Lente / Zomer 2024

Gevaarlijk zonneke vandaag. Op stap geweest in de westhoek. Ingesmeerd en toch verbrand in nek en voorhoofd. Koude wind zal er ook wel wat mee te maken hebben.
 
Hier rond Antwerpen is het eigenlijk de hele dag bewolkt geweest. Maar geen laag wolkendek zoals gewoonlijk, maar cirrostratus met daaronder cumuliforme bewolking, waardoor de zon nooit echt te zien was.
 
Shit man. Absurd dat het in april niet elke dag 24 graden is.

We hebben nu 2 dagen gehad met warm weer, en de rest van de maand gaat voorlopig ondermaats zijn. Niemand spreekt over daaaaagenlang warm weer van 20+°C.

Daarenboven zitten we al in een lange periode van somber weer, en er is dus niet meteen verbetering in zicht.

We mogen klagen dus :oi22:
 
Daarenboven zitten we al in een lange periode van somber weer
Zaterdag 6 april. 24.1°C met 8u29 zon
Zondag 7 april. 19.8°C met 6u25 zon
Maandag 8 april. 21.6°C met 6u59 zon

De normale maximum temperatuur voor april is 10,5°C. We hebben zelfs nog geen enkel dag gehad die frisser was als 10,5°C.
De komende week lijken we telkens rond die 10 graden uit te gaan komen. Wat dus totaal niet ondermaats is maar net volkomen normaal.
 
Ik denk dat het gemiddelde van deze maand nog serieus gaat naar beneden getrokken worden de komende 2 weken. En april zou zo nog normaal kunnen eindigen ondanks dat april tot nu toe zeer warm was gemiddeld gesproken.

Zaterdag 6 april. 24.1°C met 8u29 zon
Zondag 7 april. 19.8°C met 6u25 zon
Maandag 8 april. 21.6°C met 6u59 zon

De normale maximum temperatuur voor april is 10,5°C. We hebben zelfs nog geen enkel dag gehad die frisser was als 10,5°C.
De komende week lijken we telkens rond die 10 graden uit te gaan komen. Wat dus totaal niet ondermaats is maar net volkomen normaal.

10°C als maximum is toch koud voor de tijd van het jaar, normaal is dat 15°C voor april.
 
Pffffff, de komende week amper 10 graden met regen en buien 🤔🤔🤔😡😡
Come join the fun

Screenshot-20240414-215225-Weather-2.jpg
 
Ik heb al geen plannen gemaakt om deze week met de fiets naar het werk te gaan. Misschien donderdag, dat lijkt de beste dag te worden. Heb het me vandaag niet geriskeerd met die rukwinden tot 90km/u die voorspeld zijn (ik heb dan ook voornamelijk tegenwind in het naar huis rijden)
 
Ach, een weekje somber weer ... als het dat maar is. Wel intens genoten van het mooie weer. Zo zou het de hele zomer mogen zijn: geen 30+ temperaturen, maar 20 à 25 graden.
Als het blijft bij dat weekje dan is het geen drama hé. Zolang we weer niet vertrokken zijn voor meerdere weken te fris en regenachtig weer.
 
Ik zeg niet neen tegen stoofvlees met frietjes, maar het moet niet ijskoud zijn om daarvan te genieten :)

Naargelang de tijd van het jaar verandert ook de perceptie van temperatuur vind ik. In januari is 10°C warm, maar in april is dat ijskoud. Ik ben mentaal dan niet meer ingesteld op die kou.
 
Terug
Bovenaan