Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

  • <€500

    Stemmen: 35 4,3%
  • €500-€600

    Stemmen: 45 5,5%
  • €600-€700

    Stemmen: 37 4,5%
  • €700-€800

    Stemmen: 51 6,3%
  • €800-€900

    Stemmen: 67 8,2%
  • €900-€1000

    Stemmen: 92 11,3%
  • €1000-€1100

    Stemmen: 85 10,4%
  • €1100-€1200

    Stemmen: 64 7,9%
  • €1200-€1300

    Stemmen: 69 8,5%
  • €1300-€1400

    Stemmen: 64 7,9%
  • €1400-€1500

    Stemmen: 50 6,1%
  • €1500-€1600

    Stemmen: 42 5,2%
  • €1600-€1700

    Stemmen: 18 2,2%
  • €1700-€1800

    Stemmen: 15 1,8%
  • >€1800

    Stemmen: 80 9,8%

  • Totaal aantal stemmers
    814
Net gesprek met BNP voor woonkrediet, wat een triest geval...

Ze opent met de 'meest voordelige rentevoet die ze kan geven', namelijk 2,38%. Van alle andere banken krijg ik 2,08 of 2,06 dus is belachelijk, geef haar dat mee. 'Ah ja, geef mij je beste aanbod na je bankenronde en ik kijk na of ik kan aligneren.' Serieus? Bouw je zo een klantenrelatie op? We zitten niet op de Turkse markt he :crazy:
Ze kon zogezegd ook maar 1 keer aligneren dus ik moest gewoon het scherpste voorstel overmaken na mijn bankenronde en dan ging ze kijken of ze kon volgen. Stuurt ze 5 min na de zoom meeting plots een voorstel aan 2,06. :wallbash:

Straks afspraak bij mijn huisbank en meteen ook de laatste bank die ik zie, hopelijk kan er daar wel nog iets, anders zal het zo zijn.
Die laatste 0,0X procentjes hebben toch maar een zeer marginale impact, maar anderzijds zou het stom zijn om het niet zo scherp mogelijk proberen te krijgen.

Denk dat ik BNP gewoon een rentevoet ga communiceren die 0,10% lager ligt dan mijn beste aanbod ofzo, laat ze dan maar eens kijken of ze kan 'volgen'...
BNP is echt een triestig geval qua klantenrelatie..

2jr geleden een lening voor onze bouwgrond afgesloten. Ze wisten dat mijn vriendin het moeilijk ging hebben om een SSV af te sluiten gezien haar medische geschiedenis. Toch bij hoog en bij laag beweren dat ze bijna nooit weigeren en het ni zou gebeuren.
Bon..we tekenen voor de lening... Mijn SSV op 2-3 dagen in orde. Bij haar heeft het 3 maand (!!!!) geduurd voor ze wist dat ze geweigerd werd... Enkele weken voor we de aktes moesten ondertekenen.
Directrice van het BNP-kantoor "Ja seg Gumball..uw vriendin is geweigerd voor de SSV... normaal mogen we u dan geen lening geven..ma bon, we zitten zo ver in het process dat het ni anders kan. Maar weet gewoon dat uw vriendin niet meer welkom is als gelle gaat bouwen" :wtf:

Bon, das wel effe paniek in uw hoofd..ge hebt een bouwgrond, maar lenen voor de woning zou héél moeilijk kunnen zijn... Heb daar 2jr over liggen piekeren. De enige uitweg die ik zag: zoveel mogelijk eigen middelen vergaren om zo weinig mogelijk te hoeven lenen.

Bon fast-forward naar 2022. Bouwaanvraag goedgekeurd...en we hadden zoiets van "Kom, we gaan een aan onze bankronde beginnen".
Vriendin was intussen zelfstandige en had zéér goede cijfers voor te leggen.
Zowel KBC als BNP aangesproken en duidelijk gemeld dat de kans bestond dat we maar met 1x 100% SSV zouden lenen. En als dit niet mogelijk was, we zelfs geen voorstel hoefte te krijgen.
Voor KBC was het perfect mogelijk...en voor BNP ook ineens :laugh:.
Bon, wij toch een afspraak gemaakt met BNP. Heel het financieel plaatje was tot op de euro na volledig uitgewerkt en op mail gezet.
Komen we daar toe in de bureau..zegt die kerel "Ja..vertel eens, voor wat is het?" :wtf::rofl:
Dacht op dat moment al te vertrekken...komaan, die hadden NIETS voorbereid.
Kregen op dat moment van BNP een tarief dat bijna 0.30% hoger lag dan dat van KBC. "Ja ons inkooptarief is zelfs hoger dan wat KBC ulle geeft..ik snap zelfs niet hoe ze dat doen". En dat was het eh..niet eens ne "Ik ga toch eens horen of we geen uitzondering kunnen maken" of zo.

Afspraak bij KBC: héél gestructureerd, ge hebt één contactpersoon voor uw leningen en een andere voor uw verzekeringen.
Onze contactpersoon had alles al voorbereid: 2-3 verschillende simulaties naar gelang onze keuze (uitstel van kapitaalaflossing of niet etc.)
Wij dan gebluft en gezegd dat BNP onder hun tarief is gegaan..en binnen 24u kregen we een scherper tarief!

BNP 2 weken (!!!) nadat we bij KBC hadden getekend "Ja seg Gumball, wacht nog even met te beslissen..ik ga intern eens horen of we niet scherper kunnen gaan.."
En ik kreeg pas 1.5-2 weken later hun "nieuw voorstel".
Nooit meer BNP voor mij. héél blij dat ik mijn rekening er binnen +- een maand kan afsluiten. 0.0 reactiviteit. Precies een bende ambtenaren die daar tegen hun goesting staan te werken. Totaal geen commercieel inzicht, laat staan klantrelaties.
Ik heb die bank directrive (die mij het voorstel had gedaan) daarna opgebeld om te zeggen dat we niet met haar in zee gingen. En we door haar niet-commerciele reactie in 2020 er een wrang nasmaak aan hadden overgehouden haha. Die zei niks meer aan de telefoon :rofl:.

Niet noodzakelijk dat die in totaal beter is.

Ene moment is ene bank voordeliger als de andere qua rente, maar soms doet een bank eens extra moeite ipv te denken 'we hebben onze targets van dit jaar al gehaald'

Ene filiaal is zelfs de andere niet, bij ons zat daar indertijd 0.5% verschil op :p

Awel, blijkbaar als je een aanvraag doet bij kantoor X van bank A..en je dan bij kantoor Y van bank A ook eens gaat horen, zien ze dat en zeggen ze "Sorry, wij mogen niet tussen kantoren concurreren".
Idem tussen Fintro en BNP bijvoorbeeld. Die zitten in dezelfde groep en kunnen dat blijkbaar zien van mekaar.
 
Laatst bewerkt:
Je zal wel met iets voor de dag moeten komen, ik neem aan dat ze bij de bank al genoeg bluffers hebben gezien.
Wij hebben bij KBC gewoon kunnen bluffen.

BNP gaf officieel 1.49%
KBC toen 1.25% en ik had ze wijsgemaakt dat BNP 1.19% had gegeven.
KBC kwam met een nieuw voorstel van 1.15%...terwijl onze lening voor de grond aan 1.11% stond. Ik dacht dat elke bank hiervan zou profiteren en een hogere rente geven dan iemand die met een blancoblad zou afkomen..niet dus :)

Nu, we hebben wel doen uitschijnen dat we na KBC nog een afspraak bij BNP hadden. We hebben niet direct gezegd "oei, BNP doet beter".
BNP had ons zelfs niks op papier gegeven..was mondeling gebeurd, omdat ze wisten dat we niet voor dat tarief zouden. Dus was echt effe klamme handjes en hopen dat ze geen bewijs zouden vragen :)
 
KBC idd heel lange uitleg om dan een voorstel te geven van 1% hoger dan BNP / Belfius / ING / (online keytrades etc).
Bij Argenta kwam ik binnen, die zei meteen 'wat heb je al? Dan ga ik u terug buitenlaten want op dit moment raken wij daar nooit aan', liever zo dan een uur mijn tijd verspelen bij KBC (waar we ook niet alleen mochten komen, bij Argenta wel)

Zo zie je maar ene moment is de andere niet, ene filiaal ook niet (want wij hebben bij BNP wel effectief lokaal filiaal en ander filiaal bevraagd en zat dus 0.5% verschil op)
 
Bij Fortis ook inderdaad eerlijk dat ze het aanbod van ING belange niet konden matchen. Dan moesten we al variabel gaan. Was een verademing dat de tijd niet verspild werd natuurlijk.
 
Wij hebben bij KBC gewoon kunnen bluffen.

BNP gaf officieel 1.49%
KBC toen 1.25% en ik had ze wijsgemaakt dat BNP 1.19% had gegeven.
KBC kwam met een nieuw voorstel van 1.15%...terwijl onze lening voor de grond aan 1.11% stond. Ik dacht dat elke bank hiervan zou profiteren en een hogere rente geven dan iemand die met een blancoblad zou afkomen..niet dus :)

Nu, we hebben wel doen uitschijnen dat we na KBC nog een afspraak bij BNP hadden. We hebben niet direct gezegd "oei, BNP doet beter".
BNP had ons zelfs niks op papier gegeven..was mondeling gebeurd, omdat ze wisten dat we niet voor dat tarief zouden. Dus was echt effe klamme handjes en hopen dat ze geen bewijs zouden vragen :)

Is "bluffen" tegenwoordig een synoniem voor "liegen"? Dat wist ik niet.
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Bon geëindigd bij mijn huisbank, ook daar weer de ganse show.

Initieel veel hogere rente dan mijn beste aanbod, 'we moeten terugkoppelen naar het hoofdkantoor dat is wel heel scherp', bankdirecteur eens laten langskomen,... Dinsdag weet ik meer.

Ik zou beter een bingo kaartje maken en al hun stappen eens beginnen afvinken :sleep:
 
Toch gek hoe flagrant liegen hier als normaal wordt beschouwd en er zelfs wordt voorgesteld dat er wordt geknoeid met documenten om een iets beter aanbod te kunnen krijgen bij de bank... Maar ja, het is de bank, dus dat zijn per definitie allemaal bloedzuigers zeker?
 
Toch gek hoe flagrant liegen hier als normaal wordt beschouwd en er zelfs wordt voorgesteld dat er wordt geknoeid met documenten om een iets beter aanbod te kunnen krijgen bij de bank... Maar ja, het is de bank, dus dat zijn per definitie allemaal bloedzuigers zeker?
Het is niet dat er van de bank gestolen wordt.
Ze verdienen nog altijd aan u.
Mocht ge nu letterlijk geld staan stelen, volledig akkoord dat het niet mag.
Als ik bij leverancier A een offerte krijg en bij B ook..en ik zeg "goh A was net onder uwe prijs. Kunt gij een efforke doen..dan ga ik voor u"
En B stemt ermee in...is dat geknoei? Of is dat onderhandelen?
Als B vindt dat em dan aan een te lage marge verkoopt, moet hij maar weigeren hé.

Is toch hetzelfde als ge van job verandert en ze vragen hoeveel ge verdient..en ge bluft en zegt dat ge 200€ meer verdient dan in werkelijkheid.
Is toch vraag en aanbod laten spelen. Als die werkgever u te duur vindt, ja kans verkeken als kandidaat. Als het pakt, mooi meegenomen.
Sorry, maar we moeten ook niet heiliger zijn dan de paus.
 
Toch gek hoe flagrant liegen hier als normaal wordt beschouwd en er zelfs wordt voorgesteld dat er wordt geknoeid met documenten om een iets beter aanbod te kunnen krijgen bij de bank... Maar ja, het is de bank, dus dat zijn per definitie allemaal bloedzuigers zeker?
Naja, ze liegen ook flagrant wanneer ze u vertellen dat ze écht absoluut niet lager kunnen, maar nadien wel als je een beter aanbod van een concurrent hebt.
 
Echt raar dat niemand nog met banken wil samenwerken... Ik heb heel die koehandel nooit gesnapt.

Geef toch gewoon eens je beste rentevoet of stop de discussie. In plaats van iedereen zijn tijd te verschijten.
het is omdat dit hen wat opbrengt dat ze dit doen, he. Als iedereen direct een beste bod zou geven, zouden ze er minder aan overhouden.
Bij KBC recent is het veel simpeler. Alle info invullen en final % - take it or leave it. Gemakkelijk en transparant voor iedereen.
KBC doet daar evengoed aan mee:

https://www.beyondgaming.be/threads/maandelijkse-aflossing-woning.461/post-314539 . Eerst 1,05% , om na een tussenstop te landen op 0,77%
 
Toch gek hoe flagrant liegen hier als normaal wordt beschouwd en er zelfs wordt voorgesteld dat er wordt geknoeid met documenten om een iets beter aanbod te kunnen krijgen bij de bank... Maar ja, het is de bank, dus dat zijn per definitie allemaal bloedzuigers zeker?
Beetje negotiëren mag toch zeker?

In corporate onderhandelingen is dit m.i. standaard. En de bank verdient nog genoeg aan u hoor, als ge 25j klant wordt.
 
Het is niet dat er van de bank gestolen wordt.
Ze verdienen nog altijd aan u.
Mocht ge nu letterlijk geld staan stelen, volledig akkoord dat het niet mag.
Als ik bij leverancier A een offerte krijg en bij B ook..en ik zeg "goh A was net onder uwe prijs. Kunt gij een efforke doen..dan ga ik voor u"
En B stemt ermee in...is dat geknoei? Of is dat onderhandelen?
Als B vindt dat em dan aan een te lage marge verkoopt, moet hij maar weigeren hé.

Is toch hetzelfde als ge van job verandert en ze vragen hoeveel ge verdient..en ge bluft en zegt dat ge 200€ meer verdient dan in werkelijkheid.
Is toch vraag en aanbod laten spelen. Als die werkgever u te duur vindt, ja kans verkeken als kandidaat. Als het pakt, mooi meegenomen.
Sorry, maar we moeten ook niet heiliger zijn dan de paus.

En als uw vrouwke jarenlang ligt te vossen op een ander en daarover al 10 jaar liegt tegen u, is dat dan ook "vraag en aanbod"? :sarcastic:
Allez Gumball, we moeten toch niet heiliger zijn dan de paus hé. :sarcastic:
"Niet heiliger zijn dan de paus", heb je nog van die dooddoeners om uw gesjoemel mee goed te praten?

Ik heb 0,0 compassie met banken en heb er verder geen enkele affiniteit mee. En je mag ook gerust hard zijn in "zaken doen", en op uw strepen staan, en alles wat je wil. Maar gewoon correct blijven zou ergens een bodem moeten zijn voor iemand die een klein beetje een opvoeding heeft gekregen.

Zeg desnoods dat je het niet wil zeggen, maar dat je een "heel verleidelijk aanbod bij een andere bank" hebt gekregen. Dat is bluffen, want het kan ook zijn dat de andere voorwaarden heel verleidelijk zijn. Maar gelogen cijfers geven, dat is niet bluffen maar regelrecht liegen. Punt. Laat staan documenten vervalsen. :wtf: De mate waarin dat hier normaal wordt bevonden spreekt weer boekdelen over onze verrotte maatschappij waar egoïsme en bedrog wordt toegejuicht en "correct zijn" wordt voorgesteld als "den bleiter".
Bovendien is jouw gedrag en dat van al uw andere mede-oplichters rechtstreeks verantwoordelijk voor de administratieve overlast waar we in onze maatschappij mee kampen. Omdat blijkbaar niemand meer te vertrouwen is, moet alles op papier staan, moet alles dubbel en driedubbel gecontroleerd worden, ... en bezorgt een onnoemelijke overlast en overhead mee doorheen de ganse maatschappij die ons miljarden kost aan rechtstreekse werkuren en daarnaast nog eens miljarden aan onnodige burnouts en verlies aan beroepsvreugde.

Dus als je ooit nog eens kritiek geeft op administratieve overlast of kafkaïaanse toestanden, hou er dan rekening mee dat je die zélf hebt gecreëerd. Maar wie egoïstisch is, die staat daar niet bij stil natuurlijk. Laat staan dat de rest van de maatschappij er ook in meegezogen wordt.

En dan sta je daar met uw 0.05% minder op uw rente, en een geweten onder 0. Proficiat.
 
Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: 515
Het is gewoon de grootste shitshow die ik in de laatste jaren heb meegemaakt. Voor mijn job doe ik zoveel onderhandelingen over contracten en moest iemand daar in mijn gezicht durven zeggen 'dit is mijn beste aanbod, maar als je iemand scherper vindt, bel mij dan nog even op dan probeer ik toch nog wat scherper te gaan' dan mag die van mij al gewoon vertrekken.

Als je tegen een bankdirecteur probeert uit te leggen dat dat respectloos en belachelijk is dan snappen ze de frustratie maar 'kunnen ze helaas niet anders' (y) Mooie ethiek.

Past in hetzelfde rijtje als van die aannemers die een offerte komen maken en vragen 'welk budget heb je, dan weet ik waar ik naartoe moet werken'. :wallbash:
 
Leningen voor plebs nooit begrepen waarom dat zo moeilijk is. Zelfs met een ijzersterk dossier en voorbereiding die je kan documenteren en staven kom je er niet beter uit dan iemand die er niks van kent en eens komt kijken voor een lening. Veel te onpersoonlijk en er wordt naar te weinig factoren gekeken imo.
 
Zeg desnoods dat je het niet wil zeggen, maar dat je een "heel verleidelijk aanbod bij een andere bank" hebt gekregen. Dat is bluffen, want het kan ook zijn dat de andere voorwaarden heel verleidelijk zijn. Maar gelogen cijfers geven, dat is niet bluffen maar regelrecht liegen. Punt. Laat staan documenten vervalsen. :wtf: De mate waarin dat hier normaal wordt bevonden spreekt weer boekdelen over onze verrotte maatschappij waar egoïsme en bedrog wordt toegejuicht en "correct zijn" wordt voorgesteld als "den bleiter".
Je bent toch een vreemd koekje hoor soms. Dus de klant die iets verzwijgt, liegt over een getal dat is de 'verrotte maatschappij en de oorzaak van alle verderf'

Maar elk bedrijf liegt, elke politicus liegt, elke werkgever liegt, etc En dat aanvaarden we allemaal maar en is allemaal ok.
En uw idiote onderscheid tussen bluffen en liegen. Er is geen verschil.
 
En als uw vrouwke jarenlang ligt te vossen op een ander en daarover al 10 jaar liegt tegen u, is dat dan ook "vraag en aanbod"? :sarcastic:
Allez Gumball, we moeten toch niet heiliger zijn dan de paus hé. :sarcastic:
"Niet heiliger zijn dan de paus", heb je nog van die dooddoeners om uw gesjoemel mee goed te praten?

Ik heb 0,0 compassie met banken en heb er verder geen enkele affiniteit mee. En je mag ook gerust hard zijn in "zaken doen", en op uw strepen staan, en alles wat je wil. Maar gewoon correct blijven zou ergens een bodem moeten zijn voor iemand die een klein beetje een opvoeding heeft gekregen.

Zeg desnoods dat je het niet wil zeggen, maar dat je een "heel verleidelijk aanbod bij een andere bank" hebt gekregen. Dat is bluffen, want het kan ook zijn dat de andere voorwaarden heel verleidelijk zijn. Maar gelogen cijfers geven, dat is niet bluffen maar regelrecht liegen. Punt. Laat staan documenten vervalsen. :wtf: De mate waarin dat hier normaal wordt bevonden spreekt weer boekdelen over onze verrotte maatschappij waar egoïsme en bedrog wordt toegejuicht en "correct zijn" wordt voorgesteld als "den bleiter".
Bovendien is jouw gedrag en dat van al uw andere mede-oplichters rechtstreeks verantwoordelijk voor de administratieve overlast waar we in onze maatschappij mee kampen. Omdat blijkbaar niemand meer te vertrouwen is, moet alles op papier staan, moet alles dubbel en driedubbel gecontroleerd worden, ... en bezorgt een onnoemelijke overlast en overhead mee doorheen de ganse maatschappij die ons miljarden kost aan rechtstreekse werkuren en daarnaast nog eens miljarden aan onnodige burnouts en verlies aan beroepsvreugde.

Dus als je ooit nog eens kritiek geeft op administratieve overlast of kafkaïaanse toestanden, hou er dan rekening mee dat je die zélf hebt gecreëerd. Maar wie egoïstisch is, die staat daar niet bij stil natuurlijk. Laat staan dat de rest van de maatschappij er ook in meegezogen wordt.

En dan sta je daar met uw 0.05% minder op uw rente, en een geweten onder 0. Proficiat.
Gij moet gezellig zijn om mee te pokeren :unsure:
 
Bluffen over het voorstel is toch gewoon part of the game?
Risico is natuurlijk dat ze je toch vragen om een bewijs te leveren en dan sta je daar met de billen bloot :). Als ze dat niet vragen en je toch een lager aanbod doen dan heb je het goed gespeeld gewoon i.m.o. .
Documenten beginnen vervalsen is natuurlijk wel andere koek en dat vind ik toch al niet meer OK eerlijk gezegd.

Zelf wel nooit op die manier gebluft. Verschillende banken afgegaan, dan teruggekoppeld naar elkaar en zo tegen elkaar uitgespeeld maar altijd de echte voorstellen gecommuniceerd en niet er nog een klets onder :).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan