Lente / Zomer 2024

Niet normaal, nog nooit zoiets meegemaakt. Mijn plantjes buiten zwaar toegetakeld. Als bij wonder is mijn serre nog heel.
Ziet er heftig uit, pukkelpop-achtige downburst als ik de beelden zo zie.

Zie video bij de update van 18:27

Ziet er heftig uit, pukkelpop-achtige downburst als ik de beelden zo zie.

Zie video bij de update van 18:27
Ben er zeker van als je op dat moment hier buiten was je in het ziekenhuis beland was.

Aan de tiktok generatie die foto's & video's van een shelf cloud probeert te maken.

film-vertically.gif

De maatschappij dankt u.

Klopt niet. Ik volg ook af en toe Noodweerbenelux. Het is er soms over maar hier hadden ze wel gelijk.
Dan heeft hij de beroemde Limburgse weerman nog niet op facebook. Die deelde kaartjes met windstoten tot 150km/u

Geen flauw idee waarom die gast zoveel aandacht krijgt

Voor wie in het centrum zat maar niet midden onder de kern van de onweersbuien (de kern leek me +/- de lijn Brussel - Mechelen en het verlengde ervan te zijn), was het vooral veel wind en regen. In het kerngebied ging het daarentegen wel behoorlijk los, inzake is de hoeveelheid neerslag vandaag in Ukkel, dat ook op die lijn ligt, wel indrukwekkend: 41.5 mm. Da's meer dan de helft van normaal deze maand, en je moet daar bovenop ook nog de 8 mm van eerder deze maand bijtellen. Nog eens een record met de tiende te natte maand op rij komt zo weer binnen handbereik.

Laatst bewerkt:
Voor wie in het centrum zat maar niet midden onder de kern van de onweersbuien (grotendeels de lijn Brussel - Mechelen en het verlengde ervan meen ik), was het vooral veel wind en regen. Inzake is de hoeveelheid neerslag vandaag in Ukkel wel indrukwekkend: 41.5 mm. Da's meer dan de helft van normaal deze maand, en je moet daar bovenop ook nog de 8 mm van eerder deze maand bijtellen. Nog eens een record met de tiende te natte maand op rij komt zo weer binnen handbereik.
En er zit vanaf donderdag nog meer aan te komen

Hier in Sint-Katelijne-Waver was het toch ook echt zotjes. Net op tijd thuis met de fiets, scheelde geen 3 min. Heel veel wind, wel korststondig, maar vooral enorm veel hagel.
Mijn Catalpa stond zo mooi in bloei, nu blijven quasi enkel kale takken over.
Jammer, maar er zijn erger dingen.

Naar Antwerpen met de wagen gekunnen. Beetje regen, maar daarvoor zijn ruitenwissers en een paraplu.

Terug thuisgekomen en niks van schade 🤷🏻. Ik zal maar blij zijn zeker 😂

Het was grellig regio Mechelen. Ik dacht dat ze weer overdreven hadden, dus had net voor de regenbuien het gazon bemest en wat gras bijgezaaid op stukken waar ik onkruidgras had doodgespoten. Ik denk niet dat er veel van de mest/graszaad overblijft, ben curieus naar het resultaat binnen een week. 😁

Onze dakgoten en de riolen konden het water niet slikken: onze grindpad naar de voordeur was een beek geworden en onze straat was een rivier geworden. De planten buiten zijn ook goed gehavend door de hagel en wind, morgen de exacte schade opmeten.

Gelukkig voor zover ik kan zien voor de rest geen schade. Planten herstellen zich wel. En om positief te eindigen: onze IBC containers die ik dit weekend deels heb moeten laten leeglopen zijn terug voor een goed deel gevuld. 🥳

we zullen geen echte zomer (aaneensluitende mooie dagen de naam zomer waard) meer hebben vrees ik.

En als we eerlijk zijn wisten we dat al een hele poos. Het zit er gewoon niet in.

Terug
Bovenaan