Loki

Disney+ Loki

Ik en 3 keer ver in slaap gevallen tbh 😅
Vond de episode niet per se slecht of saai. Maar de content van deze episode had geen volledige episode moeten krijgen IMO.
Voelde wat als een filler om aan 6 afleveringen te geraken. Maar kijk het is een ontspannende break tussen twee spannende momenten...
 
Hmm, weet niet goed wat ik moet denken van het einde. Here comes the multiverse ... en seizoen 2!

EN KANG!
 
Laatst bewerkt:
Iemand heeft aldus staalhard gelogen :tongue:
Jonathan Majors who plays "KANG" denied Any Rumors Of Appearing In Loki
 
In se hebben we hem wel gezien, maar tis duidelijk maar een begin :)

Wat ik wel vreemd vind, is dat dit wel ENORM belangrijk lijkt voor de MCU in zijn geheel. Dr. Strange 2, Spidey 3 en Ant-Man 3 duiken hier ook op in. Maar ze maken er toch een beetje een zaak van dat de dingen in de serie niet zo extreem belangrijk zijn voor de films.
 
Inderdaad, dit was de "brave" versie (Immortus voor de 'kenners', ik heb het geleerd uit een andere YouTube video 🤫).

Ik denk dat de films er nog net mee gaan wegkomen dat je deze series niet gezien hebt omdat je niet per se moet weten dat er eerst reeds een "brave variant" was die de stoute tegenhield of in het geval van WandaVision dat Wanda een tijdje in een "droombubbel" geleefd heeft. Je kan je hooguit afvragen waar ze haar nieuw kostuum vandaan heeft, maar dat is standaard in superheldenfilms... je vraagt je ook niet continu af waarom Iron Man een nieuw armor had.
 
Ze gaan toch een béétje uitleg moeten geven over Wanda, hoe zij plots aan die Darkhold is geraakt. En Sam die plots de nieuwe Captain America is. De chaos is de multiverse gaat dus komen vanwege de dood van He Who Remains, maar allicht ook door de daden van Wanda. Toch benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken. Zeker ook omdat Loki dus een tweede seizoen krijgt, en dan allicht tussen/na die films gaat releasen? Zouden we dan ook Loki tegenkomen in de nieuwe films?
 
Inderdaad, dit was de "brave" versie (Immortus voor de 'kenners', ik heb het geleerd uit een andere YouTube video 🤫).

Ik denk dat de films er nog net mee gaan wegkomen dat je deze series niet gezien hebt omdat je niet per se moet weten dat er eerst reeds een "brave variant" was die de stoute tegenhield of in het geval van WandaVision dat Wanda een tijdje in een "droombubbel" geleefd heeft. Je kan je hooguit afvragen waar ze haar nieuw kostuum vandaan heeft, maar dat is standaard in superheldenfilms... je vraagt je ook niet continu af waarom Iron Man een nieuw armor had.


Qua Wanda en Falcon & The WInter Solder maakte ik me ook "niet veel zorgen". Immers Vision was dood voor de serie en is dood erna en dat ze een sterkere heks is, gaat niet veel mensen zo extreem verbazen. Net zoals iedereen al het gevoel had dat Sam de nieuwe Cap ging worden en de serie ging gewoon over hoe dat feitelijk tot stand gekomen is. Maar het ontstaan van de multiverse? Das toch een felle...
 
Ze gaan toch een béétje uitleg moeten geven over Wanda, hoe zij plots aan die Darkhold is geraakt. En Sam die plots de nieuwe Captain America is. De chaos is de multiverse gaat dus komen vanwege de dood van He Who Remains, maar allicht ook door de daden van Wanda. Toch benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken. Zeker ook omdat Loki dus een tweede seizoen krijgt, en dan allicht tussen/na die films gaat releasen? Zouden we dan ook Loki tegenkomen in de nieuwe films?

Euhm, niet echt?
  • Boze tovenares heeft boek gevuld met kwaardaardige spreuken? Lijkt me deel van de standaarduitrusting.

  • Aan het einde van Endgame heeft de oude Cap het schild aan Sam gegeven, die al vleugels had (alleen niet uit Wakanda), de serie was aangenaam om naar te kijken maar bestaat alleen maar dankzij het feit dat hij het schild eerst geweigerd heeft, aan een museum gedoneerd heeft, bedrogen is door de U.S. government en vervolgens U.S. agent heeft moeten verslaan.

  • Loki die terug opduikt in Dr. Strange 2 lijkt me nog het moeilijkst te verklaren, buiten dan dat iedereen hem heeft zien verdwijnen in Endgame, maar als die ineens héél veranderd terug op duikt... dan kan dat misschien nog net in een Dr. Strange and the Multiverse of Madness waarin waarschijnlijk een hoop zotte dingen gebeuren gaan (hopelijk).
Nu goed, met dat laatste puntje geef ik je dus toch een klein beetje gelijk: een klein béétje uitleg zal misschien nodig zijn. Maar niet zoveel als jij lijkt te denken.
 
Qua Wanda en Falcon & The WInter Solder maakte ik me ook "niet veel zorgen". Immers Vision was dood voor de serie en is dood erna en dat ze een sterkere heks is, gaat niet veel mensen zo extreem verbazen. Net zoals iedereen al het gevoel had dat Sam de nieuwe Cap ging worden en de serie ging gewoon over hoe dat feitelijk tot stand gekomen is. Maar het ontstaan van de multiverse? Das toch een felle...

Heb je die uitleg gemist in Spiderverse? Het multiverse heeft misschien gewoon altijd bestaan, en Immortus (Kang) was de afwijking die voor de unieke "Sacred Timeline" gezorgd heeft? Met het tijdrijzen in Endgame heeft men ook luchtig omgesprongen (met een Back to the Future ref).
 
Heb je die uitleg gemist in Spiderverse? Het multiverse heeft misschien gewoon altijd bestaan, en Immortus (Kang) was de afwijking die voor de unieke "Sacred Timeline" gezorgd heeft? Met het tijdrijzen in Endgame heeft men ook luchtig omgesprongen (met een Back to the Future ref).

Spiderverse is geen deel van de MCU, hè.
Ik heb bovendien geen uitleg nodig, hoor. Ik lees al 30 jaar de comics dus ik ben vooral excited dat we die stuff eindelijk op beeld krijgen. Maar ik verwees vooral naar de "gemiddelde kijker" en hoe men probeert de noodzaak van de series te zien om de films te kunnen volgen zo laag mogelijk te houden. Iets dat imo moeilijk is qua Loki.
 
In se hebben we hem wel gezien, maar tis duidelijk maar een begin :)

Wat ik wel vreemd vind, is dat dit wel ENORM belangrijk lijkt voor de MCU in zijn geheel. Dr. Strange 2, Spidey 3 en Ant-Man 3 duiken hier ook op in. Maar ze maken er toch een beetje een zaak van dat de dingen in de serie niet zo extreem belangrijk zijn voor de films.

Da's een beetje mijn bezorgdheid ook. Da ge voor deze phase van MCU ook de series gezien moet hebben om de films te kunnen volgen. De series zouden imo een opvuller moeten zijn (vragen beantwoorden die geen antwoord kregen van de films ofzo).

DIt erg hard vrezen moeten we nog niet doen, want er komt een S2 aan, misschien dat dit seizoen dit alles meteen oplost. Maar als er van de komende MCU films verwacht wordt dat je de series al gezien heb, kan dat weleens een slechte keuze zijn wat ze gaan voelen aan de recensies en de kassa.
 
Dat vond ik leuk aan Agents of SHIELD. Als je die serie door de films keek, had je wel extra achtergrondinfo, maar die was niet noodzakelijk om de films te volgen. Enkel wat extra info voor de meerwaardekijkers. Nu zonder Loki gezien te hebben, denk ik wel dat je de nieuwe films met enige achterstand zal aanvatten.
 
Terug
Bovenaan