gumball4000
Well-known member
BNP is echt een triestig geval qua klantenrelatie..Net gesprek met BNP voor woonkrediet, wat een triest geval...
Ze opent met de 'meest voordelige rentevoet die ze kan geven', namelijk 2,38%. Van alle andere banken krijg ik 2,08 of 2,06 dus is belachelijk, geef haar dat mee. 'Ah ja, geef mij je beste aanbod na je bankenronde en ik kijk na of ik kan aligneren.' Serieus? Bouw je zo een klantenrelatie op? We zitten niet op de Turkse markt he
Ze kon zogezegd ook maar 1 keer aligneren dus ik moest gewoon het scherpste voorstel overmaken na mijn bankenronde en dan ging ze kijken of ze kon volgen. Stuurt ze 5 min na de zoom meeting plots een voorstel aan 2,06.
Straks afspraak bij mijn huisbank en meteen ook de laatste bank die ik zie, hopelijk kan er daar wel nog iets, anders zal het zo zijn.
Die laatste 0,0X procentjes hebben toch maar een zeer marginale impact, maar anderzijds zou het stom zijn om het niet zo scherp mogelijk proberen te krijgen.
Denk dat ik BNP gewoon een rentevoet ga communiceren die 0,10% lager ligt dan mijn beste aanbod ofzo, laat ze dan maar eens kijken of ze kan 'volgen'...
2jr geleden een lening voor onze bouwgrond afgesloten. Ze wisten dat mijn vriendin het moeilijk ging hebben om een SSV af te sluiten gezien haar medische geschiedenis. Toch bij hoog en bij laag beweren dat ze bijna nooit weigeren en het ni zou gebeuren.
Bon..we tekenen voor de lening... Mijn SSV op 2-3 dagen in orde. Bij haar heeft het 3 maand (!!!!) geduurd voor ze wist dat ze geweigerd werd... Enkele weken voor we de aktes moesten ondertekenen.
Directrice van het BNP-kantoor "Ja seg Gumball..uw vriendin is geweigerd voor de SSV... normaal mogen we u dan geen lening geven..ma bon, we zitten zo ver in het process dat het ni anders kan. Maar weet gewoon dat uw vriendin niet meer welkom is als gelle gaat bouwen"
Bon, das wel effe paniek in uw hoofd..ge hebt een bouwgrond, maar lenen voor de woning zou héél moeilijk kunnen zijn... Heb daar 2jr over liggen piekeren. De enige uitweg die ik zag: zoveel mogelijk eigen middelen vergaren om zo weinig mogelijk te hoeven lenen.
Bon fast-forward naar 2022. Bouwaanvraag goedgekeurd...en we hadden zoiets van "Kom, we gaan een aan onze bankronde beginnen".
Vriendin was intussen zelfstandige en had zéér goede cijfers voor te leggen.
Zowel KBC als BNP aangesproken en duidelijk gemeld dat de kans bestond dat we maar met 1x 100% SSV zouden lenen. En als dit niet mogelijk was, we zelfs geen voorstel hoefte te krijgen.
Voor KBC was het perfect mogelijk...en voor BNP ook ineens .
Bon, wij toch een afspraak gemaakt met BNP. Heel het financieel plaatje was tot op de euro na volledig uitgewerkt en op mail gezet.
Komen we daar toe in de bureau..zegt die kerel "Ja..vertel eens, voor wat is het?"
Dacht op dat moment al te vertrekken...komaan, die hadden NIETS voorbereid.
Kregen op dat moment van BNP een tarief dat bijna 0.30% hoger lag dan dat van KBC. "Ja ons inkooptarief is zelfs hoger dan wat KBC ulle geeft..ik snap zelfs niet hoe ze dat doen". En dat was het eh..niet eens ne "Ik ga toch eens horen of we geen uitzondering kunnen maken" of zo.
Afspraak bij KBC: héél gestructureerd, ge hebt één contactpersoon voor uw leningen en een andere voor uw verzekeringen.
Onze contactpersoon had alles al voorbereid: 2-3 verschillende simulaties naar gelang onze keuze (uitstel van kapitaalaflossing of niet etc.)
Wij dan gebluft en gezegd dat BNP onder hun tarief is gegaan..en binnen 24u kregen we een scherper tarief!
BNP 2 weken (!!!) nadat we bij KBC hadden getekend "Ja seg Gumball, wacht nog even met te beslissen..ik ga intern eens horen of we niet scherper kunnen gaan.."
En ik kreeg pas 1.5-2 weken later hun "nieuw voorstel".
Nooit meer BNP voor mij. héél blij dat ik mijn rekening er binnen +- een maand kan afsluiten. 0.0 reactiviteit. Precies een bende ambtenaren die daar tegen hun goesting staan te werken. Totaal geen commercieel inzicht, laat staan klantrelaties.
Ik heb die bank directrive (die mij het voorstel had gedaan) daarna opgebeld om te zeggen dat we niet met haar in zee gingen. En we door haar niet-commerciele reactie in 2020 er een wrang nasmaak aan hadden overgehouden haha. Die zei niks meer aan de telefoon .
Niet noodzakelijk dat die in totaal beter is.
Ene moment is ene bank voordeliger als de andere qua rente, maar soms doet een bank eens extra moeite ipv te denken 'we hebben onze targets van dit jaar al gehaald'
Ene filiaal is zelfs de andere niet, bij ons zat daar indertijd 0.5% verschil op
Awel, blijkbaar als je een aanvraag doet bij kantoor X van bank A..en je dan bij kantoor Y van bank A ook eens gaat horen, zien ze dat en zeggen ze "Sorry, wij mogen niet tussen kantoren concurreren".
Idem tussen Fintro en BNP bijvoorbeeld. Die zitten in dezelfde groep en kunnen dat blijkbaar zien van mekaar.
Laatst bewerkt: