VTM Liefde voor Muziek

Vorig seizoen vond ik echt geweldig eigenlijk.
Nu is het maar teleurstellend, zoveel volk zit daar precies tegen hun goesting, of ligt dat enkel aan mij?

Gisteren vond ik Emma Bale nog wel goed. Is eens iets anders.
Ik geef het niet graag toe, maar Cleymans & Van Geel waren nog wel bij de besten. Cleymans zou gerust wel solo kunnen gaan tbh
Ja qua sfeer zat vorig seizoen enorm goed, dat wel.
Maar ik kijk voor de nummers en dat was vorig seizoen gewoon ondermaats omdat er 0,0 variatie in zat. Wat ook logisch is als je der 4 insteekt die ongeveer hetzelfde doen (singer/songwriter - vlaamse/nederlandse chanson) en dat gaat opvullen met Regi. Hoewel ik toen aan de versies van Sean niks vond was hij tenminste nog origineel.

En dat heb je dit seizoen toch minder he? Je zit met veel meer variatie in de nummers en dat maakt het toch veel leuker? Al merk je wel dat het qua sfeer op geen hol trekt idd. Ergens logisch natuurlijk... Geike lijkt me heel stil, Tourist is gewoon een verlegen en ingetogen man, Emma is minstens 15 jaar jonger dan al de rest dus heeft gewoon geen raakpunten (en wordt daar blijkbaar ook vaak genoeg op gewezen), Willy Sommers heeft nu eenmaal een ego van hier tot in Brussel en dan heb je nog het meest hatelijke duo van de vlaamse schowbizz erbij gegooid. Dat Bert en Ronny na dag 2 nog niet gezegd hebben van trekt ulle plan, wij gaan een pint drinken ligt waarschijnlijk aan het feit dat het gefilmd is toen de horeca toe was :D

Maandag was, zoals verwacht, geen aflevering voor mij. Ik heb het hoegenaamd niet met Tourist dus kende enkel een paar nummers van ver. Geweldig wel dat die zijn nummer zich perfect leent tot een Willy versie. Voor de rest leek Geike me wel sterk (al heb ik geen idee of dat nummer origineel ook zo breekbaar is) en was Emma ook wel origineel. Cleymans en Van Geel hebben deze keer precies ook wel iets meer moeite gedaan?
Bert en Ronny vond ik gene vette maar het geen waar ze van vertrokken vind ik ook pure bagger dusja.
 
Nog iemand gezien gisteren?

Tourist was geweldig vond ik met zijn versie van Envoi en zelfs Emma Bale klonk lekker.
 
Ik vond Emma Bale fantastisch
Tourist was mijn ding hoegenaamd niet (zoals alles van die man) maar Bert was onder de indruk en daar doe je het voor uiteindelijk.
Ik vond Willy ook nog wel geestig eigenlijk.
Niet onder de indruk van de andere 3 tbh. Maar ik ken misschien ook gewoon de originele nummers niet goed genoeg.
 
Ik kende ook enkel Envoi en dan dat liedje in de versie van Emma Bale.

Ik ben wel enorme fan van Tourist, al paar optredens meegepikt en op spotify speel ik regelmatig zijn albums af.
 
Ik vind My Heroics echt een fantastisch nummer en moet zeggen dat Emma Bale echt een goede cover ervan had gemaakt. Ze kan echt wel goed zingen en hou wel van haar muziekstijl.

Jonas en Jelle zijn echte entertainers. Ik ben er geen fan van, maar ze kunnen ze wel zingen.

En Tourist maakt er ook altijd een goede versie van vind ik. Buiten Horizon ben ik niet persé fan van hem (al heb ik hem 1 keer live gezien en hij had me positief verrast. Het was echt heel goed toen).
 
Er zit dit jaar geen Stef Kamil Carlens of Johannes Genard in die echt verrassende dingen doen met hun covers. Terwijl dat net is waar het programma om zou moeten draaien. Teleurstellend seizoen.

Volgend seizoen graag Raymond vh Groenewoud, Will Tura, Compact Disc Dummies, Dani Klein, Stromae en .. euh... Marco Borsato
Dat zou een seizoen zijn dat meer oplevert dan platte covers.
 
Ik vond/vind Geike nog steeds de beste zangeres van België.
MAAR... ik merk nu ook wel dat ze ergens "gestuurd" moet worden en dat doet de Callier met Hooverphonic dan echt wel goed.

Haar solo-interpretaties zijn té "gevoelig", wet nodeloos gehijg er tussen, vreemde ademhaling, ...
Bizar...
 
Er zit dit jaar geen Stef Kamil Carlens of Johannes Genard in die echt verrassende dingen doen met hun covers. Terwijl dat net is waar het programma om zou moeten draaien. Teleurstellend seizoen.

Volgend seizoen graag Raymond vh Groenewoud, Will Tura, Compact Disc Dummies, Dani Klein, Stromae en .. euh... Marco Borsato
Dat zou een seizoen zijn dat meer oplevert dan platte covers.
Stromae zou mindblowing zijn...

+1
 
Hendrik Willemyns en John Roan of Leonie Gysel van Arsenal zou ook epic zijn.

of Jinte en Maarten van Balthazar

of Tom Barman

of Portland

of Flip Kowlier
 
of ga gewoon ne keer heel breed met u genres :)
Lais, Dvtch Norris, Channel Zero, Maurice Engelen en Bart Kaëll bv.

Puur voor de filmpkes tussendoor zou ik der ook nog Juul Krapuul tussen steken :D
 
Ik vond de cover van Eden van Emma Bale weer sterk. Ik kende haar muziek niet echt, maar ben wel fan van haar stijl. Moest ze in Maastricht naar de Muziekgieterij komen, dan zou ik zeker gaan.
 
Ik vond de cover van Eden van Emma Bale weer sterk. Ik kende haar muziek niet echt, maar ben wel fan van haar stijl. Moest ze in Maastricht naar de Muziekgieterij komen, dan zou ik zeker gaan.

Ik heb veel respect gekregen voor Emma Bale na een klein festivalletje in Kortrijk waar ze om een uur of 17 stond gepland.

Het publiek bestond uit een man of veertig die bestond uit een aantal jonge meisjes, wat vroege vogels die aan het inpilsen waren tijdens het wachten op The sore losers en The van jets en een groepje van vijftien kerels van mid dertig-begin veertig allemaal met dezelfde overall aan die van hun vrouw nog eens buiten mochten voor een vrijgezellenfeest.

Die hebben tijdens heel haar set op vuilbakken staan meppen en de maat aangeven door op bierplateaus te slaan en om de vijf voeten luid " toon uw tetten" te roepen en nog van die marginale zever. Die heeft die idioten zo goed als mogelijk was genegeerd en gewoon haar cool gehouden om toch iets van dat optreden te maken voor het handvol meisjes die er echt voor haar stonden.
 
Ik vind het concept van dit programma op zich wel interessant, maar ik word onwel van al dat kleffe, melige gedoe tussen de nummers. Ik kan daar geen vijf minuten naar kijken. Elke cover is zo fantastisch, zo ontroerend, iedereen een brede smile en tranen in de ogen.
 
Ik vind het concept van dit programma op zich wel interessant, maar ik word onwel van al dat kleffe, melige gedoe tussen de nummers. Ik kan daar geen vijf minuten naar kijken. Elke cover is zo fantastisch, zo ontroerend, iedereen een brede smile en tranen in de ogen.
Wij nemen al een aantal jaren dat programma op, en luisteren enkel maar naar de nummers zelf en ook de paar seconden die ze tonen van het originele nummer. We hebben ook geen boodschap aan al dat onnozel gedoe en het gebleit tussendoor, en op een kwartier tijd heb je heel het programma gezien.
 
Ik vond de cover van Eden van Emma Bale weer sterk. Ik kende haar muziek niet echt, maar ben wel fan van haar stijl. Moest ze in Maastricht naar de Muziekgieterij komen, dan zou ik zeker gaan.
Vond die cover niet goed. Vond het instrumentale gedeelte met alle aandacht weglopen en verdrong haar stem naar de achtergrond. Lied had een Kavinsky - Nightcall vibe
 
Vond die cover niet goed. Vond het instrumentale gedeelte met alle aandacht weglopen en verdrong haar stem naar de achtergrond. Lied had een Kavinsky - Nightcall vibe
Daar heb je zeker een punt. De stem mocht wat meer naar voren komen, maar vond het wel goed. En Nightfall is toch ook een geweldig nummer :unsure: .
 
Daar heb je zeker een punt. De stem mocht wat meer naar voren komen, maar vond het wel goed. En Nightfall is toch ook een geweldig nummer :unsure: .
Ja zalig nummer (nightcall). Vond Bale haar stem tot nu toe enkel in My Heroics part one echt straf uit de hoek komen. Haar eigen cover van Moloko was toen ook maar 'mèh'.
 
Ja zalig nummer (nightcall). Vond Bale haar stem tot nu toe enkel in My Heroics part one echt straf uit de hoek komen. Haar eigen cover van Moloko was toen ook maar 'mèh'.
Ik zou er nu ook geen cd van kopen ofzo, maar heb wel genoeg interesse om een optreden bij te wonen als ze in de buurt kwam.

Die cover van Moloko was inderdaad wat minder.
 
Terug
Bovenaan