Loki

Disney+ Loki

Zou het niet kunnen dat er een nieuwe tactiek is ontstaan door Disney+? De series zijn nu enorm toegankelijk geworden tov vroeger.
Dus misschien is het wel hun bedoeling om de series belangrijker te maken.
 
Deze week ook alle afleveringen gekeken. Heel leuke serie.

Wat me niet aanstaan aan tijdreizen, meerdere tijdslijnen en varianten, is dat geen enkele gebeurtenis/dood nog vast zal staan of als Marvel/Disney een acteur 'beu' is (te oud, verkeerde uitspraak, etc...) deze gewoon kan vervangen worden met de verklaring "Da's een variant uit een andere tijdslijn". Ik kan al minstens twee personages bedenken voor wie ze dit zouden kunnen doen.
 
Deze week ook alle afleveringen gekeken. Heel leuke serie.

Wat me niet aanstaan aan tijdreizen, meerdere tijdslijnen en varianten, is dat geen enkele gebeurtenis/dood nog vast zal staan of als Marvel/Disney een acteur 'beu' is (te oud, verkeerde uitspraak, etc...) deze gewoon kan vervangen worden met de verklaring "Da's een variant uit een andere tijdslijn". Ik kan al minstens twee personages bedenken voor wie ze dit zouden kunnen doen.

En ik ken er al één waarvan veel internet klagers het zouden willen zien gebeuren :D
 
Ik dacht dat het multiversum ging gaan tussen andere demenies en niet tussen andere tijdlijnen.
Ik heb het daar een beetje moeilijk mee want ik denk dat er maar 1 tijdlijn kan bestaan en als er een afwijking gebeurt de andere tijdlijn vewoon verdwijnt.
Hoe kan er ook andere varianten zijn met compleet ander uitelijk of geslacht of zelfs diersoort als het alleen maar tijdreizen is, ze zouden toch allemaal hetzelfde moeten zijn.
 
Het is maar hoe je het bekijkt. Als elke gebeurtenis op een tijdlijn voor een split zorgt dan krijg je heel snel ontelbare dimensies. Ik denk dat ze met de volgende ant-man, quantumania, voor de everetts many world theory zullen gaan. Zeker omdat ze nu al lieten uitschijnen dat vrije wil een illusie is. De Many world interpretatie van QM is volledig deterministisch wat vrije wil dus daadwerkelijk zou uitsluiten. Alhoewel ze dit vermoedelijk uiteindelijk wel zullen verhelpen op een of andere manier.

Op heel korte tijdschaal zullen de verschillen tussen aan elkaar grenzende dimensies klein zijn. Maar op lange termijn kan je het zo gek niet bedenken of het is realiteit. De extreme varianten van many worlds stellen dat "anything that can happen does happen". Dus lichtjes andere big bangs met anders getunede constanten waardoor er andere fysica heerst of iets minder extreem, aardes waar de dinosaurussen nooit zijn uitgestorven of octopussen de dominante intelligente soort geworden zijn, ... Aligator loki doet denken dat ze all in gaan en alles kan. Alhoewel de serie wel liet uitschijnen dat de dimensionele wildgroei in toom werd gehouden tot nu en we dus nog niet direct enorme verschillen gaan zien. Anderzijds zit je met timetravel wat ervoor zorgt dat de toekomst waarin dimensies veel verder uit elkaar liggen nu reeds effect kunnen hebben.

🤓
 
Over dat tijdreizen maak ik me weinig druk, met Endgame hebben ze wat mij betreft bewezen dat ze het concept goed beheersen en weinig/geen plotholes veroorzaakt hebben.
 
dimensie is een zeer breed begrip he, tijd is een dimensie bijvoorbeeld.
en eigenlijk is tijd meer een abstractie voor verandering, want als er niets verandert dan staat de tijd stil.
dimension-branching of een aftakking ontstaat dan wanneer er een verandering in de verwachte verandering gebeurt.

allemaal niet eindig bewijsbaar, dus we zullen het moeten slikken :)
 
Met de vrij divergerende tijdlijnen heeft Dinsey zichzelf wel één grote joker/carte blanche gegeven om eender wat te kunnen doen en als het in slechte aarde valt kunnen ze schaamteloos resetten.
 
De gouden regel bij tijdreizen in achte nemen he iedereen: niet over nadenken.
Dit inderdaad... zeker bij Marvel en de MCU, er over nadenken is de content voor jezelf verpesten :p
Over dat tijdreizen maak ik me weinig druk, met Endgame hebben ze wat mij betreft bewezen dat ze het concept goed beheersen en weinig/geen plotholes veroorzaakt hebben.
Met wat ik in de vorige quote als zei: ben ik hier juist 100% niet mee eens. Ik vind dit juist zodanig luchtig gebracht dat je nu al weet dat je er niet over moet gaan nadenken of je ontkracht alles wat ze zeggen op 5 min. Hier had ik bij Loki al veel problemen mee eerlijk gezegd.
 
Deze week ook alle afleveringen gekeken. Heel leuke serie.

Wat me niet aanstaan aan tijdreizen, meerdere tijdslijnen en varianten, is dat geen enkele gebeurtenis/dood nog vast zal staan of als Marvel/Disney een acteur 'beu' is (te oud, verkeerde uitspraak, etc...) deze gewoon kan vervangen worden met de verklaring "Da's een variant uit een andere tijdslijn". Ik kan al minstens twee personages bedenken voor wie ze dit zouden kunnen doen.
wie dan?
 
Mijn water zegt me dat Gomorra uit Guardians zeer veel kans maakt om een andere versie van de originele te zijn.

Black Widow misschien, heb wel de nieuwe film nog niet gezien en volg de speculaties online niet.
Probleem tussen Disney/ Zoe Saldana?
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik niet. In Endgame was het ook al een andere versie. Variant betekent niet meteen ander uiterlijk, zie President Loki in de serie.
Ah was dat zo? Ondanks ik de meeste films wel gezien heb moet ik nu wel zeggen dat ik het hele Avengers verhaal vooral zie voor de actie.

Iron man 1 en guardians of the Galaxy zijn eigenlijk de enige films die ik echt goed vond en regelmatig herbekijk.
 
Terug
Bovenaan