Lente en Zomer 2026

Doe dit zalige weertje ook maar tot eind augustus voor mij.
Toch ook last van de warmte precies?
Je bent niet goed snik(heet) zeker :rofl: .

Regen moet ook niet voor mij maar een graad of 20 kouder mag zeker en vast.
Tegen koude kan je je kleden, tegen deze hitte kan je niets doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan er wel goed tegen, maar je kan toch niet zeggen dat dit aangenaam is... En ik doe graag toch ook gewoon iets hoor, in dit weer kun je amper iets doen.
 
Valt me wel op hoe anders je begint te leven met zulke hete temperaturen, en hoe snel die aanpassing gaat.
Later gaan slapen, anders eten, etc.
Terwijl we 2 weken geleden nog in de gietende regen met 18°C zaten.
 
HLmEn5bWAAAqT7E


Arpege gisterenavond trouwens met een belachelijke temperatuurskaart voor oost-Duitsland, westen van Polen op zondag

Het nationale hitterecord in Duitsland staat op 42.8°C. En in Polen op 40.2°C.

Arpege zit iets hoger dan de andere modellen. Maar ook de andere modellen tonen 42°C-43°C daar.
 
Laatst bewerkt:
Ook leuk om te zien hoeveel mensen nu nog buiten zijn na 22u op een weekdagavond begot. Eindelijk eens wat leven in de brouwerij. Veel muziek te horen en veel lachende gezichten te zien. Textbook zomergevoel. Tijdens de koude en natte eerste helft van deze maand waren de straten al (relatief) stil en dood op dat uur.
Nadat mensen eerst de hele dag opgesloten zaten in hun veel te warme kot, en dan 's avonds wanhopig op zoek gaan naar een beetje afkoeling om de slechte nachtrust in de veel te warme slaapkamer zo lang mogelijk uit te stellen. Maar gezellig dat die late weekavonden zijn!
Kom op, dit is een slechte mop toch :tongue:

Ik heb deze week net verlof en ik heb eigenlijk al spijt dat ik niet gewoon in de koelte gaan werken ben. Los van het feit dat ik thuis niet mag klagen: beneden 26°, boven een frisse 21°.
Maandag en dinsdag heb ik nog de hele dag doorgewerkt buiten, gisteren heb ik rond 14u toch de handdoek in de ring gegooid en vandaag zal het helemaal niets worden denk ik. Sporten na 8u 's ochtends kan je vergeten, uitstappen of terrasjes doen idem.
Neen, aan dit weer verliest quasi iedereen lijkt mij.
 
Op het werk lekt het dak, dus er is deze week een bende dakwerkers bezig. Gisterenavond loop ik langs en ik probeer de sfeer erin te houden: "Jullie hebben wel geluk hè mannen, echt perfect doe-weer!"

Het antwoord was kurwa pierdole en nog wat extra. Mijn Pools is wat roestig. Geen idee wat het betekent, maar de intonatie klonk niet alsof ze me spontaan wilden uitnodigen voor een barbecue.
 
Zalig weertje, al iedere ochtend 100 km gaan fietsen, dan beetje in de schaduw onder een boom chillen tot 'savonds en dan de frisse jacuzzi in. Vandaag werkdag, maar airco op het werk dus ook geen probleem.
Graag tot eind september met regelmatig eens een onweer 's nachts voor mijn gras.
 
Gisteren naar de zee geweest en 2 keer in de zee kunnen zwemmen. Genieten! Het mag voor mij zo zijn tot eind augustus.
Volop genieten en buiten zijn tijdens de dag

Doe dit zalige weertje ook maar tot eind augustus voor mij.
PS: spot de mensen die duidelijk niet werken en al zeker geen fysiske arbeid :P Mensen die werken kunnen niet zomaar ff naar de zee of buiten zijn tijdens de dag; en als ze buiten zijn is het niet om te genieten :sop:

België, en andere landen zoals Frankrijk, kreunen onder de ongeziene hitte met waarschuwingen en problemen overal. Er sneuvelen overal hitterecords en het wordt duidelijk dat de infrastructuur (zowel publiek als privé) er niet op voorzien is. En dit was na dag1 van ~35°, niet meerdere waarbij het 'snachts niet afkoelt.

Zelfs als je dit zelf aangenaam vindt, hoe wereldvreemd en egoïstisch kan je eigenlijk zijn om dit dan een zalig weertje te noemen en te hopen dat het nog meer dan 2maanden zou aanhouden?
 
@Lakigigar en wat zeggen de weerkaarten in deze helse periode? Dus vanaf zondag/maandag koeler?

Misschien vannacht bij de ouders gaan slapen (hebben vaste airco)
 
Laatst bewerkt:
en veel lachende gezichten te zien
Vooral veel opgefokt en oververmoeid volk IMHO.
Zelfs als je dit zelf aangenaam vindt, hoe wereldvreemd en egoïstisch kan je eigenlijk zijn om dit dan een zalig weertje te noemen en te hopen dat het nog meer dan 2maanden zou aanhouden?
Wereldvreemd, gebrek aan inlevingsvermogen (en dito woordkeuze, waar hij al meermaals op gewezen is) of een troll. Je kan nog fan zijn van zomerweer maar als men niet ziet dat veel mensen in dit weer in lastige omstandigheden moeten leven en werken leef je toch op een andere planeet.
 
Gisteren zaten we allemaal te smelten in een oud lokaal terwijl er vooraan studenten nog veel meer stonden af te zien terwijl ze hun master thesis verdedigden. De komende dagen moeten nog een hoop projecten en een doctoraat afgewerkt worden.

We hebben hier allemaal slaaptekort, want wie wil om een deftig uur in bed kruipen wanneer de zon net onder is en we nog zowat aan de maximumtemperaturen zitten. Zeker de kleuter niet die hier rondloopt en normaal om 19u gaat slapen. Sporten komt er ook niet van want gezien ik niet in slaap geraak ga ik niet eventjes om 5u opstaan ofzo, en later op de dag is het te warm (wat niet eens subjectief is, wordt ook gewoon afgeraden).

Het gras afrijden of eens dringend fruit plukken in de tuin, yeah right. Hier staat ook een schommel in dozen waarvoor vrienden deze zaterdag eens zouden afkomen om wat zaken te helpen monteren, afgezegd uiteraard.

Mijn vrouw werkt in de keuken van een WZC. Het was er gisteren 40 °C. Ook meteen de enige dienst waar men niet zomaar kan kiezen iets luchtig aan te doen.

En wat lees je dan (VRT):

Extra druk op spoeddienst in Hasselt​

Ziekenhuizen staan klaar om extra patiënten op te vangen nu de hitte naar een piek gaat. Op de spoedafdeling van het Jessaziekenhuis in Hasselt is het druk, zegt spoedarts Guy Borgers in De Ochtend op Radio 1: "Veel mensen komen binnen met warmtegerelateerde problemen en die komen bovenop de normale drukte."

"We zien onder meer mensen die ondanks de hitte toch gaan sporten, die zichzelf overschatten en dan niet goed worden. Maar vooral ouderen en mensen met chronische luchtwegaandoeningen hebben het nu extra zwaar en krijgen problemen".

Gelukkig is het perfect doeweer voor wie niets te doen heeft!
 
Laatst bewerkt:
Hier in het westen van Noorwegen nog niet veel zomer gezien.

Momenteel maxima van 14 graden.

Liever zo dan 30+ maar 20 zou ideaal zijn.
Zit op mijn terras te ontbijten nu, 21 graden in Østfold :p

Wat dan ook ideaal is, de trollen en idioten met hun " dit is perfect " in België.. Zijn natuurlijk ook altijd dezelfde sujets die een paar jaar terug tegen vaccinatie waren en weet ik veel wat.
 
Kan op het werk momenteel niet klagen.
Lift aan het plaatsen, momenteel opstart dus werken in de kelder op -3. Lekker fris maar de champignons groeien wel aan het plafond door de vochtigheid. Door heel heel de garage hangt een dikke mist 😛.
2 verdiepen hoger op 0 voel je zo de hitte op je afkomen en op het 9de is het al helemaal een sauna.
 
Toch veel kinderen nog op school deze ochtend, mijn zoontje kan er beter tegen dan mij.
Ben wel doorweekt van het zweet, van die kleine wandeling te doen.
 
Idd, ook hier volop appreciatie. Dit weer is de beste "behandeling" die er is. Volop genieten en buiten zijn tijdens de dag, eens geen bijna non-stop hybride herfst/zomer zoals de laatste jaren. Zalig dit. 50 jaar geleden dat zoiets nog voorgevallen is (al was dat ook niet exact hetzelfde).

Btw ik heb een airco (kwam erbij, niet voor gekozen) maar leg hem nooit aan. Gewoon raam open, 28 graden buiten, meer verkoeling is niet nodig.

Ook leuk om te zien hoeveel mensen nu nog buiten zijn na 22u op een weekdagavond begot. Eindelijk eens wat leven in de brouwerij. Veel muziek te horen en veel lachende gezichten te zien. Textbook zomergevoel. Tijdens de koude en natte eerste helft van deze maand waren de straten al (relatief) stil en dood op dat uur.

Doe dit zalige weertje ook maar tot eind augustus voor mij.
Vanaf welke temperatuur zou jij het ondraaglijk warm noemen?
 
Idd, ook hier volop appreciatie. Dit weer is de beste "behandeling" die er is. Volop genieten en buiten zijn tijdens de dag, eens geen bijna non-stop hybride herfst/zomer zoals de laatste jaren. Zalig dit. 50 jaar geleden dat zoiets nog voorgevallen is (al was dat ook niet exact hetzelfde).

Btw ik heb een airco (kwam erbij, niet voor gekozen) maar leg hem nooit aan. Gewoon raam open, 28 graden buiten, meer verkoeling is niet nodig.

Ook leuk om te zien hoeveel mensen nu nog buiten zijn na 22u op een weekdagavond begot. Eindelijk eens wat leven in de brouwerij. Veel muziek te horen en veel lachende gezichten te zien. Textbook zomergevoel. Tijdens de koude en natte eerste helft van deze maand waren de straten al (relatief) stil en dood op dat uur.

Doe dit zalige weertje ook maar tot eind augustus voor mij.
Hier was het gisteren ook van dat! De hele wijk kwam savonds opeens spontaan naar buiten, de BBQ aangestoken en de Johnny heeft na 20 jaar zijn dj set nog eens naar buiten gehaald. Echt iedereen heeft de hele nacht gedanst en gelachen door dit weertje, wat een ambience!

Momenteel is het hier 33 graden binnen en 30 buiten, raam op een kiertje gezet, heerlijk die afkoeling!
 
De sterftecijfers zullen weer pieken, terwijl sommigen dit hier liggen toejuichen, onbegrijpelijk.

"Ik heb airco, maar ik zet hem niet op" "lekker slapen bij 28 graden" ... oke tough guy.
 
Terug
Bovenaan