Lente en Zomer 2026

Deze ochtend een berichtje van de directie, je mag je kind thuis laten.
Betaal genoeg aan schoolfacturen en gemeente belastingen ( is een gemeente school )
Zorg dan dat er verkoeling is.

Nu zie ik ze elke keer met hun ventilator over straat lopen.
Lees ik dan nog net, dat kinderen op de bus uren zitten zonder airco.
 
Amai, stevig verschil met gisterenochtend toen het nog heerlijk was buiten. 'k Zal maar een Theo'ke doen en zeggen dat we niet panikeren en dat als we het warm hebben we gewoon in ons zwembad moeten springen. Genieten, mannekes. Let them eat cake.
Ja, het verschil is heel groot, dat belooft voor de komende dagen met ongezien warme nachten. Yeuj.
 
Deze ochtend een berichtje van de directie, je mag je kind thuis laten.
Betaal genoeg aan schoolfacturen en gemeente belastingen ( is een gemeente school )
Zorg dan dat er verkoeling is.

Nu zie ik ze elke keer met hun ventilator over straat lopen.
Lees ik dan nog net, dat kinderen op de bus uren zitten zonder airco.
Mja, ik vind net dat we heel weinig betalen aan schoolfacturen, wat ook de reden is dat die continue voor geld bedelen met allerhande activiteiten. Alles is er vooral op voorzien om geen cent te kosten, waardoor je schoolgebouwen van voor WO1 krijgt die niet aangepast zijn.
 
Mja, ik vind net dat we heel weinig betalen aan schoolfacturen, wat ook de reden is dat die continue voor geld bedelen met allerhande activiteiten. Alles is er vooral op voorzien om geen cent te kosten, waardoor je schoolgebouwen van voor WO1 krijgt die niet aangepast zijn.
Ze krijgen niet enkel inkomsten van de schoolfacturen, ook de gemeente komt er tussen.
Vorig jaar nieuw complex gezet, en een dak vol zonnepanelen.

Waarom installeren ze dan geen airco's, was die kost nu zoveel meer ?

Overheid moet er dan in tussen komen, ipv drones te kopen die hun eigen vernietigen.
Omdat er één een helikopter verward met een drone.
 
Het zal nog niet zijn zeker. Vanmorgen al even langs de winkel geweest en dat voelde alsof het op de middag was. We stoten ons hier wel door. Het is ook maar dat. Ik zal de dochter wel van voldoende water en zonnecreme voorzien.
 
Mja, ik vind net dat we heel weinig betalen aan schoolfacturen, wat ook de reden is dat die continue voor geld bedelen met allerhande activiteiten. Alles is er vooral op voorzien om geen cent te kosten, waardoor je schoolgebouwen van voor WO1 krijgt die niet aangepast zijn.
Kunnen ze dan hun lessen niet uitzonderlijk buiten zetten in de schaduw geven (als er nog les is nu) , of sproeiers en extra water voorzien?
 
Waarom installeren ze dan geen airco's, was die kost nu zoveel meer ?
Als je iedere kamer in secundair onderwijs een airco wil geven, ja dan gaat dat enorm veel geld kosten. De ouders kunnen dit bedrag ook gerust betalen door bv een verhoging van €100 per jaar per kind. Ik veronderstel dat je daarmee akkoord gaat?
 
Als je iedere kamer in secundair onderwijs een airco wil geven, ja dan gaat dat enorm veel geld kosten. De ouders kunnen dit bedrag ook gerust betalen door bv een verhoging van €100 per jaar per kind. Ik veronderstel dat je daarmee akkoord gaat?
Die 100 euro per jaar, betaal ik met plezier !
 
Kunnen ze dan hun lessen niet uitzonderlijk buiten zetten in de schaduw geven (als er nog les is nu) , of sproeiers en extra water voorzien?
Ik denk niet dat al de speelplaatsen genoeg schaduw hebben daarvoor, of schaduw tout court. Zo'n basisschool Balder, voor wie dat heeft gezien, dat is gewoon een oven nu.
 
Een airco in een klaslokaal lijkt me nu niet de grote investering (1500 euro voor een split unit denk ik?), en je kan er ten slotte ook mee verwarmen. Gecombineerd met zonnepanelen kost dat in feite niets om die te laten draaien overdag tijdens een hittegolf (of is de stroom sowieso goedkoop)
Ge moet dan ook geen leidingen/centrale verwarming en radiatoren steken.
 
Een airco in een klaslokaal lijkt me nu niet de grote investering (1500 euro voor een split unit denk ik?), en je kan er ten slotte ook mee verwarmen. Gecombineerd met zonnepanelen kost dat in feite niets om die te laten draaien overdag tijdens een hittegolf (of is de stroom sowieso goedkoop)
Ge moet dan ook geen leidingen/centrale verwarming en radiatoren steken.
En dat bekostigen de scholen door een pizzaslag?
 
Terug
Bovenaan