Luchthaven problemen

Ik ben zo ooit eens nipt op tijd aan een gate gearriveerd. Maar ze hadden niemand meer verwacht en de gate was dus al gesloten.
(Oeps foutje)

Ik was echter +- 2 minuten op tijd. :tongue: Allé het is te zeggen: Wettelijk heb je volgens mij geen vastgelegde rechten (?) maar er is iets als een redelijke termijn. "Op mijn ticket stond een uiterste incheck uur en daar baseerde ik mij op"

Ze hebben mij toen -na enige discussie onderling met elkaar- door laten gaan
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zo ooit eens nipt op tijd aan een gate gearriveerd. Maar ze hadden niemand meer verwacht en de gate was dus al gesloten.
(Oeps foutje)

Ik was echter +- 2 minuten op tijd. :tongue: Allé het is te zeggen: Wettelijk heb je volgens mij geen vastgelegde rechten (?) maar er is iets als een redelijke termijn. "Op mijn ticket stond een uiterste incheck uur en daar baseerde ik mij op"

Ze hebben mij toen -na enige discussie- door laten gaan
Waren gewoon moeilijke mensen dan. Als ze beginnen te discussiëren dan dreig je maar met een klacht. Als jij voor het afgesproken tijdstip daar bent (en ook al is dat slechts 2 minuten) horen ze je zonder pardon door te laten.
 
Waren gewoon moeilijke mensen dan. Als ze beginnen te discussiëren dan dreig je maar met een klacht. Als jij voor het afgesproken tijdstip daar bent (en ook al is dat slechts 2 minuten) horen ze je zonder pardon door te laten.
Fixed - Ik bedoel dat ze onderling aan het discussieren waren, ik vermoed met hun overste. Ze waren erg vriendelijk en zeiden meteen daarna dat ik mij geen zorgen hoefde te maken en ik nog zeker mee mocht ;)
 
Fixed - Ik bedoel dat ze onderling aan het discussieren waren, ik vermoed met hun overste. Ze waren erg vriendelijk en zeiden meteen daarna dat ik mij geen zorgen hoefde te maken en ik nog zeker mee mocht ;)
Ah ja, dat was me niet geheel duidelijk. Dan heb ik niets gezegd. :biglaugh:
 
Ik ben donderdagochtend in Brussel vertrokken. Geparkeerd rond 7u, 30-40min moeten aanschuiven voor check-in (reeds online gedaan maar kreeg boarding pass pas aan check-in balie…), daarna gewoon door security en border control gewandeld.

Meest chaotische was, zoals vaak, boarding 😛 toch ongelooflijk hoe mensen zich daar gedragen.
 
Meest chaotische was, zoals vaak, boarding 😛 toch ongelooflijk hoe mensen zich daar gedragen.

Ook nooit begrepen, beetje liggen drummen en spurtjes trekken om zo snel mogelijk op uw stoel te zitten.
Je gaat er niet vroeger mee ter plaatse zijn.

Bij landen hetzelfde.
"Poeng" (un-fasten seatbelt), als een wervelwind overhead baggage uithalen en wat liggen drummen in het gangpad.
 
ik vind dat altijd grappig, dat boarden. vliegtuig staat er nog niet eens, maar het boarding-personeel komt toe, en ze springen recht om aan te schuiven.

en dan gaat de boarding eindelijk open, moeten ze allemaal opzij omdat er uiteraard een systéém aan het boarden is, en de mensen die vooraan staan dus als laatste moeten boarden.
 
ik vind dat altijd grappig, dat boarden. vliegtuig staat er nog niet eens, maar het boarding-personeel komt toe, en ze springen recht om aan te schuiven.

en dan gaat de boarding eindelijk open, moeten ze allemaal opzij omdat er uiteraard een systéém aan het boarden is, en de mensen die vooraan staan dus als laatste moeten boarden.
Altijd genieten die taferelen. Als ze beginnen boarden is voor mij meestal het moment of nog even naar de wc te gaan om dan uiteindelijk bij de laatsten aan te sluiten. Mijn vriendin heeft ook wat vliegangst en vindt het niet zo aangenaam om 10-15 min. extra te zitten wachten op het vliegtuig tot het effectief begint.
 
JPV weet dus niet àlles 😠

ik schat wel dat ge op tijd uw vlucht gaat halen.
natuurlijk, ik werk bij de échte douane, niet bij de politie, dus ik weet niet hoe dat effectief zal zijn, zondag.
Even aangeven hoe het ging:
Toegekomen om 6u, direct kunnen bagage aflossen, in 5minute door de security, direct door de douane en dan 4 uur (2 uur teveel) moeten wachten door vertraging met het vliegtuig
 
Even aangeven hoe het ging:
Toegekomen om 6u, direct kunnen bagage aflossen, in 5minute door de security, direct door de politie grenscontrole en dan 4 uur (2 uur teveel) moeten wachten door vertraging met het vliegtuig
ftfy
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Ik vind het vervelend dat het aanbod om iets te eten/drinken wel wat minder is aan de B-gates. Door de stress om tijdig te willen inchecken en door de security en grenscontrole te geraken doe je dat meteen bij aankomst om erna wat te ontspannen, maar dan zit je dus al aan de B-gates.
 
Weet iemand of je naar een Europees land kan vliegen met een paspoort ipv e-ID ? (barstje in ID en hierover kunnen ze moeilijk doen ...)
 
Kijk dan voor de zekerheid wel even dat je bij het inchecken de gegevens van het juiste document invult (Paspoort en niet ID).
Paspoort kan altijd, maar heeft niet iedereen, is het eigenlijke reisdocument.
ID heeft in het buitenland in het principe geen waarde, maar bij "afspraak" wel wanneer landen dit onderling overeenkomen.
 
Ook nooit begrepen, beetje liggen drummen en spurtjes trekken om zo snel mogelijk op uw stoel te zitten.
Je gaat er niet vroeger mee ter plaatse zijn.

Bij landen hetzelfde.
"Poeng" (un-fasten seatbelt), als een wervelwind overhead baggage uithalen en wat liggen drummen in het gangpad.
Vind ik ook altijd lachwekkend om te zien hoe mensen daar als een bezetene tekeergaan :laugh: Ik sta daar altijd als een van de laatsten recht, want hoe minder lang ik op dat vliegtuig moet zitten hoe beter. En dan lig ik mij ook niet te mengen in dat gewring.

Enige wat dan wel vervelend kan zijn is dat mensen hun handbagage boven uw stoelen hebben gestoken, daar heb ik al wel eens een discussie over gehad toen ik dat wou laten verplaatsen.

En het landen vind ik persoonlijk nog erger. De helft van het vliegtuig sprint bij wijze van spreken tegen het plafond van zodra het mag. Ik blijf altijd nog even zitten, maar dan zijn er altijd idioten die vervelend op uw stoel beginnen te leunen en dergelijke. Blijf toch zitten tot uw rij aan de beurt is ffs.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Even aangeven hoe het ging:
Toegekomen om 6u, direct kunnen bagage aflossen, in 5minute door de security, direct door de douane en dan 4 uur (2 uur teveel) moeten wachten door vertraging met het vliegtuig
Tussen 6u30 en 8u30 loopt het bij de grenscontrole vlot, daarvoor en daarna hangt het (helaas) heel sterk af van de bezetting van de Federale Politie… De grenscontrole is de bottleneck deze zomer…
 
Ik moet toegeven dat ik een van die mensen ben die bij het boarden snel op het vliegtuig wil zitten. Ik heb last van angst en piekeren (lichte angststoornis) en ik kan eigenlijk pas opgelucht ademhalen als mijn handbagage weg steekt en ik op mijn stoel zit.

Wij vliegen niet vaak en in september gaan we voor de eerste keer naar een niet EU land (Schotland) en dat heb ik nog nooit gedaan dus dat gaat weer gepaard gaan met een extra dosis irrationele stress 😂. Hierdoor gaan we waarschijnlijk dus veel te vroeg zijn.
Nu moeten we een uur na landen onze huurwagen ophalen en nu denk in dus dat in dit misschien iets te strak gepland heb. Extra domme, onnodige stress dus 🤦‍♀️
 
Ik moet toegeven dat ik een van die mensen ben die bij het boarden snel op het vliegtuig wil zitten. Ik heb last van angst en piekeren (lichte angststoornis) en ik kan eigenlijk pas opgelucht ademhalen als mijn handbagage weg steekt en ik op mijn stoel zit.

Wij vliegen niet vaak en in september gaan we voor de eerste keer naar een niet EU land (Schotland) en dat heb ik nog nooit gedaan dus dat gaat weer gepaard gaan met een extra dosis irrationele stress 😂. Hierdoor gaan we waarschijnlijk dus veel te vroeg zijn.
Nu moeten we een uur na landen onze huurwagen ophalen en nu denk in dus dat in dit misschien iets te strak gepland heb. Extra domme, onnodige stress dus 🤦‍♀️
Als je het hebt, neem dan zeker je paspoort mee ipv id-kaart :)
 
Ik moet toegeven dat ik een van die mensen ben die bij het boarden snel op het vliegtuig wil zitten. Ik heb last van angst en piekeren (lichte angststoornis) en ik kan eigenlijk pas opgelucht ademhalen als mijn handbagage weg steekt en ik op mijn stoel zit.

Wij vliegen niet vaak en in september gaan we voor de eerste keer naar een niet EU land (Schotland) en dat heb ik nog nooit gedaan dus dat gaat weer gepaard gaan met een extra dosis irrationele stress 😂. Hierdoor gaan we waarschijnlijk dus veel te vroeg zijn.
Nu moeten we een uur na landen onze huurwagen ophalen en nu denk in dus dat in dit misschien iets te strak gepland heb. Extra domme, onnodige stress dus 🤦‍♀️
Betreffende die huurwagen, niet teveel rond stressen. 't is niet de eerste keer dat ze een auto verhuren ;)
Als verhuurbedrijf op de luchthaven is, al helemaal geen probleem. Als ze wat verder liggen en je via shuttle naar het bedrijf dient te gaan vragen ze meestal wel je vluchtnummer ;).
 
Als je het hebt, neem dan zeker je paspoort mee ipv id-kaart :)
Ja, paspoort ligt al klaar :De

Betreffende die huurwagen, niet teveel rond stressen. 't is niet de eerste keer dat ze een auto verhuren ;)
Als verhuurbedrijf op de luchthaven is, al helemaal geen probleem. Als ze wat verder liggen en je via shuttle naar het bedrijf dient te gaan vragen ze meestal wel je vluchtnummer ;).

Ja die informatie hebben ze gevraagd!
Bedankt voor de geruststelling.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan