Luchthaven problemen

Nu moeten we een uur na landen onze huurwagen ophalen en nu denk in dus dat in dit misschien iets te strak gepland heb. Extra domme, onnodige stress dus 🤦‍♀️
Als je echt schrik hebt, kijk even na of je provider nog gratis roaming aanbiedt in de UK. Sinds de brexit niet verplicht meer, maar sommige doen het nog. Je kan dan bij het landen meteen bellen als je echt veel vertraging hebt. Heel soms laten verhuurders de reservatie verlopen als je niet komt opdagen, als je hen dan even belt heb je weer heel wat marge.
Bijkomend: bij het landen niet verschieten, er is een andere tijdzone. Soms heeft je telefoon een paar minuutjes nodig om om te schakelen.
 
Enige wat dan wel vervelend kan zijn is dat mensen hun handbagage boven uw stoelen hebben gestoken, daar heb ik al wel eens een discussie over gehad toen ik dat wou laten verplaatsen.

En waarom zou je dat laten verplaatsen? Of denken het recht te hebben dat de plaats boven je hoofd is vrijgehouden voor je bagage? Het feit dat er bagage boven u zit betekent vanzelfsprekend dat iemand anders niet bij machte was om zijn/haar bagage boven zijn/haar hoofd te stockeren. Dus als jij van mening bent dat die plaats gereserveerd is dan zet je een cascade in gang om dan toch vast te stellen dat er nooit plaats genoeg is om voor iedereen een volwaardige handbagage plaats te kunnen voorzien.

Enige reden waarom ik dus altijd priority neem als ik met handbagage reis (en dus meer dan een rugzak die ik bij mij kan houden), dan heb ik toch minstens ietwat de garantie dat de bagage in mijn buurt staat. Als je als laatste komt binnengewandeld kan je er donder op zeggen dat in het beste geval je handbagage ergens in het midden van het vliegtuig beland of in het slechtste geval gewoon in het ruim wordt meegenomen.
 
Breezy walk door security op Zaventem :coolbrows:
nuja heb ook geen checked baggage dus dan gaat het altijd sneller.
 
Enige wat dan wel vervelend kan zijn is dat mensen hun handbagage boven uw stoelen hebben gestoken, daar heb ik al wel eens een discussie over gehad toen ik dat wou laten verplaatsen.

Er zijn dan ook plaatsen in een vliegtuig waar die kastjes boven uw hoofd zijn ingenomen door EHBO kit, reserve reddingsvesten.... of rijen waar er meerdere mensen de maximum grootte handbagage bij hebben en dat dus niet allemaal daar past.

Als jij dus toevallig die plaats hebt, ga je met je valiesje in uw handen blijven zitten gans de vlucht?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
En waarom zou je dat laten verplaatsen? Of denken het recht te hebben dat de plaats boven je hoofd is vrijgehouden voor je bagage? Het feit dat er bagage boven u zit betekent vanzelfsprekend dat iemand anders niet bij machte was om zijn/haar bagage boven zijn/haar hoofd te stockeren. Dus als jij van mening bent dat die plaats gereserveerd is dan zet je een cascade in gang om dan toch vast te stellen dat er nooit plaats genoeg is om voor iedereen een volwaardige handbagage plaats te kunnen voorzien.

Enige reden waarom ik dus altijd priority neem als ik met handbagage reis (en dus meer dan een rugzak die ik bij mij kan houden), dan heb ik toch minstens ietwat de garantie dat de bagage in mijn buurt staat. Als je als laatste komt binnengewandeld kan je er donder op zeggen dat in het beste geval je handbagage ergens in het midden van het vliegtuig beland of in het slechtste geval gewoon in het ruim wordt meegenomen.
Omdat handbagages als in koffers/trolleys voorrang hebben op gewone rugzakken en dergelijke aangezien het niet mogelijk is om dat onder uw stoel weg te steken, anders geen probleem hè. Maar als ik zie dat er boven mijn/onze stoel(en) een rugzak (of iets anders dat onder een stoel past) zit dan vraag ik inderdaad om dat te verplaatsen. Tenzij dat er natuurlijk in de buurt nog ergens een plaatsje vrij is voor mijn bagage.

Ik heb het omgekeerd ook al meegemaakt hoor. Dat ze aan mij vroegen om mijn rugzak bij mij te plaatsen zodat iemand anders zijn handbagage daar in kon wegsteken, waar ik toen geen probleem van heb gemaakt.

Denk trouwens dat het vrij logisch is dat je je handbagage met waardevolle spullen niet aan de andere kant van het vliegtuig gaat wegsteken.
 
Even kapen: sorry @TRUMP

Reis geboekt via Tui, ook mail gestuurd en faq Gelezen maar ik twijfel.

In de tui-app de optie fast lane gekozen, betaald.
Maar moet ik niet nog iets in orde maken?
Kan toch niet zijn door alleen wat extra te betalen dat de Fast lane oké is?
 
Waarom niet? Ga toch enkel over security waar je je boarding pass moet tonen en dan krijg je toegang tot de fast lane.
 
Aan de fast lane staat wel een veiligheidsagent die checkt maar daarna moet je nog altijd met je boarding pass of andere code door de automatische poortjes. Dus ik vermoed dat het via jouw boarding pass zal geregistreerd zijn.
 
Morgen met Vueling van BRU naar Alicante. Hier deze keer ook een stresske omdat het de eerste keer met een kleine peuter van 18 maanden is die dan ook nog sinds twee weken met zijn been in de gips ligt.
Heb voor de zekerheid een attest in het ziekenhuis gevraagd dat hij met de gips mag vliegen.
Nu is het alleen nog hopen dat ik de bagageregels van Vueling met een baby deftig heb begrepen.
Buggy zou kosteloos zijn, helaas meet onze 2cm in de breedte en 2cm in diepte meer dan toegestaan voor de overhead. Of zou dit toch passeren?

Ik wil de zoon in Alicante zo snel mogelijk terug in zijn buggy zetten 😁.

Daarnaast ook nog op redelijk wat negatieve ervaringen van Vueling uitgekomen. Dus voor de zekerheid airtags in de bagage gestoken. Als er iemand goeie ervaringen met Vueling heeft deel ze maar.
 
@Gladz0r Al regelmatig met vueling gevlogen. In mijn ogen beter als Ryanair.

Itt Ryanair doen die niet moeilijk over 1 cm te breed ofzo voor je handbagage

Buggy is idd kosteloos

Als buggy niet in overhead past, neem je die toch gewoon mee naar je gate. Eenmaal daar kan je die daar afzetten en aan de stewardessen vragen of ze die kunnen klaarzetten op de tarmac bij aankomst. Meestal doe ze dat wel. Enkel Zaventem doen ze dat dus niet en moet je bij je terugkeer die ophalen bij het 'speciale/grote' baggage afhaalpunt. Kan soms lang duren.

Zeer irritant want je moet dan ook met je kleine door de hele luchthaven
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Dus je neemt een volledige overhead in beslag. Wat met je mede passagiers? Die hebben ook handbagage.
 
Morgen met Vueling van BRU naar Alicante. Hier deze keer ook een stresske omdat het de eerste keer met een kleine peuter van 18 maanden is die dan ook nog sinds twee weken met zijn been in de gips ligt.
Heb voor de zekerheid een attest in het ziekenhuis gevraagd dat hij met de gips mag vliegen.
Nu is het alleen nog hopen dat ik de bagageregels van Vueling met een baby deftig heb begrepen.
Buggy zou kosteloos zijn, helaas meet onze 2cm in de breedte en 2cm in diepte meer dan toegestaan voor de overhead. Of zou dit toch passeren?

Ik wil de zoon in Alicante zo snel mogelijk terug in zijn buggy zetten 😁.

Daarnaast ook nog op redelijk wat negatieve ervaringen van Vueling uitgekomen. Dus voor de zekerheid airtags in de bagage gestoken. Als er iemand goeie ervaringen met Vueling heeft deel ze maar.

Buggies gaan normaal gezien nooit in de overhead. Die worden in het ruim gestoken.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
@Gladz0r Al regelmatig met vueling gevlogen. In mijn ogen beter als Ryanair.

Itt Ryanair doen die niet moeilijk over 1 cm te breed ofzo voor je handbagage

Buggy is idd kosteloos

Als buggy niet in overhead past, neem je die toch gewoon mee naar je gate. Eenmaal daar kan je die daar afzetten en aan de stewardessen vragen of ze die kunnen klaarzetten op de tarmac bij aankomst. Meestal doe ze dat wel. Enkel Zaventem doen ze dat dus niet en moet je bij je terugkeer die ophalen bij het 'speciale/grote' baggage afhaalpunt. Kan soms lang duren.

Zeer irritant want je moet dan ook met je kleine door de hele luchthaven
Exact, buggy tot aan gate is standaard en vandaar door het grondpersoneel de bagageruimte als laatste in. Soms bij check-in, maar dan staan er leenbuggys van de luchthaven. Bij het landen als eerste er uit voor de brug er staat zodat je er op de tarmac al mee kan rijden. Bij een normale luchthaven staan er ook aan de aankomstgates leenbuggys voor als je eigen buggy inderdaad bij de bagage meekomt. Hoe dat in Zaventem gaat durf ik niet zeggen, maar die leenbuggys heb ik al in bijna elke luchthaven gezien.
 
In Zaventem werd de buggy bij landing meegenomen bij de bagageband. Mijn vrouw moest toen helemaal alleen een baby van op het vliegtuig tot de bagageband de huilende baby in haar armen dragen + de babytas + de handbagage. Ze kreeg niks mee van leenbuggy's ofzo. Ze was stikkapot want ze moest nog ver stappen en door de douane ook met die lange wachttijden en ze mocht ook niet door de prioritaire lijn bij de douane door omdat ze niet gehandicapt is...

Ik vond dit eerlijk gezegd abnormaal dat een grote luchthaven als Zaventem dat gewoon niet klaarlegt op de tarmac. In alle andere luchthavens waar ik geweest ben was dit altijd al het geval geweest.
 
Inderdaad, overt algemeen is Zaventem echt niet kindvriendelijk. Bij security gewoon met de massa mee aanschuiven. Buggy aan de ophaalband zoals eerder gezegd.

Bij eender andere luchthaven krijg je ofwel prioriteit ofwel een geheel eigen security lijn.

Zo'n leenbuggy ook nog nooit gezien. Trek u plan is het motto daar.

Onbegrijpelijk feitelijk
 
raar, ik dacht dat er op zaventem wel een family lane was?
(kan zijn dat die niet meer open is sinds corona)

door de douane ook met die lange wachttijden en ze mocht ook niet door de prioritaire lijn bij de douane door omdat ze niet gehandicapt is...
ik ben niet mee. wij hebben helemaal geen "prioritaire lijn". wij hebben een lijn voor goederen aan te geven, en 1 waar je aangeeft dat je niks hebt dat je moet aangeven. that's it.
 
Het hele verkoopargument van de yoyo buggy is dat ie in de overhead past...

Ja kan wel zijn maar als je met die buggy aan het vliegtuig komt gaan ze hem in het ruim willen steken. Normaal gezien ligt die dan klaar bij het uitstappen.

Beetje op anticiperen en bijvoorbeeld een draagdoek meenemen en het is al opgelost. Ik zie soms alleen-reizende ouders die met baby en al als eerste uit het vliegtuig zijn. En dan heb je het volk dat een kwartier nodig heeft om klaar te geraken. Zo'n grote opgave is dat toch allemaal niet.
 
raar, ik dacht dat er op zaventem wel een family lane was?
(kan zijn dat die niet meer open is sinds corona)


ik ben niet mee. wij hebben helemaal geen "prioritaire lijn". wij hebben een lijn voor goederen aan te geven, en 1 waar je aangeeft dat je niks hebt dat je moet aangeven. that's it.
Die family lane heb ik nog nooit gezien, maar is dat niet eerder bij vertrek dan ipv aankomst.

Ik bedoel met die prioritaire lijn wanneer je aankomt in Zaventem van buiten EU, en je de paspoortcontrole moet gaan uitvoeren, dan heb je zo een lijn in het midden waar mensen met een rolstoel mogen doorrijden. Zeker als er meerdere vliegtuigen tegelijk landen kan er soms een zeer lange rij vormen, en die lange wachtrij is al niet te doen met een huilende baby in een buggy, laat staan zonder buggy...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan