat toch ruim 76.18€ is van het totaal, voor ons, vandaar dat ik dit er ook bij tel :frown:)
Leeftijd einde SVV: 54 en 57 jaar
Leeftijd einde aflossing: 61 en 64 jaar
 
Bij het vmsw had je lang geleden een "basisrentevoet" (dat was bij mij 4.78%) en daarop krijg je kortingen die elke 5j herzien worden. Inkomen is de grootste om kortingen te krijgen.


@SomeDude bij hun eerste woning hadden ze dat duidelijk niet he.
Toont vooral absurditeit van social woningen/leningen aan he.
 
Toont vooral absurditeit van social woningen/leningen aan he.
Waarom? Op dat moment lagen de gewone rentevoeten boven de 5%, wie het het meest nodig had, moest het minst rente betalen en enkel wie aan de voorwaarden voldoet (qua inkomen, waarde van de woning,...) Kan een gunstregime krijgen. 🤷🏼
 
Bij VMSW als alleenstaande is er geen verplichting tot nemen van schuldsaldo, vrijheid van keuze brandverzekering en ik denk dat 2% nog aan de goedkope kant is momenteel.

2% is ook dacht ik het maximum bij VMSW dus “slechter” dan dat wordt het nooit.

Reken de kost van nieuwe akte, brandverzekering en nieuwe SSV (je bent ouder nu) en ik heb een vermoeden dat je niet beter zal vinden.

Hou ook rekening met het feit dat in het slechtste geval (wanbetaling nav ziekte, werkloosheid…), VMSw extreem meegaand is itt een andere bank die minder medelijden zal hebben. Nu, die kans is natuurlijk klein maar het is ook een deeltje gemoedsrust als je alleen leent,

Voorwaarden zijn veranderd dan, schuldsaldoverzekering was 10 jaar geleden verplicht, vrijgezel of niet, 2% interest was toen ook niet het maximum, ik had 3,5%.
Interest was afhankelijk van het inkomen van de bewoners van het pand, dus als je iemand leerde kennen, je nam een familielid of kennis in huis of teveel opslag en je was je interestvoet kwijt die sowieso al niet ongelofelijk scheelde met de bank. Herziening lening? Niet mogelijk. Zo fantastisch was dat allemaal niet achteraf gezien, ben nu bij een bank voor de hypotheek.
 
Voorwaarden zijn veranderd dan, schuldsaldoverzekering was 10 jaar geleden verplicht, vrijgezel of niet, 2% interest was toen ook niet het maximum, ik had 3,5%.
Interest was afhankelijk van het inkomen van de bewoners van het pand, dus als je iemand leerde kennen, je nam een familielid of kennis in huis of promotie en je was je interestvoet wss kwijt die sowieso al niet ongelofelijk scheelde met de bank. Herziening lening? Niet mogelijk. Zo fantastisch was dat allemaal niet achteraf gezien, ben nu bij een bank voor de hypotheek.
Toen ik tekende bij de bank was de interestvoet bij de VMSW (verrassend) hoger (op basis van ons inkomen)
 
VMSW hier , 10 jaar geleden.
SVV verplicht, 1,21% gebaseerd op aangifte belastingen toen (ik had 6 maand gewerkt). Dossierkosten 50eur.
Referentievoet is bij mij 3.23%. Herziening van 5 jaar geleden, naar 0.5% gegaan. Ik begreep toen niet waarom eigenlijk.
Maar de 2% van nu is nog altijd vrij goedkoop in huidige tijden. Mochten de banken nu nog eens zakken zoals 3 jaar geleden, dan zou ik wellicht wel een vaste lening aangaan bij bank voor de rest van de looptijd
 
gezamenlijk netto inkomen: 2750 euro
Per lening:
Duurtijd lening: 125.000 aan 30 jaar enkele jaren geleden lening herzien en toen ook 15.000 euro bijgeleend voor verbouwingen
Vaste/Variabele lening: vaste
maandelijks aflossing (bedrag): 627 euro
Leeftijd einde aflossing: 57 jaar
Extra info: (relevante informatie)

Ik wist niet dat de inkomens in België zo laag waren. En jullie zijn dan nog met twee, en dan nog zo laag. Dat begrijp ik echt niet. Met mijn hogeschool diploma kom ik juist aan dat bedrag, dat jullie met twee samen verdienen. Maar, kom dit is een ander discussie.
 
Terug
Bovenaan