Leven na corona - "grotsyndroom" - versoepelingen 9/06

  • Onderwerp starter Deleted member 1888
  • Startdatum
Wat ik niet snap is dat het precies ongekend is dat je ondanks je gevaccineerd bent nog steeds corona kan oplopen.
Alle vaccins zijn toch van het niet steriliserende type dus je hebt altijd de kans om opnieuw besmet te geraken.
De ziekenhuisopnames vallen wel serieus terug van de vaccinatie en dat is de initiële bedoeling toch geweest?
Dat krijg je wanneer de media hysterisch de paniek blijft aanwakkeren door enkel te focussen op besmettingscijfers. Sensatie en angst verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen de media …in het begin van de vaccinatie waren er ook virologen (werknemers van…) en politiekers die gewoon beweerden dat er geen kans meer was op besmetting na vaccinatie …(ga de filmpjes maar zelf opzoeken ) ….nadien is dat wat veranderd maar zijn ze blijven zeggen dat je na vaccinatie veilig bent ….en dat is door de meeste mensen verkeerd begrepen denk ik dan want als ik spreek met volledige gevaccineerden is het wel zo dat de meerderheid denkt dat ze het niet meer kunnen krijgen ... dus ergens wel een nuttig dat ze nu besmettingen vaststellen bij gevaccineerden zodat die mensen ook tot het besef komen dat het nog niet gedaan is .

er nu wel een andere variant dan in het begin van de “epidemie” maar dat hebben de meesten precies niet echt door )


Maar om terug on topic te gaan heeft corona wei nog tot geen invloed op mijn leven …er zijn wat beperkingen akkoor maar daar kan ik mee leven en moesten die weg zijn …tja …ben ik bang om besmet te raken …nee niet echt .
 
Wat ik niet snap is dat het precies ongekend is dat je ondanks je gevaccineerd bent nog steeds corona kan oplopen.
Alle vaccins zijn toch van het niet steriliserende type dus je hebt altijd de kans om opnieuw besmet te geraken.
De ziekenhuisopnames vallen wel serieus terug van de vaccinatie en dat is de initiële bedoeling toch geweest?

Als ik voor mijzelf spreek, ben ik dààr dan wel degelijk van bewust... misschien iets té bewust.

Maar ik denk dat de meesten wel weten dat de vaccins niet alles-beschermend zijn, maar waarschijnlijk denken: "ach, het overkomt mij niet en ik zit wel lekker in die groep van 91% die veilig is, volgens de laboresultaten".

En uiteraard hangt dan nogal veel af van uw persoonlijke situatie, zoals uw eigen gedrag, eigen gezondheidshistoriek, etc...

Maar inderdaad wel verontrustend dat er nu een deltavariant is, waartegen de vaccins toch iets minder goed bescherming bieden.
 
Als ik voor mijzelf spreek, ben ik dààr dan wel degelijk van bewust... misschien iets té bewust.

Maar ik denk dat de meesten wel weten dat de vaccins niet alles-beschermend zijn, maar waarschijnlijk denken: "ach, het overkomt mij niet en ik zit wel lekker in die groep van 91% die veilig is, volgens de laboresultaten".

En uiteraard hangt dan nogal veel af van uw persoonlijke situatie, zoals uw eigen gedrag, eigen gezondheidshistoriek, etc...

Maar inderdaad wel verontrustend dat er nu een deltavariant is, waartegen de vaccins toch iets minder goed bescherming bieden.
Iedereen krijgt vroeg of laat covid, simpele realiteit. Alleen moet je je daar na vaccinatie amper nog zorgen over maken. ;)
 
Iedereen krijgt vroeg of laat covid, simpele realiteit. Alleen moet je je daar na vaccinatie amper nog zorgen over maken. ;)

Tja, wie weet hebben we het al doorgemaakt en hebben we het zelf niet beseft...

Ander voorbeeldje uit mijn omgeving:
Een vriendin van 25. Onbezorgd door het leven en krijgt in de eerste lockdown covid, zonder al te erge symptomen.
Lacht het weg en na een weekje uitzieken is ze terug de oude...

Een goed halfjaar later krijgt ze opnieuw covid, maar dan wel met ernstig ziekteverloop. Geen ziekenhuisopname, maar wel goed afgezien.
Is intussen hersteld, maar zegt dat haar smaakzin nog altijd niet is zoals het vroeger was.

Stel als dit niet meer goed komt, dan beklaag je toch voor de rest van je leven dàt ene feestje dat er net te veel aan was?

Kanttekening: dit was bij haar dus wel degelijk VOOR de periode van de vaccins!
 
Tja, wie weet hebben we het al doorgemaakt en hebben we het zelf niet beseft...

Ander voorbeeldje uit mijn omgeving:
Een vriendin van 25. Onbezorgd door het leven en krijgt in de eerste lockdown covid, zonder al te erge symptomen.
Lacht het weg en na een weekje uitzieken is ze terug de oude...

Een goed halfjaar later krijgt ze opnieuw covid, maar dan wel met ernstig ziekteverloop. Geen ziekenhuisopname, maar wel goed afgezien.
Is intussen hersteld, maar zegt dat haar smaakzin nog altijd niet is zoals het vroeger was.

Stel als dit niet meer goed komt, dan beklaag je toch voor de rest van je leven dàt ene feestje dat er net te veel aan was?

Kanttekening: dit was bij haar dus wel degelijk VOOR de periode van de vaccins!
Twee keer positief getest? Lijkt mij enorm onwaarschijnlijk dat ze effectief twee keer een nieuwe infectie heeft doorgemaakt op zo'n korte periode, gezien de immuunrespons (zeker bij mensen met een goed immuunsysteem) normaal echt wel langduriger is dan dat.
 
Twee keer positief getest? Lijkt mij enorm onwaarschijnlijk dat ze effectief twee keer een nieuwe infectie heeft doorgemaakt op zo'n korte periode, gezien de immuunrespons (zeker bij mensen met een goed immuunsysteem) normaal echt wel langduriger is dan dat.
Ik zou het haar nog eens moeten vragen, maar ik denk dat er zo'n 7 à 8 maand tussen zat...
Eerste keer was gans in het begin en de tweede keer na de vorige zomer, september/oktober...
 
Tja, wie weet hebben we het al doorgemaakt en hebben we het zelf niet beseft...

Ander voorbeeldje uit mijn omgeving:
Een vriendin van 25. Onbezorgd door het leven en krijgt in de eerste lockdown covid, zonder al te erge symptomen.
Lacht het weg en na een weekje uitzieken is ze terug de oude...

Een goed halfjaar later krijgt ze opnieuw covid, maar dan wel met ernstig ziekteverloop. Geen ziekenhuisopname, maar wel goed afgezien.
Is intussen hersteld, maar zegt dat haar smaakzin nog altijd niet is zoals het vroeger was.

Stel als dit niet meer goed komt, dan beklaag je toch voor de rest van je leven dàt ene feestje dat er net te veel aan was?

Kanttekening: dit was bij haar dus wel degelijk VOOR de periode van de vaccins!
Ik heb 2 jaar geleden ook eens goed ziek geweest met de griep. Geen ziekenhuisopname, maar toch wel 4 of 5 dagen in bed liggen ijlen en zweten.

Betekent nog altijd niet dat ik als een angsthaas door het leven moet voor een virus. Mensen worden nu eenmaal ziek, zolang je niet in het ziekenhuis beland of eraan sterft zie ik het verschil niet met andere meer courante groepen waar we iet zo hysterisch rond doen.

Uiteraard heb ik het hier over mensen die gevaccineerd zijn.
 
Ik ga nu even advocaat van de duivel spelen:
Maar als we inderdaad er van uitgaan dat alles "redelijk" veilig is voor gevaccineerden, dan zou er ons in principe niks beletten om festivals te organiseren voor "exclusief" gevaccineerden (dus geen PCR-testen en dergelijke), maar uitsluitend voor full gevaccineerden?
Puur vanuit standpunt gezondheid; los van het discriminerende en praktische beslommeringen, privacy, etc...
 
Mij valt het op hoe sommige het masker toch nog altijd (na meer dan een jaar) niet snappen. Vandaag weer een situatie met een klant aan mijn receptie:

- klant komt binnen zonder masker
- begint dan zijn masker aan te doen op 1 meter van de receptie en slaagt er in om dit correct op te zetten
- komt nog geen minuut later en 1 meter verder dan zijn vorige plek aan mijn receptie (dienst na verkoop)
- en doet dan zijn masker tot onder zijn kin om zijn probleem te beschrijven ...

Onbegrijpelijk gewoon. Moet er eigenlijk mee lachen want zo benauwd ben ik niet (ben ook al gevaccineerd) maar de stoten dat sommige uithalen met dat masker :rolleyes:


EDIT: voor alle duidelijkheid: ik moest er in mijn binnenste wel eens mee lachen maar zijn masker stond heel snel weer op: "wel je masker opzetten meneer" en dat is opgelost. Mensen doen daar op héél uitzonderlijk gevallen na uiteraard niet moeilijk over, je moet ze soms gewoon "wakker schudden".
 
Laatst bewerkt:
het is echt. nu beginnen collegas te vragen ofk morgen ook op kantoor ben, terwijl ik me heb voorgenomen 2 dagen kantoor, 3 dagen werk. het helpt helaas niet dak op 20min wandelen van kantoor woon. ik wil verdorie thuis op mn eentje werken met muziek ffs.
 
Terug
Bovenaan