Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

  • <€500

    Stemmen: 35 4,3%
  • €500-€600

    Stemmen: 45 5,5%
  • €600-€700

    Stemmen: 37 4,5%
  • €700-€800

    Stemmen: 51 6,2%
  • €800-€900

    Stemmen: 65 7,9%
  • €900-€1000

    Stemmen: 93 11,3%
  • €1000-€1100

    Stemmen: 86 10,5%
  • €1100-€1200

    Stemmen: 66 8,0%
  • €1200-€1300

    Stemmen: 70 8,5%
  • €1300-€1400

    Stemmen: 66 8,0%
  • €1400-€1500

    Stemmen: 50 6,1%
  • €1500-€1600

    Stemmen: 42 5,1%
  • €1600-€1700

    Stemmen: 18 2,2%
  • €1700-€1800

    Stemmen: 16 1,9%
  • >€1800

    Stemmen: 82 10,0%

  • Totaal aantal stemmers
    822
Ja, zo goed als alles verjaard na 5 jaar sinds de wetswijziging in 2009.

Zelfde met als je bv een tuinhuisje langs de zijkant van je huis zet met goedkeuring van de buren (je moet 3 meter van de grens blijven zonder bouwvergunning). Onlangs gezet en zolang niemand klaagt voor 5 jaar is dat ook safe.


De strafvordering: Bouwmisdrijf verjaart doorgaans na een periode van 5 jaar na het plegen van het laatste feit. Tijdens deze periode van 5 jaren kunnen daden gesteld worden die de termijn stuiten waarna een nieuw periode (eenmalige periode) van 5 jaar begint te lopen. Wanneer de strafvordering tijdig is ingesteld kan geen verjaring van het herstelvordering meer plaatsvinden.

De herstelvordering: Deze kan nooit verjaren voordat de strafvorderring is verjaard. De herstelvordering an sich verjaart als volgt:

  • Na 10 jaar voor inbreuken ggepleegd in kwetsbare gebieden
  • Na 10 jaar in openruimtegebieden
  • Na 5 jaar voor overige gevallen.
Voor een tuinhuis is bouwvergunning zelden nodig (tenzij je een heel groot zet ofzo) en is 1m van de kant voldoende in achtertuin (waar je normaal tuinhuis zet)
 
Voor een tuinhuis is bouwvergunning zelden nodig (tenzij je een heel groot zet ofzo) en is 1m van de kant voldoende in achtertuin (waar je normaal tuinhuis zet)

Yup, enkel langs de zijkant van het huis is wat lastig.

Soort van fietshuisje langs de zijkant waar we nooit langs wandelen (& het dient dan als soort van barrière zodat de kleine niet langs daar kan weglopen).
 
Ja, zo goed als alles verjaard na 5 jaar sinds de wetswijziging in 2009.

Zelfde met als je bv een tuinhuisje langs de zijkant van je huis zet met goedkeuring van de buren (je moet 3 meter van de grens blijven zonder bouwvergunning). Onlangs gezet en zolang niemand klaagt voor 5 jaar is dat ook safe.
Strafrechterlijk en voor de overheid verjaart het, ja. Maar niet voor een burgerrechterlijke vordering van je buren. Dat is nog altijd 30 jaar.
 
Strafrechterlijk en voor de overheid verjaart het, ja. Maar niet voor een burgerrechterlijke vordering van je buren. Dat is nog altijd 30 jaar.

Twee posts hierboven betwijfelde je nog dat een bijbouw verjaard op 5 jaar. Dus ik zal je advies maar met een korreltjes zout nemen.

Ik heb zoiezo ook de toestemming van de buur.
 
Twee posts hierboven betwijfelde je nog dat een bijbouw verjaard op 5 jaar. Dus ik zal je advies maar met een korreltjes zout nemen.

Ik heb zoiezo ook de toestemming van de buur.
Als ik op het toilet zit, zoek ik niet altijd op of de regeling recent nog veranderd is. De twijfel was omdat ik je dus nog de kans gaf om aan te tonen dat er op burgerrechtelijk vlak iets veranderd is.

Als je de toestemming hebt van de buur is er natuurlijk geen probleem, zolang de buur dezelfde blijft natuurlijk :).
 
Ja, zo goed als alles verjaard na 5 jaar sinds de wetswijziging in 2009.

Zelfde met als je bv een tuinhuisje langs de zijkant van je huis zet met goedkeuring van de buren (je moet 3 meter van de grens blijven zonder bouwvergunning). Onlangs gezet en zolang niemand klaagt voor 5 jaar is dat ook safe.

Maar voor mensen die extra ramen in hun dak laten zagen of die hun keuken aanbouwen in steen, lijkt er geen verjaring te zijn.

Ik ken er hier in de buurt die dik in de problemen zitten (14 jaar geleden zonder vergunning verbouwd)
 
Maar voor mensen die extra ramen in hun dak laten zagen of die hun keuken aanbouwen in steen, lijkt er geen verjaring te zijn.

Ik ken er hier in de buurt die dik in de problemen zitten (14 jaar geleden zonder vergunning verbouwd)

Er zijn 3 uitzonderingen waarbij een bouwovertreding niet verjaart. In alle andere gevallen is de verjaringstermijn effectief gewoon 5 jaar. (die 14 jaar is dus normaal gezine verjaard)

Ik ken dit detaildossier niet, maar indien deze mensen dus toch bestraft worden en ze aan géén van deze 3 uitzonderingen voldoen, dan kunnen ze beter een goeie advokaat nemen hé.
 
Wat is daar goed aan? Is gewoon degoutant, mensen die de regels aan hun laars lappen zouden gewoon later als het uitkomt nog altijd serieus beboet mogen worden + genoopt tot afbraak
Ik ken een straat in Antwerpen waar drie kwart van de inwoners een bijbouw van 12m diep hebben bijgezet, allemaal zonder vergunning. So what ?
 
Nope, 't is in Borgerhout, op die plaats hebben zo'n wetten geen nut, als je buren niet te bemoeiziek zijn, wie heeft daar dan last van ?
Een nieuwbouw is al vaak minder dan 12m diep maar gans die straat zal hun huidige huis even vergroten met een bijbouw dieper en dat zonder vergunning!

Ten eerste dient dat om KI te herzien wat dus al een last betekend voor ons allemaal aangezien ze te weinig bijdrage, ten tweede zorgt dat ervoor dat er meer opp bebouwd is wat er dus voor zorgt dat er minder waterinfiltratie is en daarnaast ook om er voor te zorgen dat er geen drama's gebeuren omdat mensen zomaar wat doen met alle gevolgen van dien zoals oa stabiliteit van het gebouw

Dus ja dat is een schande en zou zwaar bestraft moeten worden (serieuze boetes + afbraak op hun kosten), zelfs al is dat meer dan 5j later
 
252€ per maand.
Vanaf januari 2021 wordt dat 200€ per maand (maandelijkse minimum om mijn fiscaal voordeel niet te verliezen)
 
Ten eerste dient dat om KI te herzien wat dus al een last betekend voor ons allemaal aangezien ze te weinig bijdrage, ten tweede zorgt dat ervoor dat er meer opp bebouwd is wat er dus voor zorgt dat er minder waterinfiltratie is en daarnaast ook om er voor te zorgen dat er geen drama's gebeuren omdat mensen zomaar wat doen met alle gevolgen van dien zoals oa stabiliteit van het gebouw
1. Die zien rijke mensen foefelen en er mee weg komen dus denken ze, dat doen wij ook 2. Dat waren vroeger koerkes dus had al geen infiltratie 3. Heeft geen invloed op gebouw
 
1. Die zien rijke mensen foefelen en er mee weg komen dus denken ze, dat doen wij ook 2. Dat waren vroeger koerkes dus had al geen infiltratie 3. Heeft geen invloed op gebouw
Koerkes van minimaal 12m diep :unsure:

Bijgebouw dat geen invloed heeft, dat is dan zonder opening naar hoofdgebouw maar dan raak je er niet in want uw koer is ook al weg :unsure:

Uw verhaal wordt elke post ongeloofwaardiger
 
252€ per maand.
Vanaf januari 2021 wordt dat 200€ per maand (maandelijkse minimum om mijn fiscaal voordeel niet te verliezen)
Uw maandelijks minimum om fiscaal voordeel niet te verliezen is toch waarschijnlijk 190€/maand? 2.280€/jaar gedeeld door 12.

Ons maandelijks minimum lag op 507€/maand en dat betaalden we ook af.
Maar ik zie nu geen enkel nut meer om een lening aan 0,88% deels vervroegd terug te betalen.
Toen onze rentevoet 3,99% was, vond ik het wel de moeite.
 
Uw maandelijks minimum om fiscaal voordeel niet te verliezen is toch waarschijnlijk 190€/maand? 2.280€/jaar gedeeld door 12.

Ons maandelijks minimum lag op 507€/maand en dat betaalden we ook af.
Maar ik zie nu geen enkel nut meer om een lening aan 0,88% deels vervroegd terug te betalen.
Toen onze rentevoet 3,99% was, vond ik het wel de moeite.
Wel ja, ik wil mijn aflossing op 200€ krijgen want dat is een mooi rond getal, maar het zou idd tot 190€ kunnen gaan. Mijn rentevoet ligt hoger dan de jouwe, rond de 1.7% (maar het bedrag is niet meer veel).
 
Wel ja, ik wil mijn aflossing op 200€ krijgen want dat is een mooi rond getal, maar het zou idd tot 190€ kunnen gaan. Mijn rentevoet ligt hoger dan de jouwe, rond de 1.7% (maar het bedrag is niet meer veel).
Halen uw beleggingen jaarlijks gemiddeld niet meer dan 1,7%?
 
Halen uw beleggingen jaarlijks gemiddeld niet meer dan 1,7%?
Ja, maar ik steek niet 100% in de beurs en het stuk dat (vroeger) op de spaarrekening stond heb ik gebruikt om mijn lening af te lossen. Op de beurs haal ik meer dan 1.7%, maar op mijn spaarrekening kom ik daar bijlange niet aan.
 
Terug
Bovenaan