Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dus na 1 wat droger maandje respijt - een maand die dan behoorlijk koud was in de plaats en uiteindelijk nog altijd te nat - zitten we alweer volop in het regime van de voorbije 10 maanden (en mits enkele uitzonderingen eigenlijk bijna al 2 jaar) waarbij de normale maandneerslaghoeveelheid al voor de helft van de maand gehaald wordt.Juli zal al niet als droge maand in de boeken gaan, dat is zo goed als zeker. Inclusief vandaag moet er deze maand nog 26,9mm vallen in Ukkel. Tot 7u vanmorgen zitten we al aan 13mm van die 26,9mm en het gaat niet direct ophouden met regenen.
Hier is het toch ook serieus aan het regenen in Limburg (zit nu in Tongeren)Nu lijkt de neerslag wel veel meer geconcentreerd te zijn op korte tijd. Dinsdag en vandaag.
Ik heb de indruk dat de zwaarste neerslag westelijker valt dan voorspeld, meer in het centrum dan in het oosten (voorlopig). Oost- en West-Vlaanderen krijgt er ook van langs.

In Zuid-Oost Vlaanderen exact hetzelfde weerbeeld. Al zeker sinds 5u deze morgen onophoudelijk.Met enige zin voor overdrijven maar dat neigt hier (Zuid West-Vlaanderne) naar een zondvloed. Al uren zwaar aan het regenen, non-stop.
Lekkere 15 graden erbij. Ik steek nog net niet het haardvuur aan.
Jezus christus, zo deprimerend.
12 juli.
Als ge naar buiten kijkt zou je het niet zeggen en denken dat het 12 november is.
Enorm deprimerend.

En dan nog "geluk" dat er in september 2023 niet 1mm extra regen was gevallen, of we zaten al aan 13 te natte maanden op een rij.De tiende te natte maand op rij is binnen, het vorige record was 8 te natte maanden op rij.
De meesten die dat beweren/beweerden zeiden dat natuurlijk wel enige tijd geleden. Of enfin, ik denk dat de meesten gewoon zeiden dat eind juni (voor de meeste mensen het begin van de zomer) al gaan beweren dat de zomer om zeep is nogal voorbarig is/was, vooral omdat we toen net een mooie en warme periode doormaakten.Ongezien allemaal en een indicatie van hoe abnormaal het allemaal is wat we nu doormaken, dit is zeker niet een "normale" zomer zoals sommigen nog zouden beweren.
Klopt, hier in Ninove op mijn weerstation reeds 35mm gevallen. Welkom in de Herfst. Triestig.In Zuid-Oost Vlaanderen exact hetzelfde weerbeeld. Al zeker sinds 5u deze morgen onophoudelijk.
Straks moeten we nog kaboutervallen zetten.Drie slechte weer-jaren op rij (gedefinieerd als te zachte/sombere/natte winters en te koude/sombere/natte zomers) is stilaan te veel om van een accident de parcours of een uitzonderlijke situatie te spreken. Lijkt er dus op dat dit stilaan het nieuwe normaal wordt.
Even in herhaling vallen met mijn eerdere verwijzing naar Noord-Ierland.
Het klimaat van Belfast - klimaatinfo Belfast
Belfast klimaatinfo: alles over het klimaat van Belfast zoals temperatuur, neerslag, zonneschijn en de beste reisperiodes.klimaatinfo.nl
Je kan hier Belfast perfect vervangen door pakweg Brussel, Antwerpen of Gent de voorbije 2 jaar.
Uren zon zou ik zelfs nog licht optimistisch durven noemen.

Wij zijn er een 6 jaar terug geweest en qua temperatuur is dat idd hoog, maar het voelde toch doenbaar aan door de zeer droge lucht.
Ze zien er ons wel geen seconde meer terug door wat @Avondland aangeeft. Nog nooit zo'n vervelend volk meegemaakt. Je kan zonder begeleiding je resorts niet verlaten, en zelfs binnen die resorts word je tot vervelens toe lastig gevallen om brolsouvenirs te kopen. Een simpele "nee" leidt meer dan eens tot agressieve reacties daar.
Buiten de resorts mag je je vrouw/vriendin geen drie seconden uit het oog verliezen, of je ziet ze niet meer terug. In Karnak leed onze begeleider ons plots af van de groep richting een afgelegen plek en in de Vallei der Koningen mocht ik zeer uitzonderlijk een ondergrondse crypte zien die niet toegankelijk was voor het publiek, terwijl zijn 2 collega's op mijn vriendin gingen letten. Ja dag Jan. Dan werden ze weer kwaad omdat het niet pakte. Absurd gewoon. En te dom om in te zien dat ze hun enige bron van inkomsten, de toeristen, op die manier wegjagen.

Dat klopt toch niet? De lente van 2022 was droog, warm en zonnig. De zomer van 2022 was uiterst droog, warm, en zonnig.Drie slechte weer-jaren op rij (gedefinieerd als te zachte/sombere/natte winters en te koude/sombere/natte zomers) is stilaan te veel om van een accident de parcours of een uitzonderlijke situatie te spreken. Lijkt er dus op dat dit stilaan het nieuwe normaal wordt.
Evengoed start een extreem warme periode eind deze maand en houdt die aan tot eind augustus.Om het positief te bekijken: we krijgen dus al twee jaar niet meer te maken met extreme temperaturen !!!![]()