KBE
Well-known member
Avelgem heeft er toch goed van gekregen.
Die hebben ook veel geluk gehad.
Die hebben ook veel geluk gehad.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oei, das nie ver, bliksem dan ?Maat stuurt mij net foto van de Huisekoutermolen in Kruisem die vernield is...

Windstoot denk ik.
![]()

Met een onweer kan je lokaal immense verschillen hebben op slechts enkele kilometers.Ik zie hier net drie berichten van regio Gent over veel wind, bliksem en hagel.
Klopt, absoluut niets buiten wat donkere wolken hier.Gelukkig ziet het er naar uit dat Dessel gespaard blijft. Dat moeten daar ook bange uren geweest zijn.
Je bent duidelijk niet in Gent geweest vanavond. Evenementen mochten - meer dan terecht - niet doorgaan. Parken werden afgesloten. Genoeg foto's van schade en omgevallen bomen zien passeren. Dus neen, zo overroepen was het helemaal nietTweede lijnje viel ten prooi aan het klassieke uitfizzelen eenmaal de Franse grens gepasseerd.
Het zal nog wat regen geven waar het nu nog overtrekt (opnieuw gebied tussen Brugge en Gent).
En zoals het er nu uitziet, is het daarmee dan ook afgelopen met het "code oranje" onweer voor vanavond/vannacht.
Voor zover ik kan zien in de stations ter plaatse is de voorspelling van zware wind en hagel in regio Torhout niet uitgekomen. Het heeft enkel kort gebliksemd en geregend. Gent gelijkaardig - het advies aan de Gentenaars om "binnen te blijven" was overroepen. In andere gebieden - regio Kortrijk en Vlaamse Ardennen - was die wind en hagel er dan weer wèl. Onweer is zeer lokaal - en het liep uiteindelijk oostelijker dan het KMI had verwacht - daarom wat vreemd dat men al uren op voorhand ingrijpende beslissingen nam zonder dat men wist waar het onweer precies ging passeren. Maar ja, verzekeringen.
Maar dat is geen windhoos.![]()
“Ik ben moeten vluchten voor zoveel natuurkracht”: lezer maakt beelden van windhoos in Petegem-aan-de-Schelde
Bij het aanbreken van het <a href="https://www.hln.be/weernieuws/onweer-met-supercelkarakter-arriveert-in-belgie-bliksem-slaat-in-op-schoorsteen-van-villa-in-moorsele~ac484c3e/" target="_blank">onweer vanavond</a> ontstond een indrukwekkend natuurverschijnsel op de grens van Oost- en...www.hln.be
Als de windhoos over die akker naar de filmer toe komt, zo snel ging het hier ook.