Lente en Zomer 2026

Wel in deze kaart van GFS heb ik alvast geen zin

Gelukkig nog in fantasyland (maar toch weer een belachelijke berekening)

6a40fd601e42f.png

image.png.f9431697f06f840d0afb72d30caec1d4.png

Los van alle pluimen en hittekoepels.
Als complete leek eens naar de weersverwachting gekeken 14dagen (voor wat het waard is) en ik zie dat het eigenlijk gewoon blijft doorzomeren komende dagen?
Morgen t.e.m. woensdag iets minder, maar daarna gewoon 28/31/28 graden?
Er is zelfs een kans dat de huidige hittegolf gewoon blijft doorlopen.

Idd, iedereen spreekt hier al van een volgende hittegolf, maar de huidige hittegolf kan op veel plaatsen de hele week doorgaan zolang het niet onder de 25 graden gaat.

Ja en dan nog. What's in a name...
Als het es ene dag 24 graden is ipv 25 doet dat weinig af aan het gevoel.
Technisch gezien is het dan geen doorlopende hittegolf maar gevoelsmatig maakt het niets uit.

Ik vond het vandaag best nog wel pittig en broeierig warm, gelukkig niet meer die loden hitte van de afgelopen dagen. En het begint nu buiten af te koelen, dus alles even open zetten om de warmte buiten te jagen want het is binnen nog altijd 29 graden.

Ik vond het vandaag best nog wel pittig en broeierig warm, gelukkig niet meer die loden hitte van de afgelopen dagen. En het begint nu buiten af te koelen, dus alles even open zetten om de warmte buiten te jagen want het is binnen nog altijd 29 graden.
Naar een leuke 21 graden binnen gaan we het niet meer krijgen tem september denk ik :p

Ik zou het al goed vinden als de hittekoepel afgebroken wordt, dwz de straalstroommeander incl het hogedrukgebied boven EU dat er in gevangen zit.

De windmolens staan vandaag naar West, dat is lang geleden. Hopelijk kunnen de atlantische storingen het hogedrukgebied afbreken.

Als het leven zoals een Hollywoodfilm was konden we ons de vraag stellen of we de hittekoepel niet konden afbreken met een kernwapen.

Terug
Bovenaan