Kiiilerke2
Member
ik overleef da ni![]()
Niet voor gevoelige kijkers. Wel op heel lange termijn maar tegenwoordig is de kans groter dan hitte bevestigd wordt dan omgekeerd.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik overleef da ni![]()
Niet voor gevoelige kijkers. Wel op heel lange termijn maar tegenwoordig is de kans groter dan hitte bevestigd wordt dan omgekeerd.
Zelf al heeft iemand graag 35°. 1 ons aan gezond verstand weet dat het niet goed is voor een groot deel van de mensen, niet goed is voor oogsten, niet goed is voor dieren, enfin, niet goed is voor het grotere geheel. Je mag het dan nog aangenaam vinden, echt blij kan je er nooit mee zijn of ge moet een heel egocentrisch persoon zijn.Zijn er mensen oprecht blij met een voorspelling van 42-43°C?
Ik ben ook een zomerliefhebber, en met voorspellingen van 32-33°C kan ik perfect begrijpen dat je blij bent. Maar 42-43°C?
Ik vraag me dan ook af vanaf welke temperatuur ze niet meer blij gaan zijn... 45°C? 48°C? 50°C? Of pas vanaf we levend gekookt worden?
Als dit waarheid wordt zit ik op dat moment aan de Golf van Mexico, een tropische streek, waar het koeler zal zijn. Wat een horrorzomer.Niet voor gevoelige kijkers. Wel op heel lange termijn maar tegenwoordig is de kans groter dan hitte bevestigd wordt dan omgekeerd.
Er zijn genoeg mensen die dat weten, maar economische groei en bevolkinsgroei lijken steeds te primeren.Toch leuk om zo uw planeet als labo te mogen gebruiken. Wat zou er gebeuren als we meer CO2 de lucht in blazen? En ook wat CH4, N2O, H2O? Tjiens, dat begint hier serieus op te warmen. What did go wrong? Experiment mislukt. Maar het labo is nu wel om zeep hé. Blijf in het vervolg ne keer met uw poten van de knoppen hé! Hoe dikwijls moet ik dat nog zeggen???
De airco -boeren, één van onze buren al even aan het twijfelen - die is nu als sneeuw voor de zon verdwenen, bestelling ging vandaag verstuurd worden.Zijn er mensen oprecht blij met een voorspelling van 42-43°C?
Ik ben ook een zomerliefhebber, en met voorspellingen van 32-33°C kan ik perfect begrijpen dat je blij bent. Maar 42-43°C?
Ik vraag me dan ook af vanaf welke temperatuur ze niet meer blij gaan zijn... 45°C? 48°C? 50°C? Of pas vanaf we levend gekookt worden?
Overbevolking is relatief, het probleem ligt vooral bij hoe er wordt geleefd. En dan gaat het inderdaad moeilijk worden om aan landen waar de bevolking nu of binnenkort explodeert, een Nigeria bijvoorbeeld, te zeggen dat die mensen niet dezelfde welvaart mogen nastreven als wij hier al jaren hebben, ook al is dat niet houdbaar.Er zijn genoeg mensen die dat weten, maar economische groei en bevolkinsgroei lijken steeds te primeren.
Dat is voor mij ook the elefant in the room: bevolkingsgroei, overbevolking.
Overdrijven is ook een kunst.Het scenario van de kikker die men in een pot koud water legt en dan langzaam aan de kook brengt.
Daar stevenen we als mens al dansend en zingend op af.
ECMWF is toch al serieus geminderd met de superhoge temperaturen volgende week
![]()
Wat mij betreft was dat inderdaad het zwaarste aan afgelopen week: 's nachts koelde het amper af waardoor je dag na dag een accumulatie voelde van de warmte binnen.Toch wel opvallend hoe warm de nachten de afgelopen tijd waren en hoe warm ze nu weer voorspeld worden. Die maken de hittegolf toch wel een pak minder dragelijk omdat er nooit een moment van afkoeling is.
Zelfs in 2019 toen lokaal tot 40 graden gemeten werd, koelde de nacht nog relatief goed af tot 18 graden. Nu zaten we los boven de 20 graden. (bron: https://www.weerstationkempen.be/rapporten/)
Nachten boven de 20 graden heb ik nog maar zelden meegmeaakt precies.
Ja.Zijn er mensen oprecht blij met een voorspelling van 42-43°C?![]()
We liggen nog altijd aan een zee, en we hebben een neerslagoverschot over het laatste halfjaar. De limiet in dauwpunt waarmee ik "niet meer blij ga zijn" (27 graden) gaat veel eerder bereikt worden dan gelijk welke limiet in temperatuur.Ik vraag me dan ook af vanaf welke temperatuur ze niet meer blij gaan zijn... 45°C? 48°C? 50°C? Of pas vanaf we levend gekookt worden?
Knabbel is weer begonnen. Nuja, nachten die warm blijven is nog leuk meegenomen (zolang Knabbel daar vanaf blijft).ECMWF is toch al serieus geminderd met de superhoge temperaturen volgende week
Nu valt het nog goed mee, het is vooral aanvoer en geen muffe vochtigheid.Het zijn inderdaad vooral die zwoele nachten die het zwaar maken.
![]()
Ja, ik denk toch dat dat een verstandige aankoop zal zijn, zeker gezien dit wellicht wel vaker zal voorkomen. Misschien niet elke zomer maar toch vaak genoeg dat de aankoop van een airco-installatie het waarschijnlijk wel waard zal zijn.Het zijn inderdaad vooral die zwoele nachten die het zwaar maken, ik kreeg de warmte niet meer uit huis. Vandaar: het aanschaffen van een airco is iets wat ik tegen de volgende zomer toch in orde wil krijgen. Dan kan ik me gewoon opsluiten in de living met de gordijnen toe en de airco aan als het weer zo'n hittegolf is. Het zwembad helpt ook, maar dat is niet zo handig om te telewerken.
Details op die termijn (en dat geldt ook voor de kaartjes met 40°C die wij posten eigenlijk) kan je echt gewoon niet voorspellen. Het gaat echt om de trend, en die is veel warmer dan gemiddeld. Of het dan, heet of zeer heet wordt. Dat kan je niet voorspellen.ECMWF is toch al serieus geminderd met de superhoge temperaturen volgende week
![]()