Lente / Zomer 2024

How zeker man, regio Ninove dikke hagelbollen da heb ik nog nooit gezien
En die lucht komt rechtstreeks vanuit Amerika, kan zo een tornado uit voortkomen

Een tweede supercel lijkt over Ninove getrokken te zijn, hagelstenen van 2-3cm groot. Ik zat er in met mijn auto. Na de hagel regen dat ik niets meer kon zien. Wtf was me dat.

Wanneer begint het onweersfestijn ongeveer in het centrum van het land? Want ik zou graag nog gaan joggen rond een uur of 6 :unsure:

edit: ik zie het al niet goed komen precies, man man man

Bon, klokslag 18u begon het spektakel natuurlijk.

Ik heb me na 1 km omgedraaid en terug naar huis gelopen, want wat er afkwam zag er niet goed uit. Blijkt de juiste keuze te zijn als ik nu buiten kijk.

Goeie timing, mannekes, echt bedankt voor dat mooi avondloopje. :wallbash:

Na die supercell naar huis gefietst. Overal mensen met dweilen en pompen in de weer, straten vol slijk, moeten omrijden wegens overstroomde wegen en huizen, iemand die al een boom in stukken aan het zagen was die ontworteld was. In ons kantoor de kelder ondergelopen, toen ik in de lift zat hoorde ik zo water stromen (ben dus maar snel weer uitgestapt).
Bij ons gewoon de garage en de stal waar water is binnengelopen. De vogelkak die sinds gisteren tegen onze verandadeur hing is er afgeregend, om met een positieve noot te eindigen.

Na die supercell naar huis gefietst. Overal mensen met dweilen en pompen in de weer, straten vol slijk, moeten omrijden wegens overstroomde wegen en huizen, iemand die al een boom in stukken aan het zagen was die ontworteld was. In ons kantoor de kelder ondergelopen, toen ik in de lift zat hoorde ik zo water stromen (ben dus maar snel weer uitgestapt).
Bij ons gewoon de garage en de stal waar water is binnengelopen. De vogelkak die sinds gisteren tegen onze verandadeur hing is er afgeregend, om met een positieve noot te eindigen.
wel grappig, heel de straat stond hier met hun aftrekker buiten :p

Ja hier Vlaamse ardennen ook even niet normaal.
Heb mijn rolluiken naar beneden gedaan, dacht echt dat die hagelbollen mijn glas gingen stuk slaan.
Wat een kloppen.

Prachtige shelfclouds te zien op meerdere plaatsen in ons land. Heerlijk schouwspel.
Jammer genoeg regio Diksmuide enkel 1 flits 1 donder en wat regen.

Londerzeel, allerlei bomen gevallen op de wegen en een straat hier vandaan meerdere ganse daken weg gewaaid.

De zonnepanelen van de buren liggen in onze tuin.

Enkele van de grote ramen op onze noordwestkant hebben water door de rubbers binnen gekregen, zo krachtig waren de rukwinden. Verder geen schade dat ik zie.

In Herentals:
D3YSdHL.jpeg

na alles hier te lezen toch maar voorzorgen genomen.

denk dat zuid west limburg voorlopig toch wel gespaard blijft

Prachtige shelfcloud inderdaad aan de foto's te zien. In Limburg voorlopig niks, al lijken er nog wel wat buien aan te komen vanuit Frankrijk.

Ja lap, ik had wel mijn regenbroek mee naar het werk maar was mijn snorkel en zwemvliezen vergeten.

Een hele dag kurkdroog en net wanneer de werkdag er op zat gingen de hemelsluizen vol open 😒

Londerzeel, allerlei bomen gevallen op de wegen en een straat hier vandaan meerdere ganse daken weg gewaaid.

De zonnepanelen van de buren liggen in onze tuin.

Enkele van de grote ramen op onze noordwestkant hebben water door de rubbers binnen gekregen, zo krachtig waren de rukwinden. Verder geen schade dat ik zie.
Ik heb hier in Humbeek alles gemist 😅. Ik was net boodschappen aan het doen. Mijn vriend zijn vlucht van zijn business trip zou normaal nu aan het landen moeten zijn, hij stuurde om 18u nog of het weer hier ok is, ik zeg nog ‘jaja drukkend warm, geen storm te zien’. Kom buiten en vraag mij wat er gebeurd is, parking onder de takken/bladeren en halve meter hoge hagelbolhopen, oeps 😅. Er zou hier vlakbij een windhoos gepasseerd zijn?!

Ik heb hier in Humbeek alles gemist 😅. Ik was net boodschappen aan het doen. Mijn vriend zijn vlucht van zijn business trip zou normaal nu aan het landen moeten zijn, hij stuurde om 18u nog of het weer hier ok is, ik zeg nog ‘jaja drukkend warm, geen storm te zien’. Kom buiten en vraag mij wat er gebeurd is, parking onder de takken/bladeren en halve meter hoge hagelbolhopen, oeps 😅. Er zou hier vlakbij een windhoos gepasseerd zijn?!
Lijkt te kloppen. Londerzeel, Ramsdonk, Leest en Heffen is een spoor van vernieling, omgewaaide bomen, afgerukte daken etc. Wat verder zelfs dak en eerste verdieping van een huis gewaaid.
Veel schade hier in de regio.

Terug
Bovenaan