Lente en Zomer 2026

Hier is toch wel wat afgekoeld nu het onweer min of meer voorbij is
Hier ook wel zeker 3-4 graden minder binnen maar 28 is nog altijd niet aangenaam, zal nog wel een paar nachten duren eer die hitte hier echt uit het huis is. Buiten is het nu wel heerlijk, nog altijd wat lichte regen en bliksem.
 
reiEiw1.png


Pluim van gisterenavond bij EC bevestigt. Donderdag alweer dicht bij de 30 terug. En zaterdag gaat ook al naar de 30, net zoals het gemiddelde voor volgende week.

nsBYlY2.png


Bij GFS van deze nacht de middellange termijn een beetje opgewarmd denk ik. En zeker het gemiddelde op de lange termijn nu ook hoger hier, dus GFS pikt dit nu ook op (al is de control run wel niet zo goed maar op die termijn maakt dat eigenlijk weinig uit). Dus de trend blijft er wel inzitten.
 
op twitter zie ik overal tweets dat we binnenkort een nieuwe hittegolf krijgen van 41 graden ? ik overleef dat niet :unsure: op het werk was het 30 min werken 30 min pauze en dat was "maar" met 37 graden

HELP
 
Hier in regio Geraardsbergen viel het eigenlijk wel mee qua wind dan.
Veel flitsen en 15-tal min echt gieten.
Het onweer vorig weekend was zwaarder heb ik de indruk.
Misschien maar best zo 🙂
 
reiEiw1.png


Pluim van gisterenavond bij EC bevestigt. Donderdag alweer dicht bij de 30 terug. En zaterdag gaat ook al naar de 30, net zoals het gemiddelde voor volgende week.

nsBYlY2.png


Bij GFS van deze nacht de middellange termijn een beetje opgewarmd denk ik. En zeker het gemiddelde op de lange termijn nu ook hoger hier, dus GFS pikt dit nu ook op (al is de control run wel niet zo goed maar op die termijn maakt dat eigenlijk weinig uit). Dus de trend blijft er wel inzitten.
Op mijn weer apps zijn ze iets milder wel
 
2 Keer in de week zo'n stevig onweer. Impressionant wel. En net zoals dagenlang die hoge temperaturen redelijk ongezien in België
En wat is de reactie van onze wereldleiders op deze stormen? Inderdaad ja, nul komma nul. Deze planeet gaat er aan. Zo simpel is het.

Ik hoor het ze nu al zeggen: “och ja, in 1824 hadden we ook al zulke stormen alleen bestonden er toen nog geen smartphones”
 
Nog nooit zoveel geflits gezien in mijn leven, wat een fenomenale show zeg. Het is hier binnen nu afgekoeld naar 27,5 graden en aangezien het buiten toch alweer 26,5 graden is zal de warmte helaas nog niet helemaal uit huis worden verjaagd. In de zon is het toch ook al wel warm, maar de loden zwaarte zal vandaag gelukkig niet meer terugkomen. Het ergste is achter de rug. Komende week zijn het nog altijd zomerse temperaturen, maar aangename.
 
3 bliksems en 2 donders vannacht, wat een teleurstelling.
Wel op een paar 100m van hier grote blikseminslag en luide knal, blijkbaar veel mensen zonder elektriciteit gezeten.
 
op twitter zie ik overal tweets dat we binnenkort een nieuwe hittegolf krijgen van 41 graden ? ik overleef dat niet :unsure: op het werk was het 30 min werken 30 min pauze en dat was "maar" met 37 graden
Is onzin.

Er zijn wel signalen dat we opnieuw naar een warme periode gaan in de tweede week van juli. Maar zeggen hoeveel graden dat het zal worden, en daar precies een getal op plakken is onmogelijk op die termijn.
 
Terug
Bovenaan