Luchthaven problemen

In USA 'slechte' ervaring mee, tussenstop met zelfde airliner van +/- 45 minuten en bagage was niet mee. Dag erna wel gewoon geleverd op adres naar keuze. Ik wist dat dat voor mij geen groot probleem zou vormen en was er al op voorbereid. Stond wel al iemand te wachten aan de bagageband die direct alle informatie daarover gaf, mijn gegeven vroeg zodat ze de bagage konden bezorgen. Met een low-cost zou het allemaal geen waar zijn vrees ik 😅 Dit was bij Delta Airlines.
 
Bij riemen en schoenen zijn er trouwens geen specifieke regels vooraleer je de metaalpoort passeert, maar dat kan je zelf toch wel wat inschatten? Heb je een riem met metaal of schoenen met een ijzeren tip? Doe deze dan op voorhand uit.
Ik heb altijd lichte schoenen aan zonder staal en toch moet ik de ene keer de schoenen wel uit doen en de andere keer niet.
Ik ga m'n schoenen niet uitdoen zonder dat ze ernaar vragen, heeft geen nut en is veel te veel gedoe.

Natuurlijk zullen er overal wel wat verschillen zijn hier en daar, maar het lijkt mij toch een kleine moeite om eventjes op te zoeken wat kan en wat niet kan vooraleer je ergens passeert. Dat bespaart beide partijen extra werk waardoor alles vlotter kan gaan.
Klopt, er zijn basisregels en die ken ik (maar blijkbaar niet tot op de letter). Er zijn luchthavens die alle regels tot op de letter opvolgen en anderen zijn veel lakser. Zo kreeg ik in Roemenië bijvoorbeeld te horen dat dat doorzichtig zakje voor de vloeistoffen maar 1l groot mag zijn. Ik had altijd een veel groter doorzichtig zakje, maar hield me wel aan de max. 10 containers met elks max 100ml. Nooit ergens problemen mee gehad (en nooit geweten dat die regel over de grootte van het zakje er was), tot die keer in Roemenië.
 
Ik heb altijd lichte schoenen aan zonder staal en toch moet ik de ene keer de schoenen wel uit doen en de andere keer niet.
Ik heb vaak wandelbottines aan als ik het vliegtuig neem want die nemen veel plaats in in de bagage, de lichte schoenen gaan dan mee met de bagage. En die doe ik by default uit want die geven altijd alarm met die metalen haken.

Tot ze in Brussel zeiden dat ze niet uit hoefden. Piept dat spel natuurlijk toch. Swat, ze hebben daar aparte scanners om uw schoenen te checken waar je gewoon eens op moet staan.
 
Ik heb nog een tijdje in een gevangenis gewerkt, waar het metaaldetector ritueeltje bij de dagelijkse routine horen. Normaal hebben die dingen een lichte tolerantie voor metaal, zodat bv. knopen van een broek, haakjes van een bh... geen alarm geven. Als je dat dagelijks doet, weet je na een tijdje bij welke outfits je wat moet uitdoen.
Zo had ik laarzen met een klein beetje metaal in de hak en was het normaal voldoende er eentje uit te doen om geen alarm meer te krijgen, behalve wanneer ik een combo van bepaalde broek en bh aan had, dan moest ik beide uit doen.
 
ik vond dat altijd raar dat mensen liever op 1 hak en 1 kous door de poort lopen, dan 2 schoenen uit te doen.
 
Ik ben al eens aan het kijken voor volgende zomer , want dan heb ik en mijn vrouw verlof.

Voor Bangkok vinden we terug de goedkoopste tickets met Turkish Airlines (alleja tis nog 1100 per persoon maar kom, voor die periode is dat normaal...)


Wel durf ik het niet aan: 1 uur tussenlanding in Istanbul. lijkt me veel te weinig. Ik heb er al eens geland, en daar zijn 5 terminals !

Ik snap niet dat die maatschappij zo'n tickets te koop stelt. Die moeten toch zelf weten dat dit haast onhaalbaar is? We moesten daar vorige keer ook nog eens door body scanners.... Dat is toch, als maatschappij zelf zijnde, vragen om problemen?
Die zijn verantwoordelijk, dus moeten al die mensen op een éénvolgende vucht krijgen als ze het niet halen?.....
 
Ik ben al eens aan het kijken voor volgende zomer , want dan heb ik en mijn vrouw verlof.

Voor Bangkok vinden we terug de goedkoopste tickets met Turkish Airlines (alleja tis nog 1100 per persoon maar kom, voor die periode is dat normaal...)


Wel durf ik het niet aan: 1 uur tussenlanding in Istanbul. lijkt me veel te weinig. Ik heb er al eens geland, en daar zijn 5 terminals !

Ik snap niet dat die maatschappij zo'n tickets te koop stelt. Die moeten toch zelf weten dat dit haast onhaalbaar is? We moesten daar vorige keer ook nog eens door body scanners.... Dat is toch, als maatschappij zelf zijnde, vragen om problemen?
Die zijn verantwoordelijk, dus moeten al die mensen op een éénvolgende vucht krijgen als ze het niet halen?.....
En wat had het alternatief geweest? Mensen op datzelfde vliegtuig zetten met een tussenstop van 6u, terwijl ze misschien ook wel halen met 1u?
 
Ik ben al eens aan het kijken voor volgende zomer , want dan heb ik en mijn vrouw verlof.

Voor Bangkok vinden we terug de goedkoopste tickets met Turkish Airlines (alleja tis nog 1100 per persoon maar kom, voor die periode is dat normaal...)


Wel durf ik het niet aan: 1 uur tussenlanding in Istanbul. lijkt me veel te weinig. Ik heb er al eens geland, en daar zijn 5 terminals !

Ik snap niet dat die maatschappij zo'n tickets te koop stelt. Die moeten toch zelf weten dat dit haast onhaalbaar is? We moesten daar vorige keer ook nog eens door body scanners.... Dat is toch, als maatschappij zelf zijnde, vragen om problemen?
Die zijn verantwoordelijk, dus moeten al die mensen op een éénvolgende vucht krijgen als ze het niet halen?.....
Turkish consolideert daar wss haar vluchten vanuit andere Europese hoofdsteden om dan allemaal samen naar BKK te vliegen. Zo heb je wss dezelfde vluchtnummers vanuit 4 of 5 steden naar Istanbul. Die zijn daar op voorzien, en moesten er problemen met 1 vlucht zijn dan wacht dat vliegtuig wel. Allez, in de mate van het aanvaardbare hé, ze gaan ook geen uren op een vlucht wachten. Indien de vlucht weg is dan krijg je wel een alternatief aangeboden. Ideaal is dat niet maar je wordt wel kosteloos verder geholpen, wat moeilijker zou zijn als je de vluchten apart zou geboekt hebben met verschillende maatschappijen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
En wat had het alternatief geweest? Mensen op datzelfde vliegtuig zetten met een tussenstop van 6u, terwijl ze misschien ook wel halen met 1u?
Again: 5 terminals en body scan.

Vorige keer hadden wij 3 uur tussenlanding, en hadden maar 1 uur over.

Ik denk dat jij nog niet in deze luchthaven bent geweest. Is een gloednieuwe, en gigantische hub. (maar helaas nog niet zoals in Doha met metro's die je van 1e naar andere terminal brengen)
 
Again: 5 terminals en body scan.

Vorige keer hadden wij 3 uur tussenlanding, en hadden maar 1 uur over.

Ik denk dat jij nog niet in deze luchthaven bent geweest. Is een gloednieuwe, en gigantische hub. (maar helaas nog niet zoals in Doha met metro's die je van 1e naar andere terminal brengen)
En als die luchthaven, net zoals Zaventem, weet wie waar een overstap moet maken, kan het zijn dat die 2 vliegtuigen naast elkaar parkeren en dat je 10 minuten nodig hebt.
 
Ik zou het toch ook niet riskeren. Een uur is gewoon te weinig. En al zeker in het hoogseizoen.

Alternatieve vlucht of compensatie is voor mij alvast geen bal waard als je al op foute voet je vakantie moet beginnen.
En als die luchthaven, net zoals Zaventem, weet wie waar een overstap moet maken, kan het zijn dat die 2 vliegtuigen naast elkaar parkeren en dat je 10 minuten nodig hebt.
Maar je hebt zoveel meer volk en vluchten dat naar Istanbul trekken. Trump gaat daar niet enkel met Belgen die tussenstop maken hé?
 
Ik zou het toch ook niet riskeren. Een uur is gewoon te weinig. En al zeker in het hoogseizoen.

Alternatieve vlucht of compensatie is voor mij alvast geen bal waard als je al op foute voet je vakantie moet beginnen.

Maar je hebt zoveel meer volk en vluchten dat naar Istanbul trekken. Trump gaat daar niet enkel met Belgen die tussenstop maken hé?
Nee, maar het vliegtuig in België is misschien wel het enige met maar één uur tijd als tussenstop.
 
Ik ben al eens aan het kijken voor volgende zomer , want dan heb ik en mijn vrouw verlof.

Voor Bangkok vinden we terug de goedkoopste tickets met Turkish Airlines (alleja tis nog 1100 per persoon maar kom, voor die periode is dat normaal...)


Wel durf ik het niet aan: 1 uur tussenlanding in Istanbul. lijkt me veel te weinig. Ik heb er al eens geland, en daar zijn 5 terminals !

Ik snap niet dat die maatschappij zo'n tickets te koop stelt. Die moeten toch zelf weten dat dit haast onhaalbaar is? We moesten daar vorige keer ook nog eens door body scanners.... Dat is toch, als maatschappij zelf zijnde, vragen om problemen?
Die zijn verantwoordelijk, dus moeten al die mensen op een éénvolgende vucht krijgen als ze het niet halen?.....
is ook relatief he. van de pakweg 200 mensen op de vlucht van Bangkok naar Istanbul zullen er al mintens 100 gewoon in Istanbul blijven.
de andere 100 zullen verspreid worden over heel Europa en nog eens Afrika bij. kans is dat gij effectief de enige zijt die die specifieke transit moet doen.

en plus, ik vind 2 vluchten Turkish Airlines (TK59 en TK69)
daar zit bijna 10 uur tussen de vertrektijden. en dat is omdat TK69 om 22u55 vertrekt, en TK59 om 7u50. same day is dat 15u he. allez, het is dus niet dat ze massa's opties hebben om u die perfecte overstap aan te bieden.
 
Turkish consolideert daar wss haar vluchten vanuit andere Europese hoofdsteden om dan allemaal samen naar BKK te vliegen. Zo heb je wss dezelfde vluchtnummers vanuit 4 of 5 steden naar Istanbul. Die zijn daar op voorzien, en moesten er problemen met 1 vlucht zijn dan wacht dat vliegtuig wel. Allez, in de mate van het aanvaardbare hé, ze gaan ook geen uren op een vlucht wachten. Indien de vlucht weg is dan krijg je wel een alternatief aangeboden. Ideaal is dat niet maar je wordt wel kosteloos verder geholpen, wat moeilijker zou zijn als je de vluchten apart zou geboekt hebben met verschillende maatschappijen.
Had het effe fout gelezen, tis dus terug vanuit BKK. Dat is idd een ander verhaal, dan ga je wss 1 van de weinigen zijn die vanaf die vlucht naar die van BXL moet en daar gaat da vliegtuig niet op wachten :)

Maar ik dacht toch dat er een viertal vluchten elke dag van Istanbul naar Brussel gingen, kan je geen later nemen of is het de laatste vlucht van de dag die je dan neemt ?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan