Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bewolking is idd vrij hardnekkig. Hier in BXL zie ik in de verte de heldere hemel in het Zuiden, maar hier nog steeds flinterdun wolkendek. De zon moet het momenteel afleggen. Boksmatch tussen de zon en de bewolking. De windmolens staan stil, wel naar Noordoosten gericht. Wel handig zo een windmolen, gratis windrichtingmeter.Lijkt me geen zekerheid dat vandaag zelfs die 30°C gaat gehaald worden. éénmaal de zon er goed door komt kan het wel rap gaan en zit je op een tweetal uur van 22°C op 30°C, denk ik. Zal te zien zijn hoe hardnekkig die bewolking gaat zijn.
rubenweytjens.be
Sorry, maar dit is of totaal wereldvreemd of trollen.Maar voor de hitteliefhebbers: de tmax zal hierdoor helaas weer minder zijn dan het ging geweest zijn als de dag ook zonnig begon, en mogelijks mag de tmax voor de komende dagen ook meteen al een beetje bijgesteld worden naar beneden.
In Beitem als 3 graden erbij tussen 10u en 12uLijkt me geen zekerheid dat vandaag zelfs die 30°C gaat gehaald worden. éénmaal de zon er goed door komt kan het wel rap gaan en zit je op een tweetal uur van 22°C op 30°C, denk ik. Zal te zien zijn hoe hardnekkig die bewolking gaat zijn.
Is Theo Francken dan gekend voor zijn genuanceerde en weloverwogen communicatie op social media?Is die zijn account gehackt? Want als je pocht met een zwembad en een bbq, terwijl het merendeel van de bevolking afziet en zo'n luxe niet heeft, mag die wel op het matje geroepen worden en een week verblijven op een appartement met alleen maar een ventilator.
Hier is ook niks gevallen (regio Mechelen). De radars gaven wel lichte regen maar ik veronderstel dat alles verdampt was tegen dat het op de grond valtHier (NW van Brussel) is het alleszins nog droog, ook al zegt het KMI dat het aan het regen is. De voorspelde intensiteit is ook al serieus naar beneden bijgesteld.
Geen idee, ik volg die mensen niet.Is Theo Francken dan gekend voor zijn genuanceerde en weloverwogen communicatie op social media?
Voor mij past dat gewoon perfect bij het clichématig beeld dat ik van Francken heb. Enfin, meer iets voor de "social media is kanker"-discussie maar je kan kennelijk niet conservatief of rechts zijn zonder ook minstens een beetje te sneren naar de media (die je groot maakt) en te spreken over "klimaathysterie". Hé het was vroeger ook warm hé, niet neuten. Het is the drop in the emmer that is full zenne.Geen idee, ik volg die mensen niet.
Af en toe wat fratsen die aan het licht komen, dus zo verrassend is die post ook niet.
Woordkeuze is onbegrijpelijk met 'twee dagen warm en we gaan weer allemaal doodgaan', goed wetende dat dier en mens in auto's worden achtergelaten met alle gevolgen van dien.
Als de binnenmuren van de slaapkamer overdag al wat kunnen afkoelen (of in ieder geval niet meer verder opwarmen), zal dat toch al iets gewonnen zijn voor de nacht. Maakt wel te veel lawaai om de hele nacht te doen draaien (en verbruikt dan waarschijnlijk ook te veel om een hele nacht toe te komen met thuisbatterij).Kortom, perfect doeweer!!Nee, we gaan niet allemaal dood.
Ja, je mag absoluut van de hitte genieten als je dat lukt. Zoveel te beter! Niemand heeft ooit anders beweerd.![]()
Maar stop alsjeblieft met die flauwe kul door bijvoorbeeld te beweren dat Armand Pien geen drama maakte en ons aanspoorde om te genieten van 38 graden. Of door te stellen dat het in 1947, 1969, 1976... ook zeer warm was toen je moest bevallen of zonder petje op de pikdorser zat. Toen was het zwaar om hoogzwanger te zijn, nu ook. Toen was het ongezond om in de blakende zon op een pikdorser te zitten, nu is het nog steeds ongezond om zwaar werk onder de loden zon te verrichten.
We leven ondertussen in 2026 en de wereld ziet er totaal anders uit dan 30, 50, 70 jaar geleden. Het is duidelijk dat dit mogelijk de warmste week ooit wordt, in een druk bevolkte maatschappij.
Waarom deze warmte dan afdoen als "dit is niet de eerste keer", "vroeger dit", "vroeger dat"... "Mijn bomma zus" en "mijn bompa zo"...
Iets wat nog nooit is gebeurd, hebben jullie bomma en bompa ook niet meegemaakt. En zelfs al zou het de tweede keer zijn in de geschiedenis: het wordt er daarmee nog altijd niet minder warm op.
Verhalen uit het verleden zijn nu volkomen irrelevant. We leven nu en moeten er nu samen het beste van maken.
Dus lieve mensen. Ga nu de komende dagen alsjeblieft niet de held uithangen, met als risico dat je op de Spoed belandt of een ziekenwagen nodig hebt. Terwijl de hulpdiensten het sowieso al zwaar gaan krijgen met mensen die niet de held uit hebben gehangen, maar met een bang hartje naar de weersverwachtingen keken. En helaas toch geveld worden.
Ik begin me zoals jullie merken echt op te jagen in zoveel simpele, kortzichtige praat momenteel. Ook dát is ongezond ja. Gelukkig zijn er nog veel mensen die wél de ernst van de situatie inzien.
Het zijn niet zij die overdrijven. Degenen die overdrijven zijn degenen die de noodzakelijke maatregelen in het belachelijke trekken. Vermoedelijk als een angstreactie, maar dat laat ik aan psychologen over.
Nogmaals: er is geen enkele reden tot paniek. Dat is het nooit.
Maar een beetje verantwoordelijkheidsgevoel kan soms zeer nuttig van pas komen. Zodat er voor een aantal mensen toch wat miserie bespaard blijft.
Voor een knappe buurvrouw zou ik ook nog mijn privé zwembad willen openen moest ik een knappe buurvrouw en een privé zwembad hebben.Zojuist op het nieuws gezien dat ze noodmaatregelen hebben gemaakt voor de hitte, iedereen die een privé zwembad heeft moet vanaf morgen verplicht de deur openen voor iedereen die het te warm heeft.