Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

  • <€500

    Stemmen: 35 4,2%
  • €500-€600

    Stemmen: 45 5,5%
  • €600-€700

    Stemmen: 37 4,5%
  • €700-€800

    Stemmen: 51 6,2%
  • €800-€900

    Stemmen: 65 7,9%
  • €900-€1000

    Stemmen: 93 11,3%
  • €1000-€1100

    Stemmen: 86 10,4%
  • €1100-€1200

    Stemmen: 67 8,1%
  • €1200-€1300

    Stemmen: 70 8,5%
  • €1300-€1400

    Stemmen: 66 8,0%
  • €1400-€1500

    Stemmen: 50 6,1%
  • €1500-€1600

    Stemmen: 42 5,1%
  • €1600-€1700

    Stemmen: 18 2,2%
  • €1700-€1800

    Stemmen: 16 1,9%
  • >€1800

    Stemmen: 83 10,1%

  • Totaal aantal stemmers
    824
Ik wist niet dat de inkomens in België zo laag waren. En jullie zijn dan nog met twee, en dan nog zo laag. Dat begrijp ik echt niet. Met mijn hogeschool diploma kom ik juist aan dat bedrag, dat jullie met twee samen verdienen. Maar, kom dit is een ander discussie.
Euh, hij is alleen hoor. Lees het er maar op na in het sekswerkers topic. :unsure:
 
Ik heb gemaild naar RC, maar nog geen geactualiseerd afrekening ontvangen. Dit stond er alleszins open in de maand juli

eerste product: elke maand 128,03
__________________________________



Dossier: 922-1536253xxx

BRUSSEL, 1 juli 2022​



TOTALE AFREKENING AFGESLOTEN OP 05/07/2022

Deze afrekening wordt u overgemaakt ter informatie, zonder verplichting tot terugbetaling.





Akte van 11 december 2020 op naam van xxx Aktebedrag: 67.500,00 €.







Achterstand op 01/07/2022​

Interesten: 128,03 €

TOTAAL: 128,03 €

Betalingstermijn dd 05/07/2022​

Interesten: 128,03 € TOTAAL: 128,03 €



Vervroegd te betalen kapitaal: 67.500,00 €

Vergoeding voor wederbelegging: 90 dagen interest tegen 0.1896% op

67.500,00 €, bedrag van het vervroegd terug te betalen kapitaal 384,09 €

TOTAAL:

Te storten bedrag 68.140,15 €

op RECORD CREDITS nv rekeningnummer xxxx

Als RECORD CREDITS nv op 4 juli 2022 de betaling niet heeft ontvangen, dan moet het bedrag van de afrekening met 4,27 € per dag worden verhoogd.



Terugbetaling op basis van deze afrekening en met bijbetaling van de verschuldigde lopende interesten kan tot en met 04/08/2022. Terugbetaling na deze datum moet gebeuren op basis van een nieuwe afrekening.
Indien er buiten de schuldvordering, waarvoor deze afrekening werd opgesteld, nog een of meer schuldvorderingen op naam van deze kredietnemer(s) bij RECORD CREDITS nv bestaan, dan dient U dat onmiddellijk mee te delen, om RECORD CREDITS nv toe te laten de desbetreffende afrekeningen op te maken. Na 01/07/2022 betaalde bedragen mogen van de totaal verschuldigde som afgetrokken worden.

Deze afrekening werd opgesteld onder voorbehoud van vergetelheid of materiële vergissing of eventuele procedurekosten en, in geval van een variabele rentevoet, onder voorbehoud van een eventuele rentewijziging naar aanleiding van de contractueel bepaalde renteverandering.

Deze afrekening houdt in voorkomend geval, geen rekening met betalingen via domiciliëring van de laatste 5 bankwerkdagen of ook niet met een vraag tot terugbetaling van de betalingen uitgevoerd via een Europese domiciliëring.


tweede prodcut: 688, 94 euro

______________
Deze afrekening wordt u overgemaakt ter informatie, zonder verplichting tot terugbetaling.





Akte van 11 december 2020 op naam van xx. Aktebedrag: 157.500,00 €.







Achterstand op 22/08/2022​

Aflossingen: 247,00 €

TOTAAL: 247,00 €

Betalingstermijn dd 05/09/2022​

Interesten: 284,43 €

Aflossingen: 404,51 €

TOTAAL: 688,94 €



Vervroegd te betalen kapitaal: 149.553,73 €

Vergoeding voor wederbelegging: 90 dagen interest tegen 0.1896%

op 149.553,73 €, bedrag van het vervroegd terug te betalen kapitaal 851,00 €


TOTAAL:

Te storten bedrag 151.340,67 €

4

op RECORD CREDITS nv rekeningnummer xxxx met de gestructureerde mededeling:

Als RECORD CREDITS nv op 4 september 2022 de betaling niet heeft ontvangen, dan moet het bedrag van de afrekening met 9,46 € per dag worden verhoogd.



Terugbetaling op basis van deze afrekening en met bijbetaling van de verschuldigde lopende interesten kan tot en met 04/10/2022. Terugbetaling na deze datum moet gebeuren op basis van een nieuwe afrekening.

______________

Excuses dat het zo slordig overkomt, is letterlijk een copy paste van het origineel document. Ik hoop dat dat er zo alles opstaat.
 
Vorige week vrijdag voorstel van Fortis voor Ecorenovatie- en gewoon renovatiekrediet voor startende zelfstandige en loontrekkende:
- Ecorenovatiekrediet: €50 000 @ 3.90% JKP
- Renovatiekrediet: €67 000 @ 4,50% JKP

Jezus, die percentages zijn toch al een pak hoger dan een jaar geleden. Is wel nog maar eerste voorstel. We hebben het ook aan Record Credits, Argenta en Crelan gevraagd.

Bank J. Van Breda wil alleen een hypotheek doen, maar die extra kosten willen we niet.
Zij hadden dan ook nog eens de verplichting om met hen te beleggen EN 0,10% kosten vanaf de 4e maand op het openstaande bedrag :eek:
 
Ik heb gemaild naar RC, maar nog geen geactualiseerd afrekening ontvangen.

<knip>

En wat is uw vraag nu eigenlijk ?

De informatie staat er toch in ?

Ik ga er vanuit dat het over 2 leningen gaat. Het kost u bij de eerste lening 384,09€ voor een snellere afkorting te doen van die lening waardoor de toekomstige maandlasten (en totale intresten op het einde van het contract) verminderen.
Bij het tweede kost het u 851€. Ik ga ervanuit dat die eerste lening sneller stopt dan die 2de.

In principe kan je dan ook gewoon de berekening maken voor beide contracten (geen idee over welke loopduur elke lening namelijk heeft), hoeveel een storting van vb 20k, 40k, 60k, 80k,100k (als je die bedragen natuurlijk ook hebt en kan missen) zou effectief hebben voor elke geval en welke optie lening 1, lening 2, mengeling van beide volgens een bepaald percentage het meest interessante zou zijn.

Al kan je tegelijk ook rekening houden met de looptermijn en de impact ervan in het geheel (vb die 60+l loopt nog 6 jaar, waardoor als je die terugbetaald je ipv ik zeg maar iets 900€, maar 450€ meer per maand moet betalen). Wat ook een waarde kan hebben ipv dat je dat had afgekort op die andere dit u zou terugbrengen op 650€). Vermelde bedragen zijn fictief, om het principe te duiden. Voor sommigen kan dat ook wel een bepaalde emotioneel doorslaggevende waarde hebben. Aan u om te bepalen wat uw voorkeur is.

Let wel op dat je, als je nog kan genieten van de belastingsaftrek (maar rekening houdende dat uw lening is aangegaan in 2020 lijkt mij dat van niet? - maar niet nagekeken), dat je het stukje dat hypothecair ingeschreven is en zorgt voor maximalisatie van die aftrek niet geneutraliseerd wordt. Zou zonde zijn dat je een stuk van de lening zou terugbetalen, en dat je daardoor uw belastingsaftrek of een stuk ervan verliest terwijl je op het mandaatgedeelte van de lening nog wel altijd intresten zou mogen betalen.

Vorige week vrijdag voorstel van Fortis voor Ecorenovatie- en gewoon renovatiekrediet voor startende zelfstandige en loontrekkende:
- Ecorenovatiekrediet: €50 000 @ 3.90% JKP
- Renovatiekrediet: €67 000 @ 4,50% JKP

Jezus, die percentages zijn toch al een pak hoger dan een jaar geleden. Is wel nog maar eerste voorstel. We hebben het ook aan Record Credits, Argenta en Crelan gevraagd.

Bank J. Van Breda wil alleen een hypotheek doen, maar die extra kosten willen we niet.
Zij hadden dan ook nog eens de verplichting om met hen te beleggen EN 0,10% kosten vanaf de 4e maand op het openstaande bedrag :eek:
Nakijken of je niet in aanmerking komt voor 1 van de volgenden:

Eventueel ook bekijken of je dat bedrag niet kan verkrijgen via heropname van de hypothecaire lening of verlenging ervan. Om te zien of dat goedkoper uitkomt dan die 3.x% van hierboven. Maar als je zegt dat je spreekt over vergelijking met vorig jaar, dan ga je nog niet voldoende hebben afgelost om een deuk te maken van dat gewenste bedrag. En is het bekijken of 1 van die andere opties toch echt geen mogelijkheid is (aangezien als uw lening van vorig jaar is, lijkt het mij dat je ook pas in 2021 gekocht hebt en voldoet aan 1 van de vereisten voor die 0% of volgend jaar 2% (dacht ik) lening van de overheid (verbouwlening)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds 2020 en begin 2022 2 leningen voor een appartement in Brussel (280K en 35K).

In dit appartement gingen we origineel intrekken, maar dat gaat niet door en gaan nu het huis van mijn grootmoeder renoveren dat ik deels geërfd heb en deels met een renteloze lening van mijn vader afbetaal. Hierdoor heb ik echter geen hypotheek op deze woning (waar we nu al in wonen).

Ik heb op dit moment wel 18.187,56 EUR reeds afbetaald maar lijkt me nog wat te weinig.
 
Ik wist niet dat de inkomens in België zo laag waren. En jullie zijn dan nog met twee, en dan nog zo laag. Dat begrijp ik echt niet. Met mijn hogeschool diploma kom ik juist aan dat bedrag, dat jullie met twee samen verdienen. Maar, kom dit is een ander discussie
Ik ben alleenstaande, dit is mijn netto inkomen zonder alle extra’s 🙂 (bedrijfswagen met Europese tankkaart, maaltijdcheques, 1e klasse treinsabonnement, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering. Jaarlijkse bonus van 10% van jaarwedde, 13de maand, vakantiegeld, gsm-abonnement, laptop…)
 
Vandaag een voorstel gekregen van Record credits.
405000€ (100% quotiteit) op 25j komen we aan een rentevoet van 5,35%.
Lol. Ga eens naar een deftige bank. Ik heb 440k met 110% quot op 25y aan 1.12. Paar maand geleden.

Ik versta dat rentes stijgen, maar geen 4% op een paar maanden.

Kbc tarief blad op 25y 2.88 (net eens gesimulieerd in de app).
 
Lol. Ga eens naar een deftige bank. Ik heb 440k met 110% quot op 25y aan 1.12. Paar maand geleden.

Ik versta dat rentes stijgen, maar geen 4% op een paar maanden.

Kbc tarief blad op 25y 2.88 (net eens gesimulieerd in de app).
ik heb een donkerbruin vermoeden in mijn kleine teen dat uw kredietprofiel niet hetzelfde zal zijn als dat van hem, enkel afgaande op de postgeschiedenis :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn kbc / leningen / lenen voor je woning / simuleer snel / bereken wat je max kunt lenen

500k 25y 5000 loon, 0 kosten.

780k kun je lenen aan 2.88
 
Kbc zegt vlakaf dat ze geen 100% quotiteit lening geven.
De quot zit niet in de snelle simulatie :woohoo:

Maar lijkt me dat 3% extra voor naar 100% quot te gaan een rendabel business idee is.

Ik ga de gedetailleerde simulatie niet invullen of ik krijg weer 2 weken telefoons van kbc
 
Als 25 mensen zelfs al maar met een iets ander profiel een simulatie maken bij KBC zullen die allemaal al een gepersonaliseerde rentevoet krijgen. Dus uw simulatie is helemaal niet vergelijkbaar met anderen.
 
Terug
Bovenaan