Lente / Zomer 2024

Ergens wel logisch dat een uitzonderlijke dag meer evolueert naar normaliteit zeker.
Toen we een ongelooflijk droge zomer hadden was iedereen ook op regen aan het hopen, om die voorspellingen altijd te zien omslaan naar meer droogte.

Ik ben net in een bos gaan wandelen in T-shirt, voelde meer dan warm genoeg aan al.

Klopt, maar ik heb het niet over 1 dag. Heb het over een jaar dat ik bijna dagelijks het weer bekijk en het is gewoon bijna altijd een aanpassing naar slechter weer dan voorspeld. Je moet er eens op letten, het is zeer opvallend.
 
OTbXFwJ.png


Kans op stevig onweer/supercells vanavond.
 
Het is opvallend opgewarmd tussen 16u en 18u eigenlijk, in Ukkel 18,9 graden om 16u en 21,5 graden om 18u. Morgen nog 12 graden overdag, bijna 10 graden minder dan vandaag.
Tegen vrijdag zouden we terug 20 graden kunnen halen, en volgende week misschien geen 10 graden meer :)

Dat wordt gevaarlijk voor plaatselijke windhozen volgens Estofex. Vooral het westen maakt kans.
 
Laatst bewerkt:
Deze avond rond 16 uur naar onze noordzeekust getrokken. Wat een heerlijk weertje was dat zeg, bijna zomers gevoel.
 
Midden West-Vlaanderen. Zeer mooie warme avond gehad. Nu komt het wel zeer donker en de flitsen beginnen. Snel naar binnen en naar buiten kijken 🤩
 
Zuid West-Vlaanderen. Er is hier een onweer over getrokken, nog maar weinig gezien.
Geen 2 seconden zonder bliksem.
 
Zuid West-Vlaanderen. Er is hier een onweer over getrokken, nog maar weinig gezien.
Geen 2 seconden zonder bliksem.
Hier zopas een kleine wolkbreuk gehad tussen roeselare en menen. Op een half uur stond de tuin volledig onder (ongeveer een 10 a 15 cm water). Nog een kwartier langer en het liep het huis binnen.
 
Zuid West-Vlaanderen. Er is hier een onweer over getrokken, nog maar weinig gezien.
Geen 2 seconden zonder bliksem.
Wat een flitsen. Zo veel en zo snel na mekaar, twas bijna om epilepsie van te krijgen. Gekke boel.
 
Ook zeer veel intense bliksemflitsen gezien rond 22h (regio Gavere) gisteren avond. Ik had ook zo iets van, dat heb ik toch nog niet veel gezien zo'n lichtshow, en ben boven in een donkere kamer even blijven kijken. Wegens weinig straatverlichting of lichtvervuiling hier, kwam dat indrukwekkend mooi over.
Regen was even hard 30 minuten, maar geen zondvloed hier.
 
Terug
Bovenaan