Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

  • <€500

    Stemmen: 35 4,3%
  • €500-€600

    Stemmen: 45 5,5%
  • €600-€700

    Stemmen: 37 4,5%
  • €700-€800

    Stemmen: 51 6,3%
  • €800-€900

    Stemmen: 67 8,2%
  • €900-€1000

    Stemmen: 92 11,3%
  • €1000-€1100

    Stemmen: 85 10,4%
  • €1100-€1200

    Stemmen: 64 7,9%
  • €1200-€1300

    Stemmen: 69 8,5%
  • €1300-€1400

    Stemmen: 64 7,9%
  • €1400-€1500

    Stemmen: 50 6,1%
  • €1500-€1600

    Stemmen: 42 5,2%
  • €1600-€1700

    Stemmen: 18 2,2%
  • €1700-€1800

    Stemmen: 15 1,8%
  • >€1800

    Stemmen: 80 9,8%

  • Totaal aantal stemmers
    814
Ik ga morgen mijn krediet ondertekenen bij de bank, maar in het finale voorstel dat ze opstuurden stond niets over de verdeling hypotheek/mandaat. Mondeling werd mij dat wel bevestigd. Is dat normaal dat dit enkel in de akte van de notaris wordt omschreven?
 
In het finale voorstel bij ons werd dit wel degelijk omschreven. Toch maar oppassen en hen op mail laten zetten dat dit in orde komt.
 
Wel nog altijd zeer vlakke rentecurve. 20y 2.68. 2y 2.84 (80-100%). Aan huidige inflatie en dergelijke smalle 20/25y spread lijkt me 25y nog altijd een no-brainer.
 
Volgens https://www.immothekerfinotheker.be/N/rentebarometer zou het nu al 3,04% zijn voor 25 jaar rentevast :oops:
Dat is toch nog altijd weinig? Dat hele gratis geld gedoe heeft iedereen alleen maar dieper in de schuld geduwd.

De babyboomers leenden aan 8-12% , daarom woonden die ook in half afgewerkte woningen en waren verre reizen niet vanzelfsprekend.

Een hogere rente is niet verkeerd om iedereen eens met zijn voetjes in de realiteit te zetten.
 
In het finale voorstel bij ons werd dit wel degelijk omschreven. Toch maar oppassen en hen op mail laten zetten dat dit in orde komt.

Bij ons stond dat ook in het finale voorstel, dat lijkt me ook maar normaal want het is de bank die dat voorstelt en het heeft wel financiële implicaties.
 
Dat is toch nog altijd weinig? Dat hele gratis geld gedoe heeft iedereen alleen maar dieper in de schuld geduwd.

De babyboomers leenden aan 8-12% , daarom woonden die ook in half afgewerkte woningen en waren verre reizen niet vanzelfsprekend.

Een hogere rente is niet verkeerd om iedereen eens met zijn voetjes in de realiteit te zetten.
De realiteit was jarenlang heel lage rentevoeten... Voor wie vorig jaar geleend heeft aan 1% is de realiteit 20 tot 25 jaar 1%.
 
Dat is toch nog altijd weinig? Dat hele gratis geld gedoe heeft iedereen alleen maar dieper in de schuld geduwd.

De babyboomers leenden aan 8-12% , daarom woonden die ook in half afgewerkte woningen en waren verre reizen niet vanzelfsprekend.

Een hogere rente is niet verkeerd om iedereen eens met zijn voetjes in de realiteit te zetten.
Ik heb daar toch andere mening over: die wonen in open huizen van 250m2+ woonoppervlakte op 10are + grond zonder enige hulp
Wat nu veel minder evident is
 
Ik heb daar toch andere mening over: die wonen in open huizen van 250m2+ woonoppervlakte op 10are + grond zonder enige hulp
Wat nu veel minder evident is
En binnen 20j wonen daar terug de nieuwe generatie boomers in... (Wij dus)

De jongere generatie kan dat nooit betalen zonder hulp.

Maar na enkele jaren en als 2e of 3e keer een huis te kopen en verkopen heb je wel genoeg kapitaal.

Dit wel enkel in de veronderstelling dat je dat wil. Niks mis mee met uw geld ergens anders te spenderen.
 
En binnen 20j wonen daar terug de nieuwe generatie boomers in... (Wij dus)

De jongere generatie kan dat nooit betalen zonder hulp.

Maar na enkele jaren en als 2e of 3e keer een huis te kopen en verkopen heb je wel genoeg kapitaal.

Dit wel enkel in de veronderstelling dat je dat wil. Niks mis mee met uw geld ergens anders te spenderen.
Dat betwijfel ik, dat zijn hier huizen van al snel 700k+ die niet voldoen aan de energie-eisen van 2050 en je dient er dus al snel nog eens 200k+ tegen te gooien alleen voor dat.
 
Dat betwijfel ik, dat zijn hier huizen van al snel 700k+ die niet voldoen aan de energie-eisen van 2050 en je dient er dus al snel nog eens 200k+ tegen te gooien alleen voor dat.
Ik verwacht over 10-15 jaar dat dergelijke panden verkocht gaan worden als grond voor kleinschalige projecten (2/3 units). Of die moeten spectaculair zakken in prijs.
 
De realiteit was jarenlang heel lage rentevoeten... Voor wie vorig jaar geleend heeft aan 1% is de realiteit 20 tot 25 jaar 1%.
Inderdaad. Dikke kassa kassa in huidige inflatie. Wij hebben vorig jaar 25y aan 1.12 geleend.

1x 10% inflatie en indexering is in ons geval bijna een derde van de hypotheek die verdwijnt. Ik denk dat er voor velen nog een aangename verassing zal zijn eens ze dat door hebben.

Een eenmalige duw naar boven van loon terwijl die(grote) kist gelijk blijft, er zijn slechtere dingen.
Ik heb daar toch andere mening over: die wonen in open huizen van 250m2+ woonoppervlakte op 10are + grond zonder enige hulp
Wat nu veel minder evident is

Dat betwijfel ik, dat zijn hier huizen van al snel 700k+ die niet voldoen aan de energie-eisen van 2050 en je dient er dus al snel nog eens 200k+ tegen te gooien alleen voor dat.
Wel consequent zijn in je betoog. In de ene post is niet evident en babyboomers bashen en 2 posts later zijn her huizen die geen fluit waard zijn. Moeten we er nu jaloers op zijn of niet?
 
Wel consequent zijn in je betoog. In de ene post is niet evident en babyboomers bashen en 2 posts later zijn her huizen die geen fluit waard zijn. Moeten we er nu jaloers op zijn of niet?
Waar zeg ik dat die geen fluit waard zijn? Ik zeg alleen dat je er nog eens gigantisch bedrag tegen mag gooien om aan huidige vereisten (zeker die van 2050 waar A-label noodzakelijk is) te voldoen.

Ik verwacht over 10-15 jaar dat dergelijke panden verkocht gaan worden als grond voor kleinschalige projecten (2/3 units). Of die moeten spectaculair zakken in prijs.
Wordt toch lastig, dat zijn tuinen van 80m diep en 25 breed, dan moet je al een straat gaan trekken in het midden ofzo maar is ook maar raar + betonstop dan kan dat dacht ik niet meer
En zeker in die buurt daar worden nu nog gronden verkocht aan 400k+ en een kast van een huis op gezet bv (maar dat zijn dan 2 dokters, een rode duivel, ..)
 
Wordt toch lastig, dat zijn tuinen van 80m diep en 25 breed, dan moet je al een straat gaan trekken in het midden ofzo maar is ook maar raar + betonstop dan kan dat dacht ik niet meer
En zeker in die buurt daar worden nu nog gronden verkocht aan 400k+ en een kast van een huis op gezet bv (maar dat zijn dan 2 dokters, een rode duivel, ..)

Hier in de buurt toch al vaak gezien hoor. Oude villa met tuin rond. Platsmijten en appartementblokje erop van 4-6-8 appartementen. Ofwel is er een doorrit onderaan zodat er achteraan geparkeerd kan worden in boxen (3 app boven en onderaan links en rechts een app en middelste gat is de doorgang) ofwel langs links of rechts naar achter doorrijden en parkeren.

Je smijt daar gewoon van die beton met gaatjes in waar gras doorgroeit en je verhardt niet.

Hier zijn in de straat letterlijk 3 zulke blokken op 2y gebouwd. rijhuis dat slager + app was -->Nu 4app. Villa met tuin is nu 6 app. De dokterpraktijk van meneer doktoor is nu een giga blok met 20 appartementen of zo. Heel die tuin is volgebouwd.
 
Wordt toch lastig, dat zijn tuinen van 80m diep en 25 breed, dan moet je al een straat gaan trekken in het midden ofzo maar is ook maar raar + betonstop dan kan dat dacht ik niet meer
En zeker in die buurt daar worden nu nog gronden verkocht aan 400k+ en een kast van een huis op gezet bv (maar dat zijn dan 2 dokters, een rode duivel, ..)
Ik denk dat er nog zo veel gaat bijgebouwd worden dat die betonstop niets gaat voorstellen in 2050 omdat er gewoon niets meer te bebouwen valt.
 
Wordt toch lastig, dat zijn tuinen van 80m diep en 25 breed, dan moet je al een straat gaan trekken in het midden ofzo maar is ook maar raar + betonstop dan kan dat dacht ik niet meer
En zeker in die buurt daar worden nu nog gronden verkocht aan 400k+ en een kast van een huis op gezet bv (maar dat zijn dan 2 dokters, een rode duivel, ..)
Met een perceelbreedte van 25m bv kunnen ze gemakkelijk drie woningen naast elkaar zetten. En ik denk dat de betonstop betekende dat er niet meer op onbebouwde oppervlakte mocht gebouwd worden. Een bestaand perceel herwerken gaat nog wel mogen denk ik.
 
Met een perceelbreedte van 25m bv kunnen ze gemakkelijk drie woningen naast elkaar zetten. En ik denk dat de betonstop betekende dat er niet meer op onbebouwde oppervlakte mocht gebouwd worden. Een bestaand perceel herwerken gaat nog wel mogen denk ik.
dan krijg je smalle, diepe stukken, huizen van 6m breed waarvan 1 gesloten en 2 HOB.

En dat op bouwgronden van 300k als je al uw kosten er wilt uithalen (huidige prijs).
Nee dat is ook niet betaalbaar voor gewone 2 verdieners (tenzij met hulp of 20j droog brood eten zoals een enkeling hier doet)
 
Terug
Bovenaan