Loki

Disney+ Loki

coltie

Event Crew
Crowdfunder FE
ft-628207-555x823.jpg


Waar: Disney+
Wanneer: Vanaf 09/06/2021
Cast: Tom Hiddleston, Owen Wilson, Sophia Di Martino
Synopsis:
In Loki van Marvel Studios vervolgt de listige schurk Loki (Tom Hiddleston) zijn rol van God van het onheil in een nieuwe serie die plaatsvindt na de gebeurtenissen in Avengers: Endgame.

Trailer:
 
Laatst bewerkt:
Release date is 11 juni ipv 11 mei. Tussen Falcon & Winter soldier en dit krijgen we nog Marvel's MODOK te zien :)
 
Heb hem juist bekeken, was zeer leuk. Typische Loki-humor en Marvel-humor.

Ik zat tijdens de aflevering al te denken om anderen eraan te herinneren dat dit de Loki is van vlak na de eerste Avengers, maar dat bleek niet nodig te zijn. Erg benieuwd welke rol Loki zal spelen op het einde van deze serie!
 
Ik vraag mij hoe hij wist van
de infinity stones
, het is de 2012 versie dus hij zou er niet van geweten moeten hebben.
 
Ik vraag mij hoe hij wist van
de infinity stones
, het is de 2012 versie dus hij zou er niet van geweten moeten hebben.
In Asgard werd er zelfs een dummy Infinity Glove bewaard, dus waarom zou Loki nooit van Infinity Stones gehoord hebben?
 
In Asgard werd er zelfs een dummy Infinity Glove bewaard, dus waarom zou Loki nooit van Infinity Stones gehoord hebben?
omdat thor er ook maar over leert in age of ultron , en die dummy glove tja dat was in thor 3 na age of ultron , mja kan dat ook niet uitleggen 😅😀 ms kleine plot hole of easter egg
 
Thor is ook wel minder met zo'n dingen bezig dan Loki, die zijn Sceptre ook van Thanos gekregen heeft.
 
Loki werkte voor Thanos, die achter de Infinity Stones zat. Plus, Loki is een denker/schemer terwijl Thor meer de dingen aanpakt die hij voor zijn ogen ziet. Zou me zelfs niet verbazen mocht Loki juist omwille van de Infinity Stones voor Thanos begonnen te werken. Info vergaren en plannetjes smeden kan Loki als de beste naast zijn illusies.
 
ik vond het wel héél gemakkelijk uitgelegd hoor.

nog voor de opening credits zat ik al te denken waarom de TVA Loki hard aanpakt de seconde dat hij afwijkt van zijn tijdlijn, maar de Avengers in hun geheel gerust lieten.
terwijl die in verschillende groepjes tijd-reisden, naar verschillende tijdlijnen, en in 1 daarvan de Ancient One zelfs heel dat tijdlijn gedoe al uitlegt, en hoe ze die kapot zouden maken als ze Time-stone meepakken. en op het einde sleuren ze dan Thanos uit een verleden mee, om dan letterlijk zo'n multiverse-oorlog uit te vechten waarvoor de TVA bestaat om ze te voorkomen.

uitleg van de TVA: ah ja, maar dat van hun moést zo gebeuren.
zo krijg je alles uitgelegd natuurlijk
 
ik vond het wel héél gemakkelijk uitgelegd hoor.

nog voor de opening credits zat ik al te denken waarom de TVA Loki hard aanpakt de seconde dat hij afwijkt van zijn tijdlijn, maar de Avengers in hun geheel gerust lieten.
terwijl die in verschillende groepjes tijd-reisden, naar verschillende tijdlijnen, en in 1 daarvan de Ancient One zelfs heel dat tijdlijn gedoe al uitlegt, en hoe ze die kapot zouden maken als ze Time-stone meepakken. en op het einde sleuren ze dan Thanos uit een verleden mee, om dan letterlijk zo'n multiverse-oorlog uit te vechten waarvoor de TVA bestaat om ze te voorkomen.

uitleg van de TVA: ah ja, maar dat van hun moést zo gebeuren.
zo krijg je alles uitgelegd natuurlijk
ook omdat niemand de regels weet, hoe moest loki weten dat hij de regels verbrak omdat hij de steen opakte? Hoe kan iedereen eigenlijk weten wanneer ze iets fout doen?
En hoe word de heilige tijdlijn bepaald door die 3 wezens?

Ook de tva organisatie zelf die staat dan buiten de heilige tijdlijn want ze zijn het zelf aan het verprutsen nu.

En als er een heilige tijdlijn is dan heeft het geen zin om naar de toekomstige films of series te kijken (als kijker) als de uitkomst al vastligt bij de tva (inuniverse).
 
Heb hem juist bekeken, was zeer leuk. Typische Loki-humor en Marvel-humor.

Ik zat tijdens de aflevering al te denken om anderen eraan te herinneren dat dit de Loki is van vlak na de eerste Avengers, maar dat bleek niet nodig te zijn. Erg benieuwd welke rol Loki zal spelen op het einde van deze serie!
Tesseract is op zich ook een infinity stone ?
 
Net zoals bij quasi elke film of show met tijdreizen, is het wel best om even het verstand op nul te zetten vrees ik :unsure:
 
1. Ik stel voor hier geen spoilertags te gebruiken voor de uitgezonden afleveringen maar gewoon de oude regels van 9lives over te nemen:

- Aflevering uitgezonden: geen spoiler tags nodig
- Geruchten, leaks etc over niet uitgezonden afleveringen: spoilers

Want anders krijg je zoals nu gewoon de laatste tiental posts enkel spoiler tags te zien, dan heeft het ook niet zoveel nut.

Heel goed begin van de serie. Uiteraard grotendeels te danken aan de prestaties van Tom Hiddleston als Loki, een rol die op zijn lijf geschreven is. Enkel hij kan het gesofistikeerde, het "kwaadaardige", en alle verschillende emoties tegelijk zo tonen. Ik denk dat het nu wel niet lang meer zal zijn eer we Mephisto te zien zullen krijgen, vanwege de verwijzing van het jongetje in de kerk naar de duivelse figuur op het glasraam. Tenzij het de zoveelste afleiding is van Marvel, maar ooit moet het er toch van komen.

Ook toch weer indrukwekkend hoeveel verschillende emoties Hiddleston neerzet in deze aflevering. Het hautaine bij zijn ontsnapping, de woede bij de beelden van zijn moeder, de wanhoop als hij hoort dat hij die door veroorzaakt, de verslagenheid als hij hoort dat zijn enige bestaansreden is om het beste in anderen naar boven te halen.

Nu over sommige posts hier:

Ik vraag mij hoe hij wist van
de infinity stones
, het is de 2012 versie dus hij zou er niet van geweten moeten hebben.

Vrij simpel, in Thor: The Dark World doet Odin op een bepaald moment zijn uitleg over de Aether, over hoe dit een zeer oud reliek is. Daarbij verteld hij ook dat hoewel de andere relieken zich als stenen manifesteren, de Aether als een vloeibaar iets bestaat op dat moment. Daar vermeld Thor ook dat dit verhalen zijn die hem reeds als kind verteld werden.

Thor en Loki zijn beiden +- 1500 jaar oud en Odin zal wel rond de 4-5000 jaar oud zijn, het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat in dit soort levenslengte zaken als de Infinity Stones onbekend zouden zijn voor hen. Dat gekoppeld aan het feit dat de Asgardians een vrij geavanceerde soort is lijkt het mij vrij aannemelijk dat de Infinity Stones vrij bekend zijn bij hen. Zeker bij meer beredeneerde personages als Loki en Odin.

ik vond het wel héél gemakkelijk uitgelegd hoor.

nog voor de opening credits zat ik al te denken waarom de TVA Loki hard aanpakt de seconde dat hij afwijkt van zijn tijdlijn, maar de Avengers in hun geheel gerust lieten.
terwijl die in verschillende groepjes tijd-reisden, naar verschillende tijdlijnen, en in 1 daarvan de Ancient One zelfs heel dat tijdlijn gedoe al uitlegt, en hoe ze die kapot zouden maken als ze Time-stone meepakken. en op het einde sleuren ze dan Thanos uit een verleden mee, om dan letterlijk zo'n multiverse-oorlog uit te vechten waarvoor de TVA bestaat om ze te voorkomen.

uitleg van de TVA: ah ja, maar dat van hun moést zo gebeuren.
zo krijg je alles uitgelegd natuurlijk

Tgoh, het is en blijft fictie en tv natuurlijk. Als het verhaal van een film of serie zegt dat A correct is om reden B dan is dat zo. Dat is nu eenmaal het vertellen van het verhaal. Een verhaal kan alleen maar bestaan bij bepaalde toevallige gebeurtenissen. Net zoals het héél toevallig is dat er flares liggen in een toeristenjeep in Jurassic Park. Of dat het toch net moet lukken dat de vrachtwagen in T2: Judgement Day vloeibaar stikstof bevat waarmee de T1000 bevroren wordt.

Ik heb meer problemen met het verhaal dat er slechts 1 universele tijdlijn is. Dat strookt niet echt met de uitleg van Dr. Strange die zegt dat hij miljoenen verschillende uitkomsten van het gevecht in Endgame gezien heeft.

ook omdat niemand de regels weet, hoe moest loki weten dat hij de regels verbrak omdat hij de steen opakte? Hoe kan iedereen eigenlijk weten wanneer ze iets fout doen?
En hoe word de heilige tijdlijn bepaald door die 3 wezens?

Ook de tva organisatie zelf die staat dan buiten de heilige tijdlijn want ze zijn het zelf aan het verprutsen nu.

En als er een heilige tijdlijn is dan heeft het geen zin om naar de toekomstige films of series te kijken (als kijker) als de uitkomst al vastligt bij de tva (inuniverse).
Het is niet zo vreemd dat er 3 opperwezens zijn die beslissen over de tijdlijn. Dit is nog altijd het universum van een stripboekenreeks. Er zijn evenzeer galactische entiteiten die een persoonsvorm hebben, Death, Eternity, etc. Dit zijn allemaal concepten die in de Marvel wereld een soort van levende entiteit zijn.

Geen idee waarom je hierdoor niet meer naar toekomstige films zou kijken? Het is niet omdat volgens hoe het op dit moment is veel zaken reeds vaststaan dat je als buitenstaander al weet hoe het zal aflopen.


Nu, het lijkt me nu al vrij duidelijk dat deze serie een vrij open einde gaat hebben. Het gaat nu over een tijdlijn die ontstaan is uit verschillende multiverse tijdlijnen, als je dan weet dat er films zoals No Way Home en zeker Multiverse of Madness op het programma staan dan kan deze serie geen gesloten einde hebben.
 
Ik denk dat het nu wel niet lang meer zal zijn eer we Mephisto te zien zullen krijgen, vanwege de verwijzing van het jongetje in de kerk naar de duivelse figuur op het glasraam. Tenzij het de zoveelste afleiding is van Marvel, maar ooit moet het er toch van komen.

Geen idee wie Mephisto is maar ik dacht eigenlijk onmiddellijk aan loki zelf (ziet er toch ook uit als een gehoornde duivel met zijn helm?) en tegen het einde lijkt owen wilson ook te bevestigen dat hij op een gevaarlijke variant van zichzelf moet jagen.

Anderzijds laten ze daarna nog zien hoe die gevaarlijke variant wat troopers in de val lokt en daar heeft die geen hoorns en wordt ook zijn gezicht niet getoond. Beetje vreemd imo want moest het echt die gevaarlijke variant van loki zijn hadden ze dat prolly wel prijs gegeven aangezien ze dat juist ervoor hadden onthuld.

🤷‍♂️
 
Terug
Bovenaan