Live muziek & optredens

Springsteen ook gezien op werchter in 2016 of 2017? Was bangelijk!

Vrouwlief was gisteren naar werchter boutique gegaan. 2 uur aanschuiven om te parkeren, 2 uur aanschuiven voor een friet, om 1 uur had pink gedaan. (Wat volgens haar wel top was) en 4 uur was ze thuis…

70 000man bij elkaar is gewoon niet meer oke,
 
Ons openbaar vervoer is dan ook een ramp hé. Met de trein geraak je niet meer thuis en die shuttle bussen ssjah...
Herinner me nog dat ik ooit één keer met de trein naar Werchter ging (combi) en daar stonden we ook de donderdagochtend uren te wachten aant station in Leuven te wachten op een bus naar de festivalzone.
 
Tickets binnen voor 't Hof van Commerce, verder nog een dagje Alcatraz en Rammstein.
Alcatraz wel alleen, maar misschien kom ik wat volk van hier tegen?
 
Springsteen ook gezien op werchter in 2016 of 2017? Was bangelijk!

Vrouwlief was gisteren naar werchter boutique gegaan. 2 uur aanschuiven om te parkeren, 2 uur aanschuiven voor een friet, om 1 uur had pink gedaan. (Wat volgens haar wel top was) en 4 uur was ze thuis…

70 000man bij elkaar is gewoon niet meer oke,
En hoe ver was het rijden voor je vrouw onder normale omstandigheden?

Thé Boss is wel focking vet 👍
 
Parking heeft ons wel gefucked zitten op de laatste parking om hier uit te geraken holy shit, bij aankomst maar 25 min moeten wachten maar om hier nu uit te geraken pfff
 
Ons openbaar vervoer is dan ook een ramp hé. Met de trein geraak je niet meer thuis en die shuttle bussen ssjah...
Waarom laten ze die bussen niet gewoon als vanouds vertrekken aan de Dijle?
Nu moet iedereen te voet over dezelfde steenweg.
Vroeger had je, als je buitenkomt, een volksstroom naar links richting parkings (en campings bij Rw) en naar rechts voor de bussen.
 
Amai wat was dat zeg! De volle 2.5 uur extase. Wat een klasbakken. De nieuwe plaat komt er volgende week aan, ik kan u zeggen : het wordt weer een mokerslagje! Misschien niets echt verrassend t.o.v. hun ander werk de afgelopen 10 jaar, je weet ondertussen dat Gira 1 akkoord voor 20 minuten ad infinitum herhaalt totdat het als mantra in je brein is geboord. Maar in the moment word je compleet meegezogen.

Fantastische zaal trouwens, die Bourla ! Klank was schitterend. 1000x beter dan de laatste keer dat ik ze zag in Kompass
Ik ad dat natuurlijk graag meegemaakt en kijk uit naar het nieuwe album, maar omdat het concert zo dicht tegen de due date lag, heb ik gekozen om m'n ticket te verkopen. Twee dagen voor het concert dan papa geworden, een gebeurtenis die ik voor geen geld in de wereld zou missen.
 
Thé Boss is wel focking vet 👍
Dik de moeite inderdaad. 5 of 6 jaar geleden ook herzien op Werchter en die show was misschien nog een tikje beter. Maar echt veel viel tler toch niet op af te dingen.

Wat een beest, wat een muziek, wat een band, wat een goesting!

De wei af geraken en tot aan de kerk in''t dorp geraken was wel waanzin. Iets meer dan een half uur over gedaan.
Dan groene parking, daar wel mega vlot weggeraakt.

@PBR Streetgang : congrats dude!
 
Wij zijn geen 1 meter opgeschoven met de auto op die parking 30 min tot ze een andere uitgang hebben gemaakt anders zaten we daar zeker 2 uur vast als het niet langer zou zijn.
 
Ik ad dat natuurlijk graag meegemaakt en kijk uit naar het nieuwe album, maar omdat het concert zo dicht tegen de due date lag, heb ik gekozen om m'n ticket te verkopen. Twee dagen voor het concert dan papa geworden, een gebeurtenis die ik voor geen geld in de wereld zou missen.
Superdikke proficiat zeg!! 😊

Geniet met volle teugen. Hopelijk stellen kleine spruit en mama het goed!
 
Tickets gewonnen via Bonsai dus onverwacht topconcert van Bruce gezien. De band amuseerde zich te pletter, beetje melig middenstuk maar anders top.
Om 0u40 goed beginnen doorstappen naar fietsparking blauw en heel vlot weg geraakt.
 
The Boss op Werchter :love2: in één woord fe-no-me-naal.

In wat meer woorden: voelde als een once-in-a-lifetime opportunity, toch aangezien ik niemand in m'n kennissenkring heb die mee naar het buitenland zou reizen voor zo'n concert. Ondanks de leeftijd staat die man er gewoon en waar ik vorige week bij John Fogerty de leeftijd zag als een goed excuus om slechts 1h35 te spelen, heeft Bruce Springsteen wel nog alles gegeven: bijna 3h gespeeld, alle grote hits, enkele verassingen (My Hometown, The River) en wat ook weinige iconische artiesten hem kunnen nageven, zelfs zijn recente materiaal is top.

Praktisch: tja, een gewaarschuwd man is er twee waard, ruim op tijd vertrokken, parkeerticket gekozen voor één van de buitenste parkings betekent langer wandelen naar de weide (30-tal minuten) maar als je daar goed geparkeerd staat en door wandelt na afloop, ben je vlot buiten.
Om 13h15 vertrokken en om 14h30 daar... Bruce Springsteen heeft gespeeld tot 00h49... en ondanks de stevige wandeling en het vele volk dat weg moest, was ik toch om 02h40 terug thuis, en dat is met overstap na carpoolen...

En met 70 000 man op de weide moet je keuzes maken als je goede plaatsen wilt en geen Golden Circle plaatsen kon bemachtigen: dus Triggerfinger nog van vlakbij het podium bekeken, maar daarna: vroeg gegeten en wat drank ingekocht, om vervolgens zo dicht mogelijk bij het podium te kunnen gaan staan buiten de Golden Circle, en dan de waiting game... Jack Johnson en Simply Red waren niet slecht, maar laten we eerlijk zijn: niemand was daar voor hen (festival uitverkocht op 45 minuten met maar één naam bekend), dus ja...
 
De eerste keer (en misschien laatste) Bruce Springsteen live gezien, wat een fenomeen! Hij en de E Street band zijn stuk voor stuk topartiesten. Dit was echt een memorabel optreden, alleen spijtig dat het geluid wat stil stond.

Qua vervoer heb ik wel de goeie keuze gemaakt door te parkeren aan Leuven station en de pendelbus te nemen. Parking heeft 3€ gekost en de bussen werden onder politiebegeleiding terug naar het station gebracht. Optreden gedaan rond half 1 en om half 4 terug in Lommel, heel schappelijk!
 
En met 70 000 man op de weide moet je keuzes maken als je goede plaatsen wilt en geen Golden Circle plaatsen kon bemachtigen: dus Triggerfinger nog van vlakbij het podium bekeken, maar daarna: vroeg gegeten en wat drank ingekocht, om vervolgens zo dicht mogelijk bij het podium te kunnen gaan staan buiten de Golden Circle, en dan de waiting game...
Ik kan dat niet. Gegarandeerd moet ik binnen het half uur naar het toilet.
 
Tickets gewonnen via Bonsai dus onverwacht topconcert van Bruce gezien. De band amuseerde zich te pletter, beetje melig middenstuk maar anders top.
Om 0u40 goed beginnen doorstappen naar fietsparking blauw en heel vlot weg geraakt.

Vond het wel passen. Heeft mij toch gepakt.

Optreden was echt top, stem niet altijd even goed, maar gezien zijn leeftijd eigenlijk nog steeds top. Super nice begeleid ook door zijn band. Ge merkt dat die al lang samen plakken. Anyways, ik ga hier nog lang van nagenieten. Blij dat ik deze legende heb mogen aanschouwen. Wel met klein oogskes en stijf benen op de bureau vandaag :p

We stonden groene parking 2 en bijna geen file gehad om daar te geraken. Rond 00u45 besloten door te gaan, vrij rap buiten en dan klein half uur stappen tot de parking. Geen enkel probleem met buitenrijden.

Ik kan me wel inbeelden als ge een half uur later op die parking aankomt en dus met veel meer volk tegelijk probeert buiten te rijden, dat ge dan gewoon totaal vast staat. Parking was zeer krap en ge kon denk ik maar langs één kant buiten.
 
Ik ben ongeveer om 5u30 thuis gekomen en mocht direct gaan werken die parking om buiten te rijden was gewoon absurd 70 k mensen via 1 uitgang dit kan toch gewoon niet.
 
Ik ben ongeveer om 5u30 thuis gekomen en mocht direct gaan werken die parking om buiten te rijden was gewoon absurd 70 k mensen via 1 uitgang dit kan toch gewoon niet.
En het is ook zo zonde dat sommigen het concert vroegtijdig moeten verlaten, enkel en alleen om die drukte vermijden!
Ze moeten echt terug die pendelbussen naar de andere kant zwieren en de volksstromen spreiden.
 
Gelukkig stonden we ver genoeg en op een kalme plek geparkeerd.
Bij ons was het vooral dat aanschuiven voor die 7 poortjes voor de groene kant aan d hoofdingang en dan, eens op straat, weer alles op een hoopje tot aan de brug.

In al die jaren echt nog nooit meegemaakt. Blij dat we wat verder stonden zodat de chaos op de parkings ons bespaard bleef.
 
Terug
Bovenaan