Lente / Zomer 2024

Er staat weer veel te veel wind, maar toch 18° aangetikt buiten waardoor het vrij aangenaam is.
Ik kan niet wachten tot morgen, ik moet dan wel werken, maar die 24° die er voor hier staat neem ik graag in ontvangst.
 
Er staat weer veel te veel wind, maar toch 18° aangetikt buiten waardoor het vrij aangenaam is.
Ik kan niet wachten tot morgen, ik moet dan wel werken, maar die 24° die er voor hier staat neem ik graag in ontvangst.
Morgen ook weer veel wind. Wel jammer. Ook al is het warm, niet echt plezant om op je gemak buiten te zitten. Maar ik ga het toch doen.😁
 
Hieronder de 14-daagse voorspelling voor Antwerpen.
Je zou dus denken dat het toch wel mooi weer gaat worden.
Awel, we gaan het zien.


We zijn exact 1 dag verder, en zo is het nu al opeens voor Antwerpen.


Zondag van half bewolkt naar bewolkt.
Maandag van zon met hoge sluierwolken instantly naar regenbuien gegaan.
Dinsdag van half bewolkt naar bewolkt met regen.
Woensdag hetzelfde gebleven
Donderdag van zon met hoge sluierwolken naar bewolkt met regen.
etc. etc.

1 dag verschil.

Maar goed, de hotelkamers zullen ondertussen wel al geboekt zijn :sarcastic:
 
Het zou me niet verbazen als we in de (late) middag nog regen krijgen, je zal dan maar alles gemobiliseerd hebben voor die voorspelde zotte lentedag.
 
Idd zo een mooi lenteweer dat ik mijn winterjas aan had om te gaan wandelen met de hond en het me geen seconde beklaagd heb.
 
Waar is die zomerdag naartoe? Zwaarbewolkt en wind hier in Aalst.
Gewoon zoals voorspeld dus? Ik heb geen enkel model een stralende zomerdag zien voorspellen, wel zeer warm voor deze tijd als de zon erdoor komt, maar regelmatig bewolking, wind en saharazand.
 
Gewoon zoals voorspeld dus? Ik heb geen enkel model een stralende zomerdag zien voorspellen, wel zeer warm voor deze tijd als de zon erdoor komt, maar regelmatig bewolking, wind en saharazand.
dMkxDUa.png
 
Maar wie zijn fout is het eigenlijk dat bij elke kans op wat zon men als een kudde naar de kust trekt?

Even for the record, ik bedoel dat van die hotelkamers als sarcasme, geloof er natuurlijk niet echt in.
Maar ik vind het zeer amusant te zien hoe voorstellingen bijna uitsluitend naar beneden worden aangepast, haast altijd slechter weer dan voorspeld.
 
Het is buiten merkbaar warmer dan binnen nu :)
Eigenaardig weer eigenlijk, warmte op transport in april. In volle zomer zouden we ruim boven de 30 zitten.
 
Even for the record, ik bedoel dat van die hotelkamers als sarcasme, geloof er natuurlijk niet echt in.
Maar ik vind het zeer amusant te zien hoe voorstellingen bijna uitsluitend naar beneden worden aangepast, haast altijd slechter weer dan voorspeld.
Ergens wel logisch dat een uitzonderlijke dag meer evolueert naar normaliteit zeker.
Toen we een ongelooflijk droge zomer hadden was iedereen ook op regen aan het hopen, om die voorspellingen altijd te zien omslaan naar meer droogte.

Ik ben net in een bos gaan wandelen in T-shirt, voelde meer dan warm genoeg aan al.
 
Terug
Bovenaan