Luchthaven problemen

En waarom exact zou iemand die gekozen heeft voor kinderen prioritair behandeld moeten worden? Ik volg niet helemaal. Tenzij het kind gehandicapt of ziek is, anders zie ik daar geen reden toe?
 
En waarom exact zou iemand die gekozen heeft voor kinderen prioritair behandeld moeten worden? Ik volg niet helemaal. Tenzij het kind gehandicapt of ziek is, anders zie ik daar geen reden toe?
Inderdaad, iedereen in die rij betaalt evenveel luchthaventaks en iedereen staat er even hard tegen zijn goesting te wachten.
 
Idd ik vind ook niet dat mensen met kinderen prioritair behandeld moeten worden.
Maar leenbuggy mag toch wel vind ik. Misschien eens een politieker aanspreken die dit kan aankaarten. Luchthaven is wel private company maar een wet kan hen daar wel toe verplichten.
Want zelf een mailtje sturen zal wel in dovemans oren vallen.
 
Ik zeg toch niet dat ze in alle gevallen prioritair moeten behandeld worden? Draag jij maar eens een huilende baby van minder dan 1 jaar de hele tijd in je handen, met een handbagage die je nog moet slepen zonder buggy. Moesten ze nu de buggy voorzien hebben op de tarmac (zoals in alle andere normale luchthavens waar ik ooit ben geweest), dan vond ik het geen probleem om ook aan te schuiven zoals andere mensen.

En waarom zouden gehandicapte mensen ook voorrang moeten krijgen? Zij zitten toch ook in een rolstoel aan te schuiven? Wat geeft hen meer voorrang dan anderen dan?
 
Moesten ze nu de buggy voorzien hebben op de tarmac (zoals in alle andere normale luchthavens waar ik ooit ben geweest), dan vond ik het geen probleem om ook aan te schuiven zoals andere mensen.
Lijkt mij toch echt eerder nalitigheid van de luchtvaartmaatschappij of bagageafhandelaar dan van de luchthaven zelf. Bij Brussels Airlines wordt je buggy normaal gezien prioritair uit het ruim gehaald en netjes in de slurf of naast de trap gezet.
 
En waarom exact zou iemand die gekozen heeft voor kinderen prioritair behandeld moeten worden? Ik volg niet helemaal. Tenzij het kind gehandicapt of ziek is, anders zie ik daar geen reden toe?
Omdat je in de security rij met een buggy en een baby gigantische vertragingen veroorzaakt. Ik steek alles minimum in 7 a 8 bakskes. Je hebt ook altijd vloeistoffen mee. Die buggy wordt ook altijd supergrondig gefouilleerd. Als die baby dan aant wenen is, stoor je iedereen daarrond.

In Barcelona bvb is er een aparte rij voor jonge families. Lijkt me echt niet overdreven luxe of prio voor families.
 
En waarom zouden gehandicapte mensen ook voorrang moeten krijgen? Zij zitten toch ook in een rolstoel aan te schuiven? Wat geeft hen meer voorrang dan anderen dan?

Niet iedereen die gehandicapt is zit in een rolstoel. Ik heb een gehandicapte kennis die geen rolstoel nodig heeft maar gemakkelijk, maar niet lang kan blijven staan.


Over de kinderen en een aparte lane voor de security.... Blijkbaar kan je tegenwoordig dus een ticketje lopen voor een soort van fastlane... Dus het bestaat wel.
Ik vind ook wel dat er buggies mogen zijn. Ik vraag mij ook af waarom ouders die klagen dat vliegen (en het gedoe rond vliegen) met kleine kinderen moeilijk/stressvol/... Met het vliegtuig op vakantie gaan.
 
Ah de wachtrijen in luchthavens...

Voor reizigers met kleine kinderen geen eenvoudige horde om te nemen. Ik kan dan ook begrijpen dat er aparte wachtrijen worden georganiseerd voor gezinnen die met kindjes reizen. En bij uitbreiding zouden ze ook een aparte rij mogen organiseren voor alle reizigers die zich niet hebben voorbereid of te lomp zijn om efficiënt bij te dragen tot een zo kort mogelijk doorlooptijd bij security :)

Dan gaat het tenminste vooruit gaan voor degenen die alle vloeistoffen, apparaten enz... zo hebben gepakt dat ze vlot in die bakjes voor de scanner geraken, zonder te hoeven zoeken of 5 keer door die metaaldetector te passeren.
 
En bij uitbreiding zouden ze ook een aparte rij mogen organiseren voor alle reizigers die zich niet hebben voorbereid of te lomp zijn om efficiënt bij te dragen tot een zo kort mogelijk doorlooptijd bij security :)

Dan gaat het tenminste vooruit gaan voor degenen die alle vloeistoffen, apparaten enz... zo hebben gepakt dat ze vlot in die bakjes voor de scanner geraken, zonder te hoeven zoeken of 5 keer door die metaaldetector te passeren.
Ja, helemaal eens. Een rij voor mensen die al eens gevlogen hebben en rij voor mensen voor wie alles nieuw is. Mijn grote "ergernis" (al is dat misschien wat sterk uitgedrukt) bij het vliegen :shutup:

"Oh mijn ID, die zit helemaal vanonder"
"Hoezo mag ik geen twee liter water meenemen?"
"ah die riemgesp, horloge,.. Is van metaal?"
"boarding pass? Wacht he"
En dan na security in het midden van de doorgang met vijf naast elkaar staan gapen naar welke gate ze moeten.
 
Ja, helemaal eens. Een rij voor mensen die al eens gevlogen hebben en rij voor mensen voor wie alles nieuw is. Mijn grote "ergernis" (al is dat misschien wat sterk uitgedrukt) bij het vliegen :shutup:

"Oh mijn ID, die zit helemaal vanonder"
"Hoezo mag ik geen twee liter water meenemen?"
"ah die riemgesp, horloge,.. Is van metaal?"
"boarding pass? Wacht he"
En dan na security in het midden van de doorgang met vijf naast elkaar staan gapen naar welke gate ze moeten.
Het probleem is dat de ene luchthaven andere regels heeft dan de andere. Bij de ene mogen de vloeistoffen in je bagage blijven zitten, bij de andere moeten ze eruit. Bij de meeste luchthavens heb je een limiet van 100ml per vloeistof met een max van 1l, bij London City airport (en binnenkort alle UK luchthavens) is die limiet er niet en mag je tot max 2l meenemen. Bij de ene luchthaven staan ze erop dat die vloeistoffen in een 1l zakje zitten, bij de andere hoeft dat niet. Bij de ene moet je je riem en schoenen uitdoen, bij de andere hoeft dat niet. Bij de ene moet je je laptop en elektronica uit je bagage halen, bij de andere hoeft dat niet.

Ook al ga ik 3+ keer per jaar op reis met het vliegtuig, toch weet ik nooit wat ik juist zal moeten doen bij de security. Ik wacht dus ook op instructies van het personeel voor ik onnodige zaken ga doen.

En soms glippen er eens zaken door de mazen van het net, dus ik neem soms bewust een pot zalf of weet ik veel mee uit het buitenland, aangezien die nog praktisch helemaal vol is en het zonde is die weg te gooien. Als ze het zien, dan geven we het af, anders zijn we toch weer wat verspilling tegengegaan.
 
Het probleem is dat de ene luchthaven andere regels heeft dan de andere. Bij de ene mogen de vloeistoffen in je bagage blijven zitten, bij de andere moeten ze eruit. Bij de meeste luchthavens heb je een limiet van 100ml per vloeistof met een max van 1l, bij London City airport (en binnenkort alle UK luchthavens) is die limiet er niet en mag je tot max 2l meenemen. Bij de ene luchthaven staan ze erop dat die vloeistoffen in een 1l zakje zitten, bij de andere hoeft dat niet. Bij de ene moet je je riem en schoenen uitdoen, bij de andere hoeft dat niet. Bij de ene moet je je laptop en elektronica uit je bagage halen, bij de andere hoeft dat niet.

Ook al ga ik 3+ keer per jaar op reis met het vliegtuig, toch weet ik nooit wat ik juist zal moeten doen bij de security. Ik wacht dus ook op instructies van het personeel voor ik onnodige zaken ga doen.

En soms glippen er eens zaken door de mazen van het net, dus ik neem soms bewust een pot zalf of weet ik veel mee uit het buitenland, aangezien die nog praktisch helemaal vol is en het zonde is die weg te gooien. Als ze het zien, dan geven we het af, anders zijn we toch weer wat verspilling tegengegaan.
Ik heb nog geen enkele luchthaven gehad of geweten waar laptops of andere elektronica groter dan een smartphone in je handbagage mag blijven zitten, dat moet er voor zover ik weet altijd uit. Een bagage valt namelijk niet deftig te screenen als daar nog een laptop of tablet blijft inzitten.

Bij riemen en schoenen zijn er trouwens geen specifieke regels vooraleer je de metaalpoort passeert, maar dat kan je zelf toch wel wat inschatten? Heb je een riem met metaal of schoenen met een ijzeren tip? Doe deze dan op voorhand uit. Ik heb overigens een bloedhekel aan mensen die hun riem niet willen uitdoen als je hun daarop wijst nadat ze de eerste maal alarm hebben gehad. "Ja, maar normaal piept hij niet hoor" :sarcastic:

Natuurlijk zullen er overal wel wat verschillen zijn hier en daar, maar het lijkt mij toch een kleine moeite om eventjes op te zoeken wat kan en wat niet kan vooraleer je ergens passeert. Dat bespaart beide partijen extra werk waardoor alles vlotter kan gaan.
 
Ik heb nog geen enkele luchthaven gehad of geweten waar laptops of andere elektronica groter dan een smartphone in je handbagage mag blijven zitten, dat moet er voor zover ik weet altijd uit. Een bagage valt namelijk niet deftig te screenen als daar nog een laptop of tablet blijft inzitten.
Op Schiphol mogen die in de handbagage blijven.
 
Ik heb nog geen enkele luchthaven gehad of geweten waar laptops of andere elektronica groter dan een smartphone in je handbagage mag blijven zitten, dat moet er voor zover ik weet altijd uit. Een bagage valt namelijk niet deftig te screenen als daar nog een laptop of tablet blijft inzitten.
In London moesten die bij mij toch in de rugzak blijven.

Natuurlijk zullen er overal wel wat verschillen zijn hier en daar, maar het lijkt mij toch een kleine moeite om eventjes op te zoeken wat kan en wat niet kan vooraleer je ergens passeert. Dat bespaart beide partijen extra werk waardoor alles vlotter kan gaan.
Bij mijn vorige job zag ik gemiddeld elke week een andere luchthaven. Dan ga je echt niet de moeite doen om elke keer op te zoeken welk miniem verschil er nu bij deze was. Ik ging gewoon altijd van het strengste uit, vloeistof in een zakje, laptop er uit tenzij ze specifiek zeiden van niet, schoenen half los zodat die snel uitgezwierd waren, riem etc ging al uit,...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Oei ik had het natuurlijk niet over kleine details die je niet vanbuiten weet maar gewoon algemeen als een schaapje geen besef hebben van het hele gebeuren :)
Op zich ook niets mis mee hoor, ooit was voor iedereen de eerste keer en spannend. Maar een aparte rij voor wie het wel al kan zou wel chill zijn.
 
Op Schiphol mogen die in de handbagage blijven.
Klopt inderdaad, aangezien ze daar nu CT-scans hebben. De laatste keer dat ik daar was moest dat alleszins nog, vandaar.

In London moesten die bij mij toch in de rugzak blijven.


Bij mijn vorige job zag ik gemiddeld elke week een andere luchthaven. Dan ga je echt niet de moeite doen om elke keer op te zoeken welk miniem verschil er nu bij deze was. Ik ging gewoon altijd van het strengste uit, vloeistof in een zakje, laptop er uit tenzij ze specifiek zeiden van niet, schoenen half los zodat die snel uitgezwierd waren, riem etc ging al uit,...
Ik heb het dan vooral over mensen die sporadisch eens naar de luchthaven gaan, dan kan het toch geen kwaad om eventjes op voorhand op te zoeken wat kan en wat niet kan denk ik dan. Of je kan inderdaad gewoon doen zoals jij en ik, je kan er beter iets te veel uithalen dan te weinig. Alleszins beter dan iemand die alles in zijn bagage laat steken in de veronderstelling dat het wel goed is. En dan ook nog eens door de metaalpoort stappen met een ijzeren gesp aan en een smartphone in de zakken, dat zorgt enkel en alleen voor ergernissen bij zowel het personeel als de wachtende passagiers erachter.

Ik sta zelf niet op Connector, maar wel soms op andere plaatsen waar personeel passeert. Die mensen passeren daar quasi dagelijks hè, maar toch regelmatig dat daar mensen moeten gefouilleerd worden omdat ze alarm geven op hun riem. Dat begrijp ik al helemaal niet. "Ja, maar gisteren piept hij niet hoor." Twee weken terug of zo iemand moeten fouilleren omdat zijn riem twee maal alarm gaf, daarna aangegeven dat het beter is om de volgende keren zijn riem gewoon op voorhand uit te doen. Gisteren is diezelfde persoon bij ons gepasseerd, 2x alarm op zijn riem. Dan moet ik serieus moeite doen om vriendelijk te blijven hoor.
 
Laatst bewerkt:
Klopt inderdaad, aangezien ze daar nu CT-scans hebben. De laatste keer dat ik daar was moest dat alleszins nog, vandaar.


Ik heb het dan vooral over mensen die sporadisch eens naar de luchthaven gaan, dan kan het toch geen kwaad om eventjes op voorhand op te zoeken wat kan en wat niet kan denk ik dan. Of je kan inderdaad gewoon doen zoals jij en ik, je kan er beter iets te veel uithalen dan te weinig. Alleszins beter dan iemand die alles in zijn bagage laat steken in de veronderstelling dat het wel goed is. En dan ook nog eens door de metaalpoort stappen met een ijzeren gesp aan en een smartphone in de zakken, dat zorgt enkel en alleen voor ergernissen bij zowel het personeel als de wachtende passagiers erachter.

Ik sta zelf niet op Connector, maar wel soms op andere plaatsen waar personeel passeert. Die mensen passeren daar quasi dagelijks hè, maar toch regelmatig dat daar mensen moeten gefouilleerd worden omdat ze alarm geven op hun riem. Dat begrijp ik al helemaal niet. "Ja, maar gisteren piept hij niet hoor." Twee weken terug of zo iemand moeten fouilleren omdat zijn riem twee maal alarm gaf, daarna aangegeven dat het beter is om de volgende keren zijn riem gewoon op voorhand uit te doen. Gisteren is diezelfde persoon bij ons gepasseerd, 2x alarm op zijn riem. Dan moet ik serieus moeite doen om vriendelijk te blijven hoor.
Ik begrijp de frustratie volledig hoor.

Vorige week nog van Charleroi naar Rome gevlogen en ook echt hopen idioten gezien bij de security. Bv een vrouw die van haar tak maakte want ze vroegen enkel "Laptop, tablets, ..." uit haar rugzak, maar ze had een ipad bij dus wist niet dat die er ook uit moest.

Shit happens, maar dat is de nature van de mens gewoon denk ik dan.
 
Het probleem is dat de ene luchthaven andere regels heeft dan de andere. Bij de ene mogen de vloeistoffen in je bagage blijven zitten, bij de andere moeten ze eruit. Bij de meeste luchthavens heb je een limiet van 100ml per vloeistof met een max van 1l, bij London City airport (en binnenkort alle UK luchthavens) is die limiet er niet en mag je tot max 2l meenemen. Bij de ene luchthaven staan ze erop dat die vloeistoffen in een 1l zakje zitten, bij de andere hoeft dat niet. Bij de ene moet je je riem en schoenen uitdoen, bij de andere hoeft dat niet. Bij de ene moet je je laptop en elektronica uit je bagage halen, bij de andere hoeft dat niet.

Ook al ga ik 3+ keer per jaar op reis met het vliegtuig, toch weet ik nooit wat ik juist zal moeten doen bij de security. Ik wacht dus ook op instructies van het personeel voor ik onnodige zaken ga doen.

En soms glippen er eens zaken door de mazen van het net, dus ik neem soms bewust een pot zalf of weet ik veel mee uit het buitenland, aangezien die nog praktisch helemaal vol is en het zonde is die weg te gooien. Als ze het zien, dan geven we het af, anders zijn we toch weer wat verspilling tegengegaan.
Ik doe altijd hetzelfde:

- electronica uit de bagage en in een bakje
- riem, horloge, sleutels enz... in een bakje
- vloeistoffen beperken tot 100ml per item en in een doorschijnend zakje dat ik apart in een bakje leg

Stel me daar zo op in zodat dit alles in seconden gebeurt. Los van de luchthaven waar ik me bevind. Daar wat staan treuzelen vind ik een redelijke ergernis. Al heb ik wel begrip voor mensen die met kleine kinderen reizen of door een beperking minder vlot hun bagage manipuleren enz.

Enige wat ik (enfin mijn vriendin) heeft voorgehad was een sextoy die ze bewust in de koffer had laten zitten omdat ze dat ding niet in zo'n bak wou zwieren :) Toen is haar koffer ook extra gecontroleerd, maar was nog lachen.
 
  • Haha
Waarderingen: 515

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan