Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Deze week verlofVorige week had ik verlof, geen schitterend weer maar zo rampzalig als deze week was het niet. Ben toch blij dat ik deze week terug aan het werk ben. Als je thuiszit heb je niets aan zo’n week.

Dat het nu wisselvallig is en slecht weer in juli heeft ook als oorzaak de opwarming van de aarde -als ik de boekskes mag geloven-.
De verklaring? De opwarming van de aarde zorgt voor meer kans op 'extreme weerbeelden'. Daar hoort ook wisselvallig weer bij.
Maar ja, tegenwoordig heeft elk weerbeeld als verklaring: 'Dat is door de opwarming van de aarde he!'.
Ik ben ermee akkoord dat die opwarming er wel is, maar de helft van wat in de boekskes staat hierover is toch ook gewoon zever om de boekskes vol te krijgen ??![]()
Door de blokkade krijgen we bij ons geregeld lagedrukgebieden. Daar hangen dan weer storingen en buien aan vast.
Komen zulke blokkades dan veel voor? Volgens weervrouw Sabine Hagedoren zullen we die door de klimaatopwarming nog meer zien.
Het huidige herfstweer kan wel degelijk gelinkt worden aan de klimaatopwarming, net zoals het beeld van extreem warme temperaturen.
Niks abnormaal aan dus. We zijn nog geen enkele keer onder de 20 gegaan.In het land variëren de normale maandelijkse waarden van de maximumtemperatuur tussen 20°C en 24°C
![]()
Waarom het in België relatief fris blijft terwijl Zuid-Europa puft onder de hitte | VRT NWS Nieuws
Wie koelte wil, moet het niet ver gaan zoeken. Terwijl verschillende landen in het zuiden van Europa puffen onder hoge temperaturen, blijft het in België "relatief" fris. Met de nadruk op blijven, want ook volgende week worden er temperaturen tot ongeveer 21 graden Celsius verwacht. Hoe komt dat?www.vrt.be
Dan is het eerder een kwestie van perceptie, vrees ik.Wat zeg jij nu? 't Is zowat de meest "normale" maand juli van de laatste 30 jaar als je naar de cijfers kijkt...
Velen hebben ook maar twee weken verlof in de zomer.Komt er natuurlijk ook wel bij dat het in juni juist zeer warm en zonnig was en nu veel mensen verlof hebben het veel minder zonnig/warm is.
Vakantie is niet onbeperkt, en dan heb je er meer aan wanneer het goed weer is toch. Als ik zou 2 weken thuiszitten met slecht weer dan heb ik niet echt het gevoel dat mijn batterijen zijn opgeladen.Velen hebben ook maar twee weken verlof in de zomer.
Als iemand vorige of deze week geboekt heeft in eigen land (zee, Ardennen, ...), beleeft nu niet bepaald een aangename periode.
Als ik al lees dat sommigen liever terug gaan werken, dan nog 'thuis' te zitten...
Absoluut!Vakantie is niet onbeperkt, en dan heb je er meer aan wanneer het goed weer is toch. Als ik zou 2 weken thuiszitten met slecht weer dan heb ik niet echt het gevoel dat mijn batterijen zijn opgeladen.
Ja maar er is een verschil tussen dit weer rot vinden (dat mag zeker) en spreken van 'herfstweer' of abnormaal koude temperaturen of weet ik veel. Zoals al gezegd: het is nu eens een paar dagen wat minder en mensen beginnen al te doen alsof we bij 10 graden zitten te bibberen. In juli hebben we ook al een dertiger gehad en is het ook al heel warm en mooi geweest. Buien en mindere dagen zijn, voor ons land, te verwachten in de zomer.Dan is het eerder een kwestie van perceptie, vrees ik.
In het 'ergernissen'-topic kan je ook een aantal reacties terugvinden van forumleden die het huidige weer in vraag stellen.
Of misschien een kwestie van normvervaging, zoals @RidderBauknecht aangaf?
Akkoord met wat je aanvecht over de normale waarden, dus het is perceptie.Wat we in juni gehad hebben was abnormaal. Juli is tot nu toe echt wel vrij gewoon op veel vlakken. En nogmaals: het staat mensen vrij om te klagen over dit weer, maar dit abnormaal noemen is gewoon aantoonbaar fout. Dat is geen kwestie van perceptie.