Lente en Zomer 2026

Voorlopig staan de ramen hier nog wagenwijd open, zolang mogelijk rekken, maar aan de berichten hier te lezen is het bijna tijd om alles op kiep te zetten. Lichte druppels, wat gerommel in de verte en véél flitsen. Benieuwd.

Een echt onweer begot. Prachtig toch, uiteraard om vanop een veilige locatie te aanschouwen. De ware kracht van de natuur. :love2:

Zoiets ik me zelfs niet meer herinneren hier. Normaal is spektakel als dit enkel gereserveerd voor de VS of andere landen waar ze nog echt weer hebben. Hopelijk niet teveel schade.

Voorlopig staan de ramen hier nog wagenwijd open, zolang mogelijk rekken, maar aan de berichten hier te lezen is het bijna tijd om alles op kiep te zetten. Lichte druppels, wat gerommel in de verte en véél flitsen. Benieuwd.
Ja ik zou ze dicht doen.
Dit heb ik nog NOOIT gezien. Apocalyptische bliksem hier.

Het ergste is hier nu precies door. Kwartier lang gewoon permanent licht door de constante bliksem. Wat takken afgebroken bij een boom bij de buren maar voor de rest lijkt het ok.

In mijn ogen toch een terechte beslissing voor Werchter.

Woon er niet zo ver vandaan. Half uurtje geleden gestart met veel wind en vervolgens continue lichtflitsen van de bliksem. Hoeveelheid regen valt precies wel goed mee en voorlopig geen hagelbollen.
Maar elke keer denk ik nu van "het trekt precies weg" en dan is't binnen de minuut weer harder.

Zou toch niet graag in een massa volk op Werchter willen zitten als dit losbarst. Voor't zelfde geld wel hagelbollen van een paar cm en dan vertrappelt iedereen elkaar.

Wat takken afgebroken bij een boom bij de buren maar voor de rest lijkt het ok.
Idem hier, grotendeels voorbij op het eerste gezicht eigenlijk niets van schade. We zullen zien bij daglicht.

Het zal wel een zwoel dagje worden want er is wel wat neerslag gevallen op korte tijd, doch geen hagel.

Herentals afgelopen halfuur ofzo ook flitsen als nog nooit gezien één inslag vlakbij in de wijk gezien en nog paar stevige knallen gehoord.

Zelden meegemaakt dit.

Het ergste lijkt hier voorbij. Ik heb wel schrik gehad met zoveel bliksem. :unsure: Er zijn er nog maar minder dan een half uur geleden.

Ik ben hier wakker geworden puur door de wind. Er was nog geen donder te horen op dat moment. Ik keek naar buiten en ik zag gewoon een dikke windhoos over onze tuin razen, wtf. Daarna enkele superluide knallen ook nog eens.

De piek werd niet zo laat verwacht, maar een paar uur eerder. Sommige modellen toonden twee golven, de eerste golf hebben we gemist (nu in Nederland), de tweede is nu wat naar ons komt en vooral centrumregio's van Vlaanderen + Brussel afkomt. Die tweede golf was inderdaad eerder voor s'nachts.
Die eerste golf is er nooit geweest.
Dat onweer boven Nederland is boven Nederland zelf ontstaan.

Wakker geworden door de hond, een onweer zoals ik het nog nooit heb meegemaakt hier, constant zwaar gerommel en bliksems alsof de MainStage van Tomorrowland naast de deur stond. Omgeving Lommel.

Terechte keuze om de festivals voortijdig te stoppen als je het mij vraagt, als men eens pro-actief reageert en het is goed, mag het ook gezegd worden.

Wakker geworden door de hond, een onweer zoals ik het nog nooit heb meegemaakt hier, constant zwaar gerommel en bliksems alsof de MainStage van Tomorrowland naast de deur stond. Omgeving Lommel.

Terechte keuze om de festivals voortijdig te stoppen als je het mij vraagt, als men eens pro-actief reageert en het is goed, mag het ook gezegd worden.
Ik dacht dat jij in dezelfde stad woont als ik en idd t was gerellig nog stuk straffer als het vorige.

Heel terecht die aflastingen idd... .

Regio Hasselt begon het met enorm veel wind, dan veel regen en constante bliksem, niks extreem gelukkig. Ik had op voorhand alles al open gezet, voelde echt heerlijk die koude wind door het huis waar het nog 32 graden was. :love: Nu het onweer voorbij is is het wel weer gewoon benauwd :unsure:

Terug
Bovenaan