Loki

Disney+ Loki

Heel goed begin van de serie. Uiteraard grotendeels te danken aan de prestaties van Tom Hiddleston als Loki, een rol die op zijn lijf geschreven is. Enkel hij kan het gesofistikeerde, het "kwaadaardige", en alle verschillende emoties tegelijk zo tonen. Ik denk dat het nu wel niet lang meer zal zijn eer we Mephisto te zien zullen krijgen, vanwege de verwijzing van het jongetje in de kerk naar de duivelse figuur op het glasraam. Tenzij het de zoveelste afleiding is van Marvel, maar ooit moet het er toch van komen.
Ik zou begot niet weten wat mephisto hier te zoeken zou hebben.
Is niet zo interessant karakter en past ook niet in de MCU.
 
Geen idee waarom je hierdoor niet meer naar toekomstige films zou kijken? Het is niet omdat volgens hoe het op dit moment is veel zaken reeds vaststaan dat je als buitenstaander al weet hoe het zal aflopen.
Omdat het inuniverse ook vaststaat , tony die zijn leven opoffert was zijn keuze niet omdat dat de tijdlijn anders verstoort, niemand heeft vrije keuze(wat loki ook zegt in aflevering 2)
Het neemt de emotie weg als je weet dat een onverwacht moment ,mocht er iemand belangrijk onverwacht sterven het gewoon al gekend is door die wezens en feitelijk niets te beteken meer heeft.
Die momenten zijn niets meer omdat het inuniverse zo moet gebeuren en wat de avengers ook doen het zijn de wezens die de touwtjes in handen hebben en niet superhelden of schurken.
De uitkomst is al vastgelegd inuniverse dus waarom is het nog interesant om te volgen als het al vast ligt.( niet door de makers van de film maar inuniverse door de wezens).
Als er fout gebeurd word de tijdlijn hersteld dus geen spontaniteit of gewoon heldendom.gewoon de opperwezens die het controleren.
 
Maar wie zegt dat die drie opperwezens die de tijdslijn beheren de toekomst inderdaad al op voorhand weten?
Op het einde van de eerste aflevering worden een aantal medewerkers van die opperwezen gewoon doodleuk "vermoord" door een versie van Loki (of zo beweren ze toch). Ze hebben dus NIET (langer) de controle over de verschillende tijdslijnen.

Als ze echt de toekomst konden voorspellen dan hadden ze die moorden kunnen voorkomen en die versie van Loki kunnen resetten right?
Maar daarin hebben ze dus gefaald en nu moet ironisch genoeg Loki hun helpen om dit op te lossen.

Voorts ivm het feit dat de Avengers wel mogen tijdreizen en Loki niet, heeft Loki dezelfde gedachte over, als de mensen in dit topic: THIS IS RIDICULOUS! Zegt hij zelf ;)

Ik moet zeggen, het is een goeie acteur, niet iedereen zou Loki kunnen acteren, dat is niet zo simpel.

Als er fout gebeurd word de tijdlijn hersteld dus geen spontaniteit of gewoon heldendom.gewoon de opperwezens die het controleren.
Die opperwezens zijn waarschijnlijk in praktijk zéér boosaardige wezens/duivels die eigenlijk gewoon het universum willen overheersen, maar eigenlijk gewoon héél slechte bedoelingen hebben en zelfzuchtig zijn (zolang het hun maar goed uitkomt is het goed!)

Update: De geruchten gaan inderdaad bovenstaande richting uit

En Hero Loki gaat ze tegenhouden!

---

Swoit ik ga nu deel II even zien :) Disney+ here I come!
Update: Ik heb deel 2 nu gezien en mijn gedachtengang blijkt nog redelijk goed te kloppen ook.
 
Laatst bewerkt:
De variant van Loki die vecht tegen de TVA, is (Too much of a spoiler!). :D

Er zijn ook hier en daar hints (maar dit is nog speculatie) die al aangeven dat de Time Keepers inderdaad helemaal géén goede bedoelingen hebben (zoals ik ook al dacht) en inderdaad boosaardige entiteiten zijn, die eigenlijk geleid worden door een vijand van de Avengers genaamd "Kang The Conqueror" ;)
 
Laatst bewerkt:
dat die Timekeepers niet de good guys zijn, is toch duidelijk? heel die TVA schreeuwt Nazi, SS, en Gestapo.
 
dat die Timekeepers niet de good guys zijn, is toch duidelijk? heel die TVA schreeuwt Nazi, SS, en Gestapo.
Ja als je er even bij nadenkt ligt het er inderdaad zéér dik op. Het gaat niet over alternatieve tijdslijnen vermijden, maar de tijdslijn(en) vernietigen die "Kang The Conqueror" het slechtste uitkomen.
 
Even buiten speculatie over het verhaal (which I like), damn die visuals en de audio.

Heerlijke HDR en sets/scenes, Tom Hiddleston zijn stem klinkt heerlijk eigenlijk met dat accent en die extinction events gaan de kamer nog vele malen laten schudden.

Movie like production values, nog meer dan bij Wanda vision? Falcon vond ik wat tegenvallen daarover.
 
Wanda moest het -buiten de finale- toch niet hebben van de FX, imo. en die waren ook wel heel goed.
Disney+ smijt er wat geld tegen aan.
 
Falcon and the Winter Soldier was maar een mager beestje ten opzichte van WandaVision en Loki. Qua production value zat zeker die eerste aflevering ook echt wel in het AAA-film budget hoor. Dat gaan we niet snel zien in andere films.

WandaVision was gewoon zeer origineel, heel ander beestje ter vergelijking met de andere twee series. Loki is voorlopig gewoon pure fun.
 
WandaVision was toch goed?
Vond ik niet. Gebeurde totaal niets in. Falcon zijn verhaal was misschien dunner dan het goedkoopste wc papier maar er gebeurde toch actie in en de aflevering duurde tenminste langer dan 25 minuten. Bij Wanda Vision was het bijna gedaan na 20 minuten en had ik altijd van "wut?" Er gebeurde gewoonweg niets in. Iedereen zijn eigen smaak uiteraard, want vele vonden het zo goed, maar tja.
 
Maar wie zegt dat die drie opperwezens die de tijdslijn beheren de toekomst inderdaad al op voorhand weten?
Op het einde van de eerste aflevering worden een aantal medewerkers van die opperwezen gewoon doodleuk "vermoord" door een versie van Loki (of zo beweren ze toch). Ze hebben dus NIET (langer) de controle over de verschillende tijdslijnen.

Als ze echt de toekomst konden voorspellen dan hadden ze die moorden kunnen voorkomen en die versie van Loki kunnen resetten right?
Maar daarin hebben ze dus gefaald en nu moet ironisch genoeg Loki hun helpen om dit op te lossen.

Voorts ivm het feit dat de Avengers wel mogen tijdreizen en Loki niet, heeft Loki dezelfde gedachte over, als de mensen in dit topic: THIS IS RIDICULOUS! Zegt hij zelf ;)

Ik moet zeggen, het is een goeie acteur, niet iedereen zou Loki kunnen acteren, dat is niet zo simpel.


Die opperwezens zijn waarschijnlijk in praktijk zéér boosaardige wezens/duivels die eigenlijk gewoon het universum willen overheersen, maar eigenlijk gewoon héél slechte bedoelingen hebben en zelfzuchtig zijn (zolang het hun maar goed uitkomt is het goed!)

Update: De geruchten gaan inderdaad bovenstaande richting uit

En Hero Loki gaat ze tegenhouden!

---

Swoit ik ga nu deel II even zien :) Disney+ here I come!
Update: Ik heb deel 2 nu gezien en mijn gedachtengang blijkt nog redelijk goed te kloppen ook.
Je hebt de drie time keepers en je hebt ook time twisters. Allemaal gemaakt door "he who remains". De drie tijdkeepers zijn in principe OK, maar de time twisters zijn een foute batch kun je zeggen en die maken alles kaput.
 
Aflevering 3 kon me niet echt bekoren. Voor mij is er niks gebeurd in die aflevering, maar we kijken uiteraard verder volgende week.
 
Episode 3 was al wat minder, weinig vooruitgang in het verhaal en personages. Hopelijk is het gewoon opbouw.
 
Terug
Bovenaan