Livestream 30 en 31 januari: in schoonheid afscheid nemen van 9lives




Beste leden,

Nog minder dan een maand te gaan en we nemen voorgoed afscheid van 9lives. We gaan dit echter niet onopgemerkt laten voorbij gaan. Daarom zal Booka Shade, ter ere van 9lives (en in het bijzonder Praga&Nariwari) op zaterdag 30 en zondag 31 januari livestreams organiseren waar hij tal van prijzen zal weggeven!

Tijdens de livestream gaan we niet alleen games spelen, we gaan ook nog eens een kijkje nemen naar de meest memorabele topics van 9lives, we halen nostalgisch wat herinneringen op en gaan samen zien wat de toekomst op BeyondGaming te bieden heeft.

En om dat allemaal compleet te maken, gooien we er nog een sausje van prijzen, veel prijzen, bovenop.

We starten ermee op zaterdag 30/01 om 20u en zondag om 17u. Laten we er samen een mooi afscheid en een nog mooier begin van maken!

Wat zijn jullie mooiste herinneringen hier, momenten of mensen die je nooit zult vergeten, topics waar je met veel plezier aan terugdenkt, of die je het bloed onder de nagels hebben gehaald zoals alleen familie dat kan?

We hopen jullie allemaal te verwelkomen op de stream op zaterdag 30 januari en zondag 31 januari
 
Die is hier hoor
Ja, maar hem post niet dan!
gDlIwb2.gif
 
Ik ben blijkbaar niet zo heel goed in memorabele momenten oprakelen maar bon, laat het duidelijk zijn games.telenet.be en 9lives zijn een soort school van het leven geweest maar vooral een muzikale rollercoaster.

Jammer dat we met COVID zitten of we hadden een spetterend feest kunnen geven :cool:
 
Elvis is hier nog vaak gepasseerd hoor. Hij heeft constant getrolled, heeft denk ik 3 tot 5 keer de 30 strafpunten gehaald en telkens zat onze PM box vol met dreigberichten en haat.

Of hoe iets banaal als een forum het beste (kotk & beyondgaming) maar ook het slechtste in mensen kan oproepen.
 
  • Naast Gamershell mijn go to-website om demo's te downloaden in den beginne
  • Bizzie - of was het Redbulleke? - die alles leegkocht op B&S
  • HL2-subforum waar de hype echt through the roof was
  • Heel de hetze rond die kerel die dat gigantisch bal of feest organiseerde en er uiteindelijk niks van bakte
  • Farse LessThanJake die achteraf crème van ne kerel bleek te zijn (en z'n broer ook)
  • E3-presentaties volgen met de rest van de gamefora
  • Music-forum waar ik een pak nieuwe muziek heb ontdekt en hier en daar zelfs wat .mp3's heb kunnen downloaden van beginnende lokale bands die écht niet verkeerd klonken
  • De deals die ik heb mogen sluiten met mede-9livers
  • Anime-forum waar ik vooral een lurker was om de meningen van kritische fans te checken
  • En persoonlijk ook nog mooie herinneringen aan de job zelf, de contacten met de mensen uit de gaming business (grotendeels echt geweldige figuren in BE en NL), de crew en de samenwerking met Praga, meer peperkoek dan die van hem worden harten niet
 
Denk dat het bij mij vooral de racing community was in het begin, TRC. Heb zelf nog mijn avatars staan normaal (zal eens kijken). We hebben toen ook eens afgesproken in Antwerpen dacht ik, herinner mij iets van McDonalds op het eerste zicht. En op de terugweg met iemand met Saxo (stan?), en gizmo (met een blauwe opel astra denk ik).

gDlIwb2.gif


En ook vooral hardware related zaken voor pc in het begin zie ik, maar dat is al bijna 17 jaar geleden. Niet te geloven eigenlijk..
 
Laatst bewerkt:
De maffe Nederlander Bas en nog iets uit off-topic bij 9Lives.
Die kerel kon u vloeren met één slag, gekleed als een wielertoerist.
 
De maffe Nederlander Bas en nog iets uit off-topic bij 9Lives.
Die kerel kon u vloeren met één slag, gekleed als een wielertoerist.
Het compleet gestoorde van die kerel is dat die al sinds de begin jaren 2000 bezig is met zulke topics op verschillende forums..

Ik heb daar eens een hele lijst van gepost.
 
Ik zit hier zelf nog niet héél lang, maar herinner me wel Lakigigar. Heeft toch enkele adieu's en comebacks gemaakt. Niet willen/kunnen werken, vreemde kijk op de wereld, reisadvies over IJsland maar was er nog nooit geweest. Wat zou daarmee gebeurd zijn?
 
Ik ben hier nog niet zo lang als veel van jullie, maar ik heb op 9lives toch ook al heel wat bijzondere momenten meegemaakt.

De snelheid waarmee we als Crew dingen hebben aangepakt en omgegooid, nog voor dit Blitzproject. De Discord community die samenkwam voor de eerste KOTK-loop, en de forumcommunity erbij voor deze.

Voor mij was het Amerikatopic de echte beginplaats, waarin we zelfs een Amerikagids gingen maken met z'n allen. Dat is maar half van de grond gekomen, maar heeft wel onschatbare informatie opgeleverd, en tal van reisschema's die ik daar samen met Squealer, Tah_B00nz0r, Frado en Eeagle heb opgesteld.

Maar P&A blijft toch mijn favoriete plaats. Awefulsome, zou ik zelfs zeggen. Met stevige discussies met Jack|Herrer, om dan tijdens de eerste lockdown verschillende potjes COD samen te spelen, en goed te lachen. Veel tijd steken in posts die amper worden gelezen, geen tijd steken in een post en dan keihard gepakt worden op een onzorgvuldigheid. En vooral: Nergens kom je zo veel mensen tegen die zo veel weten over zo veel verschillende onderwerpen. Advocaten, dokters, chauffagisten, internationale truckers, sekswerkers, psychologen en psychopaten. Daar kan ik van genieten. Ook al moet je dan soms selectief blind zijn :p

De Vragenvuren vond ik ook heel plezant. Ik denk dat ik nog niet vaak zo veel heb bijgeleerd op zo korte tijd als bij een paar van die dingen.

En bijzondere mensen tegengekomen. Trolls die telkens studiethreads blijven verzinnen, die ene boze ziel die zich voordeed als een vrouw en dacht dat hij ons gecatfisht had. De 49ste iteratie van een welbepaalde zoölogische account. Maar vooral allemaal mensen met een eigen verhaal en soms een totaal andere achtergrond dan ik. Die we soms ook echt hebben kunnen helpen. Dat zijn toch de verhalen die mij zullen bijblijven.
 



Beste leden,

Nog minder dan een maand te gaan en we nemen voorgoed afscheid van 9lives. We gaan dit echter niet onopgemerkt laten voorbij gaan. Daarom zal Booka Shade, ter ere van 9lives (en in het bijzonder Praga&Nariwari) op zaterdag 30 en zondag 31 januari livestreams organiseren waar hij tal van prijzen zal weggeven!

Tijdens de livestream gaan we niet alleen games spelen, we gaan ook nog eens een kijkje nemen naar de meest memorabele topics van 9lives, we halen nostalgisch wat herinneringen op en gaan samen zien wat de toekomst op BeyondGaming te bieden heeft.

En om dat allemaal compleet te maken, gooien we er nog een sausje van prijzen, veel prijzen, bovenop.

We starten ermee op zaterdag 30/01 om 20u en zondag om 17u. Laten we er samen een mooi afscheid en een nog mooier begin van maken!

Wat zijn jullie mooiste herinneringen hier, momenten of mensen die je nooit zult vergeten, topics waar je met veel plezier aan terugdenkt, of die je het bloed onder de nagels hebben gehaald zoals alleen familie dat kan?

We hopen jullie allemaal te verwelkomen op de stream op zaterdag 30 januari en zondag 31 januari
9lives is maar een deel van een hoofdstuk waar ik al mijn hele gaming leven van deel uitmaak, ik zal er bij zijn :) this is a new chapter zeg ik dan :)
 
Ik zit hier zelf nog niet héél lang, maar herinner me wel Lakigigar. Heeft toch enkele adieu's en comebacks gemaakt. Niet willen/kunnen werken, vreemde kijk op de wereld, reisadvies over IJsland maar was er nog nooit geweest. Wat zou daarmee gebeurd zijn?
Die zit hier ook terug :) heb hem zien passeren in de dream synth topic denk ik
 
Ik mis Ryoudragon (of zoiets). Voor de rest heb ik een keislecht geheugen en weet ik geen memorabele gebeurtenissen op 9lives.
Die heeft nog een jaartje meegedraaid in onze studentenclub nadat kil911ler ze had uitgenodigd. IRL een toffe meid.

Ik heb meegedraaid in twee hechte communities hier: de originele Guild Wars (met onze clan Total Equilibrium of Telenet, aka TETN) en de Minecraft server met Housecat, TGC_9012, en Boeffel. Heel toffe tijden. Herinner me dat Boeffel een vrij controversieel figuur was op het forum, maar op de Minecraft server ook best een toffe gast. Werkt nu voor Deutsche Bank :D
 
Ik weet niet of dat op 9lives was, maar ik denk van wel. Maar "de maffiabaas van Deinze", Patrick Piens, die toen nog een muziekwinkel had en klanten afzette met zijn huismerk Cool, vreemde (en illegale) promoties en gewoon belachelijk dure prijzen. En er blijkbaar een archief op nahield wie er "slecht" (of gewoon de waarheid) over hem sprak op fora en die dan gewoon de winkel uit zette. Heeft ook nog bepaalde fora juridisch afgedreigd om topics te verwijderen. Is daarna zwembaden gaan verkopen en nu is het erg stil rond hem.

En uiteraard die ene freule deerne die kwam vragen in Economie & Recht of ze hare ex-partner niet kon uitkopen met het geld van de gezamelijke rekening, waar hij het merendeel aan had bijgedragen. En dan verbaasd was dat "nee, uiteraard niet" het antwoord was.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan