Als de wind achter u rolluiken geraakt blazen die die zo uit hun hangsysteemJa hier Vlaamse ardennen ook even niet normaal.
Heb mijn rolluiken naar beneden gedaan, dacht echt dat die hagelbollen mijn glas gingen stuk slaan.
Wat een kloppen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als de wind achter u rolluiken geraakt blazen die die zo uit hun hangsysteemJa hier Vlaamse ardennen ook even niet normaal.
Heb mijn rolluiken naar beneden gedaan, dacht echt dat die hagelbollen mijn glas gingen stuk slaan.
Wat een kloppen.
Noodweerbenelux is zowat het HLN van het weer. Sensatiezucht nie normaal

In Mol zeer weinig gemerkt. Wat een teleurstelling.
Ja waarschijnlijk wel, maar moest een keuze maken.Als de wind achter u rolluiken geraakt blazen die die zo uit hun hangsysteem
Als ze volledig open of volledig dicht zijn, is de kans daarop zeer klein, je mag ze gewoon niet half sluiten.Als de wind achter u rolluiken geraakt blazen die die zo uit hun hangsysteem
Het plots verandering van windrichting is een indicatie dat de cel net gepasseerd is. Dit was de outflow van de cel, wat eigen is aan elk onweer (niet enkel supercells), alleen zal het nu wel veel meer opvallend geweest zijn gezien de kracht deze keer. Die outflow is de "uitlaat" van de cel. Warme lucht die door de cel aangetrokken werd, in de cel zelf afgedaald en afgekoeld is, en eenmaal het de grond bereikt dan weer wegblaast van de cel.Van wat is die verandering van windrichting een indicatie? Supercell?
Inderdaad, ik denk dat juli wel stilaan afgeschreven mag worden ook, de tweede decade sowieso ook alweer. En daarmee is de meteorologische zomer dus al halfweg, en nog steeds zit het patroon muurvast. Voor de derde decade lijken de modellen weer voor een verbetering te tekenen, maar wie daarin gelooft heeft de voorbije weken niet goed opgelet.we zullen geen echte zomer (aaneensluitende mooie dagen de naam zomer waard) meer hebben vrees ik.
En als we eerlijk zijn wisten we dat al een hele poos. Het zit er gewoon niet in.
Opnieuw in het zonnetje in de hangmat gelegen. Het zal van de regio afhangen..... of hoe negatief/positief je naar de dingen kijkt.Ondertussen is het hier wééral eens grijs en mistroostig voor de verandering.
Ondertussen is het hier wééral eens grijs en mistroostig voor de verandering.
Of wat de statistieken zeggen. Met een derde van de maand voorbij zitten we nog niet eens aan een vierde van de zonuren die normaal zijn voor juli. Of je nu negatief of positief naar de dingen kijkt, je kan niet beweren dat we al veel zon gehad hebben. En ook vandaag zal dat niet het geval zijn, de webcams op het KMI tonen ook momenteel overal nog bewolking, op sommige plaatsen is die wel meer gebroken dan op andere.of hoe negatief/positief je naar de dingen kijkt.
In Spanje dan? Want ik zie bij ons toch neerslagsignalen voor elke dag van komende week. Tot en met woensdag redelijk veel, daarna minder.Hopelijk weer geen fata morgana die oplost naarmate we dichterbij komen maar lijkt dat het volgende week droog gaat blijven.
In Spanje hebben ze ook fata morgana's maar dat zijn dan de echte die ontstaan door de zinderende hitte.In Spanje dan? Want ik zie bij ons toch neerslagsignalen voor elke dag van komende week. Tot en met woensdag redelijk veel, daarna minder.
Als je doorklikt per dag zie je ook die neerslagsignalen (vertaald in kanspercentages wel). Enkel vrijdag 19 wordt door hen als compleet droog voorspeld, en dat klopt wel met wat de modellen nu tonen. Maar zoals je zegt, dat kan nog veranderen.Maar in dit geval had ik het hier over: https://www.meteobelgie.be/weerbericht-belgie/1930/zaventem
De gemiddelde temperatuur is dan ook geen temperatuurgarantie en niet meer dan een gemiddelde gemeten over wat, 30 jaar? Schijnt dat de effectieve temperatuur daar dus ook boven of onder kan zitten. We zitten ochere aan twee zomers (waarvan één die nog bijlange niet is afgelopen) met slecht weer. Alweer zo een portie deprimerend drama zeg.de gemiddelde temperatuur meer dan 2 graden onder de normaal
Twee zomers op rij, drie zomers in 4 jaar, met momenteel de vierde te koude zomermaand op rij in wording in de meteorologische zomer.We zitten ochere aan twee zomers (waarvan één die nog bijlange niet is afgelopen) met slecht weer. Alweer zo een portie deprimerend drama zeg.
Nee in oktober krijgen we enkele weken 25°C en zon. En daarna gaat het roer volledig om en krijgen we weer 10 maand regen.Tmag eens gaan herfst worden, ben de zomer al beu. 10-15 graden, regen en de hele dag grijs aub!!!![]()