Live muziek & optredens

ik ga morgen en iedereen verondersteld bijna dat het voor 'the killers', whoever dat is. nog nooit van gehoord precies. niet dat er veel bekende namen zijn.

Tot zover:

Brutus :love::love::love:
Amyl And The Sniffers :love::love::love:
Psychonaut :love::love::love:
Black Box Revelation :love::love::love:
Dirk. :love::love::love:
Ezra Collective :love::love::love:
Altin Gün :love::love::love:
High Vis :love::love::love:

Hoofdpodium valt me dit jaar wat tegen tegenover vorig jaar, maar in de club toch al wat toffe concerten gezien.
Billie het laatste half uurtje van gezien, was wel ok, maar echt een klik heb ik er niet mee. Had Limp Bizkit mss ook wel eens willen zien maar dan moeten ze niet samen spelen met Amyl, verdomme.

Ik had geen idee van die vermomming van Clouseau en was toch wel een teleurstelling van formaat :rofl:Ik had toch liever iets anders gezien.
Vandaag King Gizzard en Bear Tooth checken. De Killers ook en tussenin wat hoveren tussen de andere podia. Erg spijtig dat Florence + The Machine niet meer komt, die had ik wel graag eens gezien.

euhm mahbish en Kafim was goed, bij Yung Singh afgebold wegens niet mijn vibe maar was ok. straks kglw en bonobo, mss nog een stukske lefto early bird. niet slecht voor gratis dagticket

X!NK: beter dan verwacht. Niet gedacht dat ze me konden boeien voor het volledige tijdslot.
Zwangere Guy: ondanks de brandende zon toch echt genieten geblazen. Topmoment toen er eindelijk eens onversneden Genks te horen was op het podium.
The girl in red: begon goed, veel energie maar ergens halverwege zakte de pudding volledig in.
The gizards: nog nooit van gehoord maar ik zag er veel t-shirts van. Een fan gevraagd wat voor muziek ze maakte: "echt alles, ze zijn super gevarieerd". Dat is nog nooit een kwaliteitsargument geweest maar toch maar eens gaan kijken. Na een half uur wel alweer weg. Matige boel zeg. Ik ga er wel eens wat albums van beluisteren maar live vond ik het echt niks. Het was in het begin wat psyche rock achtig, maar dan wel met herhaling van dezelfde recepten en typische formats die je dan kan verwachten. Weinig creatief. Echt enorm geërgerd omdat ik echt wel het gevoel had dat dit goed had kunnen zijn.

Dan wat gegeten. Broodje falafel, bwa, slechte keuze. Geen goede sauzen. De dame die lijn fritte gaf was al een zombie van het harde werk doorheen de dag maar de fritte waren oké. Tot slot nog een gyoza's en callipo waren gewoon in orde.

Verder gegaan met Brihang. Publiek had er duidelijk zin in, getuige het meezingen met Goldband voor de start. En het is sindsdien niet meer gestopt. Goede sfeer met een goede Brihang die het publiek weet te bespelen. Mix met nieuw materiaal viel ook gans goed. Mooi zo.
Killers: ben geen fan, maar gaven wel gewoon een goede show. Als een artiest energie geeft, moet ge energie terug geven. Zo is dat. Fijne verrassing dus want ik was wel wat sceptisch tgo de killers. Onterecht dus, prima show.

Al bij al wel goed geamuseerd dus ondanks de chokro maffia

Ik ga er wel eens wat albums van beluisteren ma

Succes, ze hebben er ondertussen een stuk of 18 :lol:

We hebben het hier zelfs al eens uitvoerig besproken

Succes, ze hebben er ondertussen een stuk of 18 :lol:

We hebben het hier zelfs al eens uitvoerig besproken

Ja ik weet het, maar ik ga me baseren op reviews. Als ge aan zo een tempo albums produceert zit er gewoon bucht tussen. Kan niet anders

Update met de namen van gisteren:

Ik vond King Gizzard wel tof, maar het helpt mss als je de nummers al wat kent :unsure:

Girl In Red ook een deel van gezien en vond ik ook wel goed (op spotify nu nog eens geluisterd en op CD toch precies niks voor mij).

Dropkick Murphys was een feestje zoals altijd. Beartooth vond ik ook erg goed.

XINK was ok als opener maar ook niet meer dan dat.

Begin van Macklemore en einde van Foals gezien en dat klonk beide ook goed. Publiek was bij beide ook volledig mee.

The Killers uiteindelijk niet gaan zien want ik was kapot :unsure: En mocht geen foto’s nemen dus:eviltongue:

Zaterdag was uiteindelijk de beste dag voor mij, maar uiteindelijk was het elke dag wel plezant.

Top 3:
Brutus
Amyl And The Sniffers
King Gizzard

Op Pukkelpop kan je als +30er weinig gaan doen. Het noemt dan ook Pukkelpop.

Ik dacht bij het zien van die affiche ook: ik behoor niet meer tot het doelpubliek van Pukkelpop.

Vooral ongelofelijk weinig rock, en heel veel pop en slechte rap.
Froukje? Billie Eilish? Years & Years? Joost? Angèle? Macklemore? En nog het ergste: Clouseau, of Bazart + Pommelien Thijs???
Ok, op de zijpodia stonden er een handvol goeie rockbands geprogrammeerd (Osees, King Gizz enz.), maar dat hoofdpodium is volledig verpopt in vergelijking met vroeger. Bijgevolg een totaal gebrek aan goeie headliners (voor rockfans).

Vorig jaar had je headliners als Arctic Monkeys, Tame Impala, Cypress Hill enz. - toch allemaal andere koek dan pakweg Angèle me dunkt.

Maar bon, zoals gezegd: het doelpubliek is gemiddeld 18 jaar waarschijnlijk, dus vrij normaal dat het mij niet meer aanspreekt op mijn 34e.
Meer verontrustend is dat het doelpubliek ook precies meer Q-Music ofzo aan het worden is (of is dat omdat StuBru ook verpopt is?).

Allez mannen, Billie Eilish is toch gewoon dikke Quality.

En Pukkelpop is toch altijd het festival van de variatie geweest. Nooit was het uitgesproken rock. Nooit. Onterechte kritiek dus.

Als ge u niet meer kunt vinden in de affiche is het gewoon dat ge blijft teren op artiesten uit uw jeugd en geen interesse hebt in iets anders. Daar is overigens niets mis mee. Maar ge kunt toch maar moeilijk ieder jaar editors op de affiche plaatsen. Dat doet Werchter al.

Laten we muziek inclusief houden en geen enkele groep als een "kutband" bestempelen
Allez mannen, Billie Eilish is toch gewoon dikke Quality.

En Pukkelpop is toch altijd het festival van de variatie geweest. Nooit was het uitgesproken rock. Nooit. Onterechte kritiek dus.

Als ge u niet meer kunt vinden in de affiche is het gewoon dat ge blijft teren op artiesten uit uw jeugd en geen interesse hebt in iets anders. Daar is overigens niets mis mee. Maar ge kunt toch maar moeilijk ieder jaar editors op de affiche plaatsen. Dat doet Werchter al.

Editors, wat een kutband (dat is voor mij ook pop trouwens).

Ik vraag ook niet dat het 'uitgesproken rock' is, ik stel gewoon vast dat de balans pop/rock serieus was doorgeslaan naar pop dit jaar.
Misschien ook omdat alles nogal door elkaar geprogrammeerd stond (dus geen uitgesproken 'pop-dag', 'rock-dag', 'rariteiten-dag' ofzo, wat je wel vaak hebt anders).

Billie Eilish heb ik op zich zeker geen kritiek op als headliner. Wereldster, en ze kan zingen, maar het is absoluut niet mijn ding gewoon.

Maar wat artiesten als Clouseau en Pommelien Thijs te zoeken hebben op Pukkelpop, dat vind ik nog iets anders. Zet er anders volgend jaar ook direct Natalia en Belle Perez bij :unsure:

Pop, rock, what's in a name... Ik vind Billie meer Rock uitstralen dan de Killers bv. Gewoon gaan en u laten verrassen, Joris. Oke een week Italië is mooi, maar voor datzelfde geld hebt ge ook gewoon een dag ondermaats gegeten onder een brandende zon in een ongebruikte wei in Kiewit!

Pop, rock, what's in a name... Ik vind Billie meer Rock uitstralen dan de Killers bv. Gewoon gaan en u laten verrassen, Joris. Oke een week Italië is mooi, maar voor datzelfde geld hebt ge ook gewoon een dag ondermaats gegeten onder een brandende zon in een ongebruikte wei in Kiewit!

Ik zit zelfs liever een dag op kantoor dan een dag op pukkelpop, als daar spelen Clouseau, Bazart, Joost, Froukje, Macklemore enz.

Het is trouwens echt niet dat ik geen nieuwe bands kan smaken. De voorbije jaren 2 keer naar Primavera Sound geweest in Barcelona - schitterende dingen ontdekt (en een pak alternatiever dan wat je tegenwoordig op Werchter en Pukkelpop voorgeschoteld krijgt).

Maar goed, ik laat het met plezier over aan de tieners en jonge twintigers. Ooit stond ik daar ook, het is ze gegund.

Ik ben sinds corona niet meer gedaan om financiële redenen (ik ben gewoon diehard in spaarmodus geschoten)

Maar de eerste dat ik er geweest ben was ik al bijna 30, en de beste festivals waren daar laat in mijn 30s.

Sterkte van dat Festival is imo de mindere bands leren kennen in de club etc. Zit altijd wel iets goed, maar onbekend tussen

Terug
Bovenaan