RidderBauknecht
Well-known member
Neen, het is geen perceptie. Enfin, of je dit weer leuk of niet vindt is inderdaad perceptie, en ik ga hier niet vervallen in zo'n typische BG discussie over semantiek, maar als je komt claimen dat dit herfstweer is en dat we de 'huidige temperaturen absoluut niet normaal moeten vinden' en daarbij spreekt over een 'vrij abnormale zomer in de maand juli' dan zit je fout en moet je achteraf niet komen vertellen over perceptie. In een topic over lente en zomer in het wetenschapsgedeelte van het forum mag dat wel gewoon geduid worden vind ik. Je perceptie is dan fout, en de cijfers spreken je tegen.
Je aanvankelijke post kwam voor mij niet over alsof je het enkel over het gevoel hebt, en daar reageerde ik op, want juli is op veel vlakken een doorsnee maand juli voor ons land, en eigenlijk moeten we de huidige temperaturen net wel normaal vinden. Dat zijn ze trouwens -tot nader order- ook. Normaal. Perfect normaal.
Verder, op dit moment:
[Edit] Zie ook dit artikel.
Je aanvankelijke post kwam voor mij niet over alsof je het enkel over het gevoel hebt, en daar reageerde ik op, want juli is op veel vlakken een doorsnee maand juli voor ons land, en eigenlijk moeten we de huidige temperaturen net wel normaal vinden. Dat zijn ze trouwens -tot nader order- ook. Normaal. Perfect normaal.
Verder, op dit moment:
- De gemiddelde temperatuur deze maand is 7 graden warmer dan die in oktober
- De gemiddelde maximumtemperatuur deze maand is 8 graden warmer dan die in oktober
- De gemiddelde minimumtemperatuur deze maand is 6 graden warmer dan die in oktober
- Het neerslagtotaal deze maand is 5 mm minder dan in oktober - dat gaat nog stijgen, maar in juli valt er normaal gezien sowieso meer neerslag dan in oktober, hoewel er minder neerslagdagen zijn in juli
- Het aantal neerslagdagen deze maand zit 3 dagen onder het gemiddelde van oktober
- Het aantal zonneschijnuren deze maand is 50 uur hoger dan het gemiddelde van oktober
- De globale zonnestraling deze maand is 54 kWh/m² hoger dan het gemiddelde van oktober
[Edit] Zie ook dit artikel.
Laatst bewerkt:
.